رسانه‌های اسرائیلی: حزب‌الله از پهپاد مرصاد برای حمله روز گذشته به اسرائیل استفاده کرده است

بی بی سی: به گزارش رسانه‌های اسرائیل، حزب‌الله در حمله روز یکشنبه به بنیامینا از دو پهپاد «مرصاد»‌ استفاده کرده است که با عبور از روی دریا وارد حریم هوایی این کشور شده‌اند.

بر این اساس، پدافند هوایی اسرائیل پس از شناسایی این دو پهپاد یکی از آنها را در ساحل حیفا سرنگون کرد ولی پس از آن که رادار پهپاد دوم را گم کرد، این فرضیه مطرح شد که پهپاد دوم دچار سانحه شده و سقوط کرده است.


به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، ارتفاع بسیار پایین پهپاد دوم باعث شد رادار آن را گم کند.

بنا بر اعلام مرکز آلما که یک مرکز تحقیقاتی در اسرائیل است، پهپاد مرصاد دارای برد پروازی ۱۲۰ کیلومتر است و با سرعت ۳۷۰ کیلومتردر ساعت می‌تواند ۴۰ کیلوگرم مواد منفجره حمل کند.

این پهپاد از خانواده پهپادهای ابابیل مورد استفاده در نیروهای مسلح ایران است
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۴
محمد۲۲ - ایستبرن، انگلستان
معلومه دیگه علی گدای یه دست رفته تو سوراخ موش بدلش کماکان میاد یه زررررری میزن وبه آسمان نگاه میکنه که چطوری هر آنی میخواد اول کتلت وبعدش خاکبرداری بشه ، این پهپاد و... به یکسری نادان عرب که همشهریش هستن دیگران را بکشن و خودش مخفی بشه ، مرتیکه یکدست و چلاق اگر مردی برو تو میدون بجنگند تو کمتر از یک موش بری مخفی بشیو دیگران - دیگران - دیگران سپر گوشتی تو بشن پس حقتون هستش که کشته بشین ، به زودی درختها و چراغ برگهای ایران تابه‌ای دار برای شما وتمامی نسل شما در روزها روزهای بعدش خواهد بود و بدانید مولای خوب همین مولاهی مرده خواهد بود. موتورهای بیشرف عرب
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.