سربازان پیونگ یانگ در جنگ با اوکراین؛ کره جنوبی اعزام سربازان کره شمالی به روسیه را تایید کرد

یورونیوز: وزیر دفاع کره جنوبی می‌گوید احتمالا سربازان کره شمالی در جنگ اوکراین حضور دارند و در کنار نیروهای ارتش روسیه برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور می‌جنگند.

پیشتر رسانه‌های اوکراینی گزارش داده بودند که شش افسر کره شمالی روز سوم اکتبر در حمله موشکی اوکراین به اراضی تحت اشغال روسیه در نزدیکی دونتسک کشته شده‌اند. کیم یونگ هیون، وزیر دفاع سئول، روز سه شنبه به قانونگذاران کشورش گفت که «به احتمال زیاد» این گزارش درست است.


وی در ادامه در این خصوص گفت: «ارزیابی ما این است که با توجه به شرایط جنگی، وقوع تلفات بین افسران و سربازان کره شمالی در اوکراین بسیار محتمل است. ضمن اینکه انتظار می رود کره شمالی سربازان پیاده بیشتری را برای حمایت از تلاش‌های جنگی روسیه به جنگ با اوکراین بفرستد.»

آقای کیم همچنین گفت: «موضوع استقرار نیروهای عادی به دلیل توافقات متقابل که شبیه اتحاد نظامی روسیه و کره شمالی است، بسیار محتمل است.»

هم اوکراین و هم روسیه جنگجویان خارجی در صفوف خود دارند و دو کشور در این مدت تلاش کرده‌اند نیروهای مزدور خارجی را برای جنگیدن با دشمن به استخدام خود در آورند.

کارشناسان مدت‌هاست که گفته‌اند که موشک‌های کره شمالی در روسیه مستقر شده‌اند؛ امری که مسکو و پیونگ یانگ آن را رد کرده‌اند.

کره جنوبی همچنین مدعی است که پیونگ یانگ هزاران کانتینر سلاح را برای استفاده در اوکراین به روسیه ارسال کرده است. پیونگ یانگ که یک قدرت هسته‌ای است در سالهای اخیر به طور علنی روابط نظامی خود با مسکو را تقویت کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در ماه ژوئن از پیونگ‌یانگ بازدید کرد و توافقنامه دفاعی متقابلی را با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی امضا کرد.

تحلیلگران هشدار داده‌اند که آزمایش‌های افزایش یافته اخیر و تولید توپخانه و موشک‌های کروز توسط کره شمالی می‌تواند آماده‌سازی برای ارسال آنها به روسیه باشد.
تجربه جنگی در دنیای واقعی
کارشناسان معتقدند حضور نیروهای کره شمالی در این جنگ می‌تواند برای ارتش پیونگ یانگ جنبه کارآموزی داشته باشد و آنها بتوانند از تسلیحات خود در یک میدان جنگ واقعی استفاده کنند.

لیم یول چول، استاد موسسه مطالعات خاور دور سئول در این خصوص به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «برای کره شمالی که گلوله‌ها و موشک های زیادی را به روسیه عرضه کرده، یادگیری نحوه کار با سلاح های مختلف و کسب تجربه جنگی در دنیای واقعی بسیار مهم است.»

او در ادامه افزود: «این حتی ممکن است یک عامل محرک برای اعزام سربازان کره شمالی باشد تا آنها بتوانند از حضور در میدان واقعی جنگ تجربیاتی متنوع کسب و اقداماتی را که در دنیای واقعی جنگی رخ می‌دهد بیاموزند.»

لیم همچنین گفت که این احتمال وجود دارد که مقامات عالی رتبه کره شمالی زودتر به روسیه اعزام شده باشند تا به مدیریت تسلیحات این کشور کمک و فرآیند آموزشی آنها را تسهیل نمایند.

او در ادامه می‌گوید: «آنچه در اینجا جدید است، نه تنها پتانسیل پشتیبانی توپخانه ای و تسلیحاتی از سوی کره شمالی، بلکه مشارکت فزاینده آنها است که می‌تواند در صورت طولانی‌شدن بیش از این جنگ به روسیه کمک کند. اما سوال اصلی این است که کره شمالی در ازای این اقدامات چه چیزی از روسیه دریافت خواهد کرد؟»

تحریم های سازمان ملل متحد، کره شمالی را از هرگونه آزمایش با استفاده از فناوری بالستیک منع کرده و این کشور در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ با آمریکا به توافقی برای برچیدن برنامه هسته‌ای خود دست یافت اما عدم اجرای تعهدات واشنگتن موجب شد تا پیونگ یانگ با شدت و سرعت بیشتری برنامه هسته‌ای و موشکی خود را توسعه دهد.

یکی از کارهایی که در این مدت روسیه برای کره شمالی انجام داده این بوده که در ماه مارس از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل استفاده کرد تا عملاً به نظارت سازمان ملل بر تخلفات پیونگ یانگ در برنامه هسته‌ای‌اش پایان دهد. پس از آن بود که پیونگ یانگ به طور خاص از روسیه تشکر کرده بود.

مسکو و پیونگ یانگ از زمان تاسیس کره شمالی پس از جنگ جهانی دوم متحد بوده‌اند و از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ حتی به هم نزدیکتر نیز شده‌اند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +471شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +325پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +292یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +288رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +238سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +227‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +202کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +201نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +188پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +168«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد