۷ اکتبر سالگرد حمله حماس به اسرائیل؛ تشدید بمباران‌های هوایی اسرائیل در جنوب لبنان و غزه

یورونیوز: در حالی که امروز دقیقا یک سال از حمله اعضای حماس به خاک اسرائیل و کشتار و به گروگان گرفتن شهروندان این کشور می‌گذرد، جنگ ارتش اسرائیل با شبه‌نظامیان در غزه و جنوب لبنان شدت گرفته است.

شب گذشته بمباران‌های هوایی ارتش اسرائیل باعث وقوع انفجار در نقاط مختلف بیروت و غزه شد.


این در حالی است که اسرائیل متعهد شده است که پس از حمله موشکی هفته گذشته ایران به این کشور، پاسخی «سخت» به این اقدام بدهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات کاخ سفید در تلاش برای راضی کردن تل‌آویو به حمله‌ای «محدودتر» با استفاده از مشوق‌های دیپلماتیک و نظامی هستند.

عصر روز گذشته مقامات هواپیمایی ایران برای ساعاتی پروازها را به حالت تعلیق درآوردند، با این حال رفت و آمد هوایی از بامداد روز دوشنبه از سر گرفته شد.
سالگرد کشتار ۷ اکتبر؛ هزاران نفر برای یادبود قربانیان جشنواره موسیقی رعیم عازم محل حادثه شدندخانواده‌های قربانیان در محل کشتار جشنواره موسیقی رعیمهزاران نفر از شهروندان اسرائیل عازم محل جشنواره موسیقی «نووا» در نزدیکی کیبوتص رعیم شده‌اند تا در مراسم نخستین سالگرد کشتار در روز دوشنبه شرکت کنند.

در ۷ اکتبر سال گذشته و در پی حمله شبه‌نظامیان فلسطینی به خاک اسرائیل، حدود ۱۲۰۰ نفر به قتل رسیدند و ۲۵۰ نفر به گروگان گرفته شدند.

از این تعداد ۳۶۴ نفر در جشنواره موسیقی رعیم جان خود را از دست دادند. همچنین حدود ۴۰ نفر نیز از محل برگزاری این جشنواره موسیقی ربوده شدند.
کشتار غیرنظامیان در سیدروت اسرائیل به دست مهاجامن حماس در ۷ اکتبرمراسم بزرگداشت قربانیان این واقعه در حالی برگزار می‌شود که از مجموع گروگان‌ها، هنوز ۱۰۱ نفر در اسارت شبه‌نظامیان حماس باقی‌ مانده‌اند.

از کشتار جشنواره موسیقی رعیم با عنوان بزرگ‌ترین کشتار جمعی غیرنظامیان در شهرهای نزدیک به نوار غزه در تاریخ اسرائیل نام برده می‌شود.
انفجارهای مهیب در ضاحیه جنوبی بیروت در پی حملات هوایی شدید اسرائیل
ارتش اسرائیل اعلام کرد نیروی هوایی این کشور انبارهای سلاح متعلق به حزب‌الله را در ضاحیه در حومه جنوبی بیروت هدف قرار داده است.

تصاویر ویدئویی منتشره انفجارهای ثانویه را که از وجود مهمات در این مکان‌ها حکایت دارد، نشان می‌دهند.

در همین حال حداقل ۱۰ نفر در اثر اصابت راکت‌های حزب‌الله لبنان به شهر بندری حیفا در اسرائیل زخمی شدند. حزب‌الله لبنان اعلام کرده که می‌خواسته پایگاهی دریایی در نزدیکی این شهر را هدف قرار دهد.

خبرگزاری رسمی لبنان از بیش از ۳۰ حمله در شبانه‌روز یکشنبه خبر داده است. ارتش اسرائیل نیز اعلام کرده که حدود ۱۳۰ پرتابه از لبنان به خاک این کشور رسیده است.

همزمان مقامات فلسطینی اعلام کردند که در حمله شبه گذشته به یک مسجد در نوار غزه دست‌کم ۱۹ نفر کشته شده‌اند.

اسرائیل امروز در آستانه برگزاری مراسم یادبود حمله ۷ اکتبر در حالت آماده‌باش به سر می‌برد.
اعلام کشته شدن یک گروگان اسرائیلی دیگر در دست حماسخواهر و برادر ایوان شتیوی با تصویری از او در دستانجمن خانواده‌های گروگان‌های اسرائیلی روز دوشنبه از مرگ یک گروگان دیگر در دست حماس خبر داد.

بنابر اعلام این انجمن، «ایدان شتیوی» ۲۸ ساله که در جشنواره موسیقی رعیم به دست شبه‌نظامیان فلسطینی ربوده شده بود به قتل رسیده است.

در بیانیه منتشره آمده است: «با اندوه فراوان و رنج بسیار از کشته شدن ایدان شتیوی از اهالی شهر پتخ تیکوا مطلع شدیم. تا به امروز همه ما دعا می‌کردیم که او زنده باشد و به آغوش خانواده‌اش بازگردد. اما متاسفانه این خبر وحشتناک این امید را از بین برد.»

انجمن خانواده‌های گروگان‌ها می‌گویند جسد این شهروند اسرائیلی هنوز در غزه است.

گفته می‌شود هنوز حدود ۱۰۰ گروگان اسرائیلی در اختیار گروه حماس هستند. هرچند مقامات اسرائیلی اعتقاد دارند اغلب این گروگان‌ها دیگر زنده نیستند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۱
سهراب هیچستانی - لاهه، هلند
7 مارس یک تراژدی بزرگ در قرن ماست. زخمی عمیق و فراموشی ناپذیر بر پیکر بشریت. این روز در حاقظه جمعی همه انسانها بخصوص ما ایرانیان ثبت است. تا اسلامی سیاسی در هر شکل و شمایلی وجود دارد همین آش است و همین کاسه. متاسفانه اسلام مذهب نیست بلکه سیاست است و میخواهد به هر شکل و شیوه ای خود را بر دنیا غالب کند. گاهی به شکل اصلاح طلب و ترقیخواه و گاه به شکل حماس و داعش و آخوندها.
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
چه احساسی دارید وقتی که فیلمهای این حمله را میبینید ؟ این حق هر کسی هست که ملک و اموال خود را حفظ کند و از سرزمینش دفاع کند ، بکشد و یا کشته شود ولی نه با روش تروریستی و بزدلانه . از پیدایش اسرائیل تا کنون بارها و بارها چنین عملیاتی ناجونمردانه ای انجام شد که مسلما برای فلسطین و یا گروهای مختلف هیچ فایده ایی نداشت . نتایج گروگان گرفتن هواپیما ، ورزشکاران ، سیمنارها واخیرا کنسرت را یا دیدید و یا از قبل خواندید. شما ها حتما باید فهمیده باشید اسرائیل و موساد تاکنون هیچوقت با شماها کنار نیامده و اگر یکبار هزارتا فلسطینی را با یک گروگان اسرائیلی تعویض کردید دلیل بر برتری شماها نیست . دستاورد کشتن هزاراسرائیلی و گروگان گرفتن آنها یعنی خانمانسوزی خودتان و منفعتی برای رهبرانتان . آنها در بهترین جاها و راحتی زندگی میکنند ، تفریح و خوش میگذرانند و بر شما حکومت میکنند. اما شما هر روز در غم از دست دادن کسی ، از درد سختی های روزگار و از نداری وبی خانمانی مینالد و میسوزید . پس بسوزید و بنالید و بمیرید تا رهبرانتان خوشنود شوند
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.