قانون‌گذار آلمانی: جمهوری اسلامی برای «ترور» در اروپا برنامه‌ریزی کرده است

مرکز اسلامی هامبورگصدای آمریکا: در پی تلاش سیاستمداران ایالتی در آلمان برای قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، آرمیتا کاظمی، عضو کمیته اجرایی پارلمان ایالتی هامبورگ، به صدای آمریکا گفت که پیش از این جمهوری اسلامی «برنامه‌ریزی‌هایی برای ترور در اروپا» از جمله این ایالت انجام داده است.

عضو کمیته اجرایی پارلمان ایالتی هامبورگ در گفت‌وگو با سارا دماوندان، خبرنگار صدای آمریکا در آلمان، درباره قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، گفت: «این تصمیم باید از سوی پارلمان آلمان گرفته شود و پارلمان‌های ایالتی و پارلمان هامبورگ نمی‌توانند تصمیم‌گیری کنند، اما به دلیل این که بسیاری از ایرانیان در آلمان و در ایالت هامبورگ زندگی می‌کنند، آنها می‌توانند بر روی حزب‌های مختلف تأثیر بگذارند و سیاستمداران ایالتی هم خواسته‌ها و مدارک را به فدرال انتقال دهند.»


او افزود: «حکومت [جمهوری اسلامی] ایران برنامه‌ریزی‌های ترور در اروپا و همچنین هامبورگ را انجام داده‌ است. به طوری که با باج دادن به اشخاصی آنها را مأمور کشتن مخالفان خود می‌کند. آنها نه تنها معترضان در ایران را سرکوب می‌کنند حتی مخالفان خود و خانواده‌های آنها را در اروپا تهدید می‌کنند.»

عضو کمیته اجرایی پارلمان ایالتی هامبورگ تأکید کرد: «بنابراین این خیلی مهم است که این مسئله را در بین سیاستمداران آشکار کنیم و به جمهوری اسلامی بگوییم که شما نمی‌توانید هم در داخل ایران خشونت کنید و هم در اروپا آزادی بیان را محدود کنید و دست به ترور بزنید.»
تلاش سیاستمداران ایالتی برای قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی
قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی خواسته چندین ساله مخالفان جمهوری اسلامی است که پس از اعتراضات سراسری سال‌های گذشته به دفعات تکرار شده است. اما قرار گرفتن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا پیچیدگی‌های مخصوص به خود دارد. حال سیاستمداران در برخی از کشور‌ها تلاش می‌کنند با ارسال مستندات قانونی به سیاستمداران قانون‌گذار از پیچیدگی این پروسه بکاهند.
ادامه درخواست‌ها از اتحادیه اروپا برای تروریستی شناختن سپاه پاسداران جمهوری اسلامیاتحادیه اروپا به تازگی موفق شده است مسیری قانونی را برای شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بازوی سرکوب جمهوری اسلامی و یک نهاد تروریستی پیدا کند.

پیشتر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، ادعا کرده بود که بدون رأی دادگاه نمی‌توان سپاه پاسداران را فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد. اما حالا گمانه‌زنی‌ها بر این است که صدور رأی دادگاه دوسلدورف برای یک ایرانی وابسته به سپاه پاسداران که به‌ اتهام توطئه برای انجام آتش‌سوزی یک مدرسه در مجاورت عبادتگاه یهودیان محکوم شده است می‌تواند این مسیر طاقت‌فرسا را آسان کند.

در همین زمینه، نخست‌وزیر سوئد روز یکشنبه ۲۲ مهر گفت که کشورش از اتحادیه اروپا می‌خواهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در پی چندین مورد حمله به اهداف اسرائیلی در سوئد، به‌طور رسمی به‌عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی کند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.