واشینگتن پست: اسرائیل احتمالا قبل از ۱۵ آبان به ایران حمله می‌کند

العربیه: پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل، اکنون همه در انتظار تلافی اسرائیل هستند که مقامات آن کشور می‌گویند «غافلگیرانه، سخت و دردناک» خواهد بود. اما رسانه‌های آمریکایی می‌گویند پس از بررسی اهداف، حمله اسرائیل به ایران ممکن است از امروز تا قبل از سه هفته آینده رخ دهد، حمله‌ای که اگر حساب شده نباشد ممکن است آتش جنگ منطقه‌ای را شعله‌ور سازد.

به گزارش «واشینگتن پست»، یک مقام نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به این روزنامه گفته است که اسرائیل تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 15 آبان، به ایران حمله می‌کند.

این مقام اسرائیلی می‌گوید دلیل حمله پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این است که تاثیر آن بر نظر رای‌دهندگان کمتر شود؛ چراکه نتانیاهو می‌داند که این حمله رقابت‌های انتخاباتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به باور نتانیاهو، اگر کامالا هریس از حزب دمکرات به ریاست جمهوری برسد در حالی که مسعود پزشکیان در ایران بر سر قدرت است، امکان احیای «برجام» و بازگشت به میز مذاکره بین دو طرف وجود دارد و این اتفاقی است که نتانیاهو خواهان آن نیست.

این در حالی است که «واشینگتن‌ پست» گزارش داده که پس از درخواست موکد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از نتانیاهو، اسرائیل ممکن است دامنه حمله خود به ایران را به چند پایگاه نظامی محدود و از حمله به تاسیسات هسته‌ای و نفتی ایران که امکان شعله‌ور کردن جنگ در منطقه را به دنبال خواهد داشت، خودداری کند.

اما چند روز پیش «سی ان ان» به نقل از یک مقام دولت بایدن خبر داده بود که اعتماد به سخنان نتانیاهو و دولت اسرائیل در کاخ سفید کاهش یافته است، درنتیجه این نگرانی همچنان وجود دارد که ارتش اسرائیل اهدافی از جمله بیت رهبری، ریاست‌جمهوری و پایگاه‌های هسته‌ای و تاسیسات نفتی ایران را هم مورد حمله قرار دهد و ابعاد حملات تلافی‌‌جویانه اسرائیل و ایران به یکدیگر از کنترل خارج شود.

این نگرانی با نقل‌قول‌هایی که رسانه‌های اسرائیلی از مقامات اسرائیلی درباره اینکه همه گزینه‌ها روی میز هستند، منتشر کرده‌اند، افزایش یافته است که می‌تواند شامل حمله به پایگاه‌های هسته‌ای ایران هم باشد. عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران که برای جلب حمایت کشورهای عربی به چند کشور منطقه سفر کرده بود نیز به اسرائیل هشدار داده که حمله به تاسیسات نفتی و هسته‌ای عبور از خط قرمز به حساب می‌آید و موجب تلافی کوبنده ایران خواهد شد. سپاه پاسداران و ارتش ایران نیز می‌گویند آمادگی حملات موشکی «ویرانگر» با هزاران موشک قاره‌پیما و مافوق صوت به اسرائیل را دارند.
این درحالی است که به نوشته «فاینشنال‌ تایمز» اسرائیل با کمبود موشک‌های ضد موشک برای مقابله با صدها موشکی که از سوی حزب‌الله پرتاب می‌شود روبرو شده و در صورت تکرارحملات موشکی ایران، نیاز به تقویت زرادخانه موشکی خود دارد، هرچند آمریکا سامانه دفاع موشکی تاد را در اسرائیل مستقر کرده است اما این کمبود ممکن است سپر دفاع موشکی ارتش اسرائیل را در مواجهه با صدها موشک با مشکل روبرو سازد.

به نوشته «واشینگتن‌ پست»، نتانیاهو به بایدن گفته است اسرائیل هرچند به نظرات کاخ سفید توجه می‌کند اما در انتظار چراغ سبز آمریکا باقی نمی‌ماند و در زمان مناسب برای اساس منافع ملی خود به اهداف مورد نظر در ایران حمله خواهد کرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۰
دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران
یه روز حمله میکنی روز بعد میگی نمیکنم . توی کلاف سر در گمی افتادی. به نفت دست بزنی اقتصاد دنیا بهم میخوره اون وقت یهودی های پولدار دنیا از سیاست بیرونت میکنند. به مراکز اتمی بخوای حمله کنی بمب و هواپیما به اندازه کافی نداری نداری امریکا هم کمک ات نمیکنه. فراموش نکن که اسرائیل خودش نیروگاه ها اتمی دارد که میتوانند م مد رد حمله قرار بگیرند. فقط یک راه مانده بشین خوب فکر کن که پیداش کنی.
‌سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
۳۴
مساوات - مساوات، ایتالیا
یک جوری بزن که اینها همه شون ویلچری بشن و دیگه نتونند سرپا بایستند
‌سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
۱۸
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
آقای بی بی بشتاب!درنگ مکن!بزن بیمارستان،پل،پالایشگاه،برق وجاده وزیربناهای کشورایران ومردم را بمباران بکن وبکش!آقای بی بی :شما که اهل چانه زدن واتلاف وقت نبودید؟مگرشما اسطوره شخم زدن،کشتاروقتل عام نیستید؟مگرشما خدای خشونت وفاجعه نیستید؟مگردولت شما راستگراترین کابینه تاریخ اسراییل نیست؟پس ازچه میترسید؟همه میدانند که شما به حرف مجامع بین المللی وحقوق بشری گوشتان بدهکارنیست.چونکه پشتتان گرم است.پس معطل چی هستی؟شما را به ستاره داودقسم که سلطنت طلب های شاه الهی را بیش ازاین معطل وسرکارنگذارید.چون خواسته قلبی این فرقه خودشیفته جنگ ونابودی ایران است.تا ۱۵آبان خیلی دیراست،زیرااین مزدوران خاین(فرقه شاه الهی،فرقه مجاهدین) به وطن برای شروع جنگ لحظه شماری میکنند.
‌سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.