بلومبرگ: حمله موشکی ایران به صدها واحد مسکونی در اسرائیل خسارت زد

رادیو فردا: بلومبرگ بر اساس داده‌های سازمان مالیاتی اسرائیل می‌گوید در جریان حمله گسترده موشکی ایران به اسرائیل در شامگاه ۱۰ مهرماه، بیش از هزار واحد مسکونی آسیب دیده است.

خبرگزاری بلومبرگ یکشنبه ۲۲ مهرماه گزارش داده است تاکنون ۲۵۰۰ شکایت خسارت ناشی از حمله موشکی ایران از طرف شهروندان ثبت شده که نیمی از آن مربوط به واحدهای مسکونی و تجاری در شمال تل‌آویو بوده است.


جمهوری اسلامی مدعی است که حمله موشکی یاد شده صرفا اهداف نظامی را شامل می‌شده، اما بلومبرگ با اشاره به عدم تلفات جانی این حمله، آن را به پناه گرفتن خیل عظیمی از مردم اسرائیل در پناهگاه‌ها نسبت داده است.

در مجموع، داده‌های سازمان مالیاتی اسرائیل نشان می‌دهد خسارت حملات موشکی ۱۰ مهرماه ایران به اموال شخصی شهروندان، حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد شِکِل (۴۰ تا ۵۳ میلیون دلار) بوده است.

این ارقام شامل خسارت وارد شده به اموال دولتی، از جمله پایگاه‌های هوایی «تل نوف» و «نواتیم» نمی‌شود.

این گزارش می‌افزاید در جریان حمله موشکی اخیر ایران به اسرائیل، بیشترین آسیب به اموال شهروندان در شهر هود هشارون ثبت شده و که اسناد شرکت‌های بیمه نشان می‌دهد بیش از هزار واحد مسکونی آسیب دیده است.

آسیب‌های عمده دیگر شامل هدف قرار گرفتن مناطق مسکونی و تجاری ساحل شمالی تل‌آویو، مناطق مرکزی اسرائیل و جنوب تل‌آویو، از جمله یک مدرسه خالی است.

داده‌های سازمان مالیاتی اسرائیل مشخص نکرده چه میزان از این خسارات مربوط به اصابت مستقیم موشک‌ها و چه میزان ناشی از سقوط موشک‌های رهگیری شده توسط سامانه‌های دفاعی این کشور در مناطق مسکونی بوده است.

مقامات اسرائیل در واکنش به حمله گسترده موشکی جمهوری اسلامی، از آماده شدن برای حملات تلافی‌جویانه به ایران خبر داده‌اند.

جمهوری اسلامی در حملات موشکی ۲۵ فروردین امسال نیز حمله گسترده موشکی و پهپادی به اسرائیل انجام داد و بخش اعظمی از این پرتابه‌ها رهگیری و منهدم شدند.

رسانه‌های غربی می‌گویند ایران در دومین حمله خود که ۱۰ مهرماه انجام داد، از ۱۸۰ موشک‌ بالستیک استفاده کرد و اگرچه بخش قابل توجهی از آنها ره‌گیری شد، اما شمار بیشتری موشک نسبت به حمله قبلی توانست از سد سامانه‌های ضدهوایی بگذرد و به خاک اسرائیل فرود آید، چرا که در حمله اخیر از موشک‌های پیشرفته‌تر استفاده شده بود.

مقامات اسرائیل تاکنون اعلام نکرده‌اند چه تعداد موشک ایران به خاک این کشور اصابت کرده، اما حمله اخیر موشکی ایران فقط منجر به کشته شدن یک کارگر فلسطینی ساکن کرانه باختری شد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.