خبرنگار معترض به اسرائیل دستش را مقابل کاخ سفید آتش زد


بی بی سی: تصاویری دلخراش از لحظه‌ای خبرساز شده است که مرد معترضی در جریان تظاهرات حمایت از غزه و لبنان در واشنگتن دست خود را به آتش می‌کشد.

 

در تصاویری که یکی از شهروندان در واشنگتن ثبت کرده است، لحظه‌ای دیده می‌شود که معترضی که خود را خبرنگار معرفی می‌کند، دست چپ خود را با مایع آتش‌زا شعله‌ور می‌کند. در ویدیو دیده می‌شود که چند نفر با چفیه و آب آتش را خاموش می‌کنند و پس از آن ماموران او را بازداشت کردند. رئیس پلیس این شهر با تاکید بر اهمیت آزادی بیان در قانون اساسی آمریکا و راهپیمایی صلح‌آمیز اعلام کرد که او به بیمارستان منتقل شده و سوختگی او شدید نیست.
 
مردی که اقدام به خودسوزی کرد در این ویدیو فریاد می‌زد: «من خبرنگارم و ما بی‌توجهی کردیم. ما اطلاعات نادرست منتشر کردیم.» او در واکنش به زنی که اقدام او را می‌ستود گفت: «من خبرنگارم. من گفتم که این (وضعیت) قابل قبول است.»
 
در آستانه سالگرد حمله ۷ اکتبر حماس و چند گروه‌های فلسطینی به اسرائیل، ده‌ها شهر و پایتخت در جهان از جمله پاریس،‌ لندن، رم، کیپ‌تاون، نیویورک،‌ مانیل در شنبه ۵ و یکشنیه ۶ اکتبر که تعطیلات آخر هفته در غرب است صحنه راهپیمایی ضد جنگ ده‌ها هزار تظاهرکننده‌ای است که مخالف ادامه حملات اسرائیل به غزه و لبنان هستند.
 
شنبه ۵ اکتبر (۱۴ مهر) حدود ۴۰ هزار نفر در راهپیمایی مخالفان بمباران‌‌های اسرائیل در لندن شرکت کردند. پلیس لندن با اعلام خبر بازداشت ۱۷ نفر در این تظاهرات، درباره حمل پرچم و پلاکاردهای حمایت از حزب‌الله لبنان هشدار داد. آمریکا، بریتانیا و چند کشور عمده غربی، حزب‌الله لبنان را گروه «تروریستی» می‌دانند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

چه سناریوی مسخره ای !؟ اگر قلباً معترض بود ، باید بنزین میریخت رو خودش و به آتش میکشید و یکراست میرفت پیش عنیه و خرس الله ! نه اینکه بچه بازی دربیاره ، دور و بریاش رو هم مطلع کُنه که زود خاموشش کنن !!
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
۵۰
دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران

چقدر احمق، فکر کردی امریکایی ها برای اینکار بهت مدال میدهند؟ بیشتر از شما متنفر میشوند.
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
۴۹
david1980 - لندن، انگلستان

باید کل وجودشو آتیش میزد، هر چی از این انسان نماهای پشتیبان تروریست در این دنیا کمتر، زندگی راحتتر و زیباتر.
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان

بابا این ها هم جو گیر شدند. زمانی که جنگ روسیه با اکراین شروع شد دائم تظاهرات بود دیگه مدت هاست تظاهرات برا این جریان تموم شده در حالیکه جنگ هنوز ادامه داره
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
۲۴
varied - ریزه، ترکیه

این هم یکی از مزدوران طویله اسلامی است از فریادهاش معلوم بود که انگلیسی زبان نیست و درضمن نباید تعجب کرد که این نوع اخبار از طرف آفت الله بی بی سی که بلندگوی طویله اسلامی است پخش میشه
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

این روشها فایده ایی ندارد بجز ضرر بخودت . حالا برای شستن ماتحت به مشکل بر خوردی . بهتر است برای شستشوی آن سرباز رهبر را از انگلستان صدا کنی . البته پول هواپیما را هم باید خودت بدهی با استخوان حلال و ساندیس
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
یک مشت چپول ابله ضد یهود و امریکائی که بعلت قلع و قمع تفاله های خباثت در غزه و لبنان به جلز و ولز افتاده اند. چقدر بدبخت و ناقص المغزند کسانی که برای رسیدن به مفتخوری و درمان حسادت با کثیف ترین اقشاری پیمان می بندند که خود اعراب هم ان ها را از خودشان رانده اند و در دفع این زالوها با اسرائیل همکاری میکنند
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
به آتش بسوزید تن و جون او - پلیس آمد از پشت و از روبرو - گمان کرد عرب گشته ممنون او - فرو شد یکی‌ چوب در &%$ او!
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.