افسر سابق سپاه در پی اظهاراتش درباره «خرید پیجرهای حزب‌الله توسط ایران» احضار شد

 مسعود اسداللهی، دو روز پیش در اظهاراتی به «شبکه خبر» ایران اعلام کرد که پیجرهای منفجر شده حزب الله از طریق یک شرکت ایرانی خریداری شده بود العربیه:خبرگزاری «ایسنا»‌ در گزارشی نوشت که مسعود اسداللهی، پس از اظهاراتش در مورد پیجرها در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به دادسرای نظامی احضار شده است.

بنا به گزارش ایسنا، اسداللهی در جلسه بازپرسی گفته است «این مطلب را به نقل از منابع نامعتبر بیان کرده» و «بلافاصله پس از بررسی بیشتر به اشتباه‌بودن مطالبش پی برده است.»


مسعود اسداللهی، یکی از نیروهای باسابقه نیروی قدس سپاه پاسداران ایران دو روز پیش در اظهاراتی به «شبکه خبر» این کشور اعلام کرد که پیجرهای منفجر شده حزب الله از طریق یک شرکت ایرانی خریداری شده بود.

پس از پخش مصاحبه اسداللهی، خبرگزاری «تسنیم» وابسته به سپاه پاسداران این موضوع را تکذیب کرد.

اسداللهی در این مصاحبه که روز جمعه از برنامه «اینک مقاومت» پخش شد گفت حزب‌الله بعد از بهمن‌ماه 1402 به این نتیجه رسید که برای مقابله با شنود و جاسوسی باید از پیجر برای ارتباط درونی خود استفاده کند.

او در اظهاراتش گفته بود یک شرکت ایرانی «با یک برند معروف تایوانی برای خرید 5 هزار پیجر طرف قرارداد شد، پس از خرید این پیجرها از طریق این شرکت ایرانی در اختیار حزب‌الله قرار داده شد.» اسداللهی افزود که این پیجرها بدون «چک امنیتی» در اختیار حزب‌الله لبنان قرار داده شد ولی از این تعداد 2 هزار پیجر هنوز توزیع نشده بود ولی بقیه پیجرها در یک لحظه تبدیل به بمب و منفجر شدند.

این سخنان جنجالی، کارشناس «شبکه خبر» که بازتاب وسیعی در رسانه‌های داخل و خارج از کشور داشت، بار دیگر این موضوع که ایران واسطه خرید پیجرها از طریق شرکت تایوانی بوده است را به میان کشاند.

در جریان انفجار پیجرهای حزب‌الله لبنان در روز 27 شهریور، حداقل 42 نفر کشته و 3500 نفر از جمله سفیر ایران در لبنان به شدت مجروح شدند. برخی گزارش‌ها و تصاویری که در رسانه‌ها منتشر شده حاکی از آن است که دست، شکم و چشم سفیر ایران در لبنان به شدت آسیب دیده است، اما رسانه‌های ایران می‌گویند آسیب‌های وارده به او زیاد نیست.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران
اصلا منظور اسدالهی از بیان اینکه در خرید پیجر ها یک ایرانی دست داشت چه بود ؟ آیا میخواست شخصی و یا گروهی را لو بدهد و تصفیه حساب درون گروهی انجام داده ؟!؟
یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
۳۴
arian1 - ابادان، ایران
سپاهیان دزد و کودک کش نه تنها به مردم ایران خیانت می کنند که به خودی ها و آدم کشان دست پرورده خودشان هم خیانت می کنند.
یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
۵۷
shahab46 - هانوفر، آلمان
هر جا گندکاریه نام رژیم دیکتاتوری اسلامی میدرخشد و این فقط بخاطر یک مشت ابله تپاله پاسدار هست بیسوادها 
یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
یک روز بعد فرصت مطالعه و تحقیق بود که روز بعدش تکذیب کنی ؟ ما که میدونیم دروغ میگی ، حداقل مردانگی نشان بده بگو چقدر فشار دادن و چه کارها دیگری انجام دادن . من که شک دارم مرد باشی ، باید بریم از خانمت بپرسیم
یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.