وزیر انرژی اسرائیل: آن چه دشمنان دیده‌اند کمتر از ده درصد توان ماست، گزینه‌‌ حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران روی میز است

صدای آمریکا: وزیر انرژی اسرائیل در مصاحبه با «والانیوز» گفت همه گزینه‌‌های پاسخ به جمهوری اسلامی، حتی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران روی میز است و دشمنان بدانند که ما کمتر از ۱۰ درصد از توانایی‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی خود را نشان داده‌ایم.

الی کوهن افزود: «ما متعهد هستیم که از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم. به همین علت حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران یکی از گزینه‌های روی میز است. هیچ‌کدام از تاسیسات، زیرساختهای نظامی و نفرات حکومتی، از حمله ما مصون نخواهند بود.»


او با تاکید بر اینکه «ما هنوز حتی ۱۰ درصد از توانایی‌های فوق‌العاده اطلاعاتی خود را هم نشان نداده‌ایم» خاطرنشان کرد: «ما علیه گروههای وابسته به حکومت ایران کار و با آنها مبارزه می‌کنیم ، اما در نهایت سر مار در ایران است. جمهوری اسلامی حامی شماره یک تروریسم در جهان است و ما در اسرائیل برای انجام اقدامات لازم علیه حکومت ایران در حال تثیبت این دیدگاه و تغییر نگرشها به جمهوری اسلامی در کل منطقه هستیم.»

وزیر انرژی اسرائیل همچنین تصریح کرد: «ما قبلاً ثابت کرده‌ایم هر کسی که به اسرائیل آسیب بزند، سخت‌ترین ضربات را از ما خواهد خورد. کسی نیست که بتواند از عدالت و از پاسخ ما فرار کند اما گاهی اوقات می‌خواهیم این اقدام به سرع انجام شود و گاهی با عقل و احتیاط پیش می‌رویم اما قطعا به جایی که بخواهیم، می‌رسیم.»

الی کوهن در این گفتگو با اشاره به ادامه عملیات اسرائیل در لبنان و غزه هم گفت: «در لبنان در هفته‌های اخیر، توانایی بازدارندگی اسرائیل را تقویت کرده‌ایم و بیش از دو هزار هدف حزب‌الله را نابود کرده‌ایم که این دستاورد بی‌سابقه‌ای است.»

او درباره غزه هم گفت: «ما کنترل امنیتی نوار را حفظ خواهیم کرد، که به ما امکان می دهد آزادانه در هر مقطع زمانی فعالیت کنیم. اما تا زمانی که آخرین ربوده‌شدگان را آزاد نکنیم، غزه را ترک نخواهیم کرد.»

مقامات اسرائیل پس از حمله موشکی جمهوری اسلامی در دهم مهرماه به این کشور تاکید کرده‌اند که به این حمله با قدرت پاسخ خواهند داد.

این مقامات گفته‌اند تاسیسات اتمی، نفتی و موشکی جمهوری اسلامی می‌توانند جزو گزینه‌های هدف باشند اما هیچ کدام از این موارد را قطعی نکرده‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، جمعه ۲۷ مهر گفت که از چگونگی و زمان واکنش اسرائیل به حملات موشکی جمهوری اسلامی اطلاع یافته است.

او در عین حال تصریح کرد «فرصتی پیش آمده» که «ما احتمالا بتوانیم مسئله ایران و اسرائیل را به صورتی که درگیری‌ها در خاورمیانه تا مدتی پایان یابد، حل کنیم» به این ترتیب «درگیری خاتمه می‌یابد و به عبارتی واکنش‌های متقابل به اتمام می‌رسد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.