نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند

نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیلدویچه وله: نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، با انتشار متنی در شبکه اجتماعی "اکس" نوشت اسرائیل در واکنش به حمله موشکی ایران به خاک این کشور، باید تأسیسات‌ هسته‌ای و رهبران جمهوری اسلامی را هدف قرار دهد و به منافع اصلی اقتصادی حکومت تهران ضربه بزند.

او با اشاره به اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه پاسخ تلافی‌جویانه اسرائیل به ایران باید "متناسب" باشد، نوشت: «ایران بیش از ۳۰ سال است که اسرائیل را تهدید می‌کند و بازوهای اختاپوسی خود شامل حماس‌،‌ حزب‌الله و جهاد اسلامی و دیگران را فرستاده تا اسرائیل را محاصره و به آن حمله کنند. رژیم ایران این تروریست‌های وحشی را آموزش می‌دهد و از نظر مالی و تسلحیاتی تأمین می‌کند.»


بنت در ادامه به حمله مرگبار حماس به خاک اسرائیل در هفتم اکتبر سال گذشته و کشتن شهروندان و به گروگان گرفتن آنها اشاره کرده و افزود: «حزب‌الله، دیگر بازوی اختاپوسی ایران، ده هزار موشک به سمت شمال اسرائیل شلیک کرد و ده‌ها اسرائیلی از جمله چندین کودک را که در حال فوتبال بازی کردن بودند، به قتل رساند. چند روز پیش ایران مستقیما ۱۹۰ موشک بالستیک به اسرائیل از جمله به مراکز شهری همچون تل‌آویو شلیک کرد. در ماه آوریل نیز ایران ۳۵۰ پرتابه را به سمت اسرائیل پرتاب کرده بود. بدون فناوری قابل‌توجه اسرائیل، این موشک‌ها می‌توانستند جان هزاران انسان بیگناه را بگیرند. بنابراین چه پاسخی [از دید بایدن] متناسب خواهد بود؟»

نخست‌وزیر پیشین اسرائیل ادامه داد: «آیا اسرائیل باید هزاران ایرانی بیگناه را به قتل برساند، بسوزاند و به آنها تجاوز کند؟ نه ما این کار را نمی‌کنیم. آیا اسرائیل باید ده هزار موشک به سمت شهرهای ایران شلیک کند؟ نه ما این کار را هم نمی‌کنیم. بنابراین اسرائیل می‌تواند به روشی بسیار کمتر از کاری که رژیم ایران کرد، واکنش نشان دهد.»

او تأکید کرد اسرائیل باید به رهبران جمهوری اسلامی و تأسیسات هسته‌ای این کشور حمله کند و به منافع اقتصادی ایران ضربه بزند و آنها را فلج کند. بنت تصریح کرد: «همه این‌ها تنها کسری از اقداماتی است که ایران علیه اسرائیل انجام داد.»

نخست‌وزیر پیشین اسرائیل خاطرنشان ساخت هدف اسرائیل باید "در نهایت سرنگونی رژیم وحشی، فاسد و نالایق جمهوری اسلامی، قبل از دستیابی این حکومت به سلاح هسته‌ای باشد." او ادامه داد: «این امر شاید کمی زمان ببرد، اما پاسخ این هفته اسرائیل، باید این روند را آغاز کند.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۷
کاپیتان لیچ. - لندن ، انگلستان

درود بر تو ای مرد روشنفکر و فهمیده.
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
۳۵
سرباز رهبر - لندن، انگلستان

غلط کردی کچل چپل و چپول دست از پا خطا کنی ایران گوشتو میگیره با یه اوردنگی پرتت میکنه تو دریای مدیترانه با مابقی کثافت های صهیونیست خیلی نمونده سیفونتون کشیده بشه
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان

همون رهبران رو گل گفتی. شماها اونها رو بزنید بقیه اش به عهده ملت آگاه
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
۲۴
varied - ریزه، ترکیه

به اسرائیل امیدوارم از دست اپوزیسیون خوش نشین خارجه گرد که هیچ کاری برنیومده 45 ساله همش شعار دادند امیدوارم اسرائیل با زدن سرهای مار ضحاک در طویله اسلامی ایران را از شر این جرثومه های فساد نجات دهد
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
۴۱
Homeland - هلسینکی، فنلاند

آقای نفت علی دیر رسیدی قبل از شما برادر مجاهد مسعود پهلوی دستور حمله به ایران رو صادر کردند
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
۳۵
سرباز رهبر - لندن، انگلستان

مزدور تو که ملیتت عوض شده و دشمن ایران هستی چرا اینجا کامنت میذاری؟ بدو برو سایت اسرائیل یوکی اونجا برای این کچل بمال تیتاپ هم بهت میدن خودفروش خائن در به در
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
۴۴
قوقولی مقولی - مادرید، اسپانیا
وای به حال اسرائیل اگه تعلل کنه ، این آخوندا اگه به بمب اتمی برسن نه به مردم ایران رحم میکنن نه به اسرائیل و دنیا، برای حفظ قدرشون از هر جنایتی دریغ نمیکنن.
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
۴۷
کاپیتان لیچ. - لندن ، انگلستان
سرباز رهبر - لندن، انگلستان : فعلا تو داری ... رهبر یک دست چلاخ تو شب و روز میمالی. در ضمن اینجا سایت ایرانیان هستش نه توی عرب مزدور لبنانی ، ببین تا شب کامنتت چندتا منفی میگیره مزدور ضد ایرانی تا بفهمی سایت کیه اینجا. ضمنآ یاد گرفتم تا با آدم‌ احمق و نادان وارد بحث نشم و وقتم را هدر ندم. چون کسی که تو این چهل و چهار سال نفهمید آخوند چه بر سر ایران ایرانی آورد. همانطور نفهم خواهد مرد و بحث کردن باهاش بی فایدس. در ضمن مثل تو هم سایبری و الاف و بیکار و زیر خواب آخوند نیستم که اینجا برای دیگران کامنت بزارم.
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
حالا هر کی از ملیت حرف میزنه شماها دیگه خفه. طبق گفته خمینی ملعون : هر چه ما می‌کشیم از دست این ملی یون هست. ره خرت هم که فقط هر وقت دهن کثیفش رو باز میکنه برای غزه و لبنان و عرب حرف میزنه پول ملت ایران رو هم چپاول میکنه و میده به همون عرب ها. حالا چی شد یک مرتبه شما نوچه هاش دم از ایران و ملیت میزنید
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.