تلاش ایران برای تقویت حزب‌الله؛ عراقچی وارد سوریه شد

العربیه: عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران، پس از دیدار یک روزه از بیروت به دمشق رسید و با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه دیدار کرد.

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، امروز شنبه اعلام کرد عراقچی قرار است در دمشق با مقامات سوری درباره تحولات منطقه‌ای و روابط دوجانبه گفت‌وگو کند. عراقچی روز جمعه به بیروت رسید و با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان، نبیه بری، رئیس مجلس و سایر مقامات لبنانی دیدار کرد.


وزیر خارجه ایران در بیروت تأکید کرد که حضور او در این کشور نشانه حمایت تهران از حزب‌الله است و حمله موشکی ایران به اسرائیل را «دفاع مشروع» خواند. او همچنین گفت که این حمله در پاسخ به اقدامات اسرائیل علیه ایران بوده است.

عراقچی در مصاحبه‌ای با تلویزیون ایران در جریان سفر خود به بیروت، گفت ایران در حال راه‌اندازی یک کارزار دیپلماتیک برای حمایت از لبنان است و درخواست برگزاری جلسه‌ای از «سازمان همکاری اسلامی» را داده است.

عراقچی در پاسخ به سوالی در مورد سفرش به لبنان در حالی که بمباران‌های اسرائیل ادامه دارد، گفت: «ترسی نداریم و در دوران جنگ با عراق نیز شرایط مشابهی را تجربه کرده‌ایم.»

از سوی دیگر، روز شنبه حمله‌های جدید و شدیدی مناطق جنوبی بیروت را لرزاند و دود غلیظی آسمان این مناطق را پوشاند. ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهای حزب‌الله را در مسجدی در جنوب لبنان هدف قرار داده است. به گفته ارتش اسرائیل، این اولین حمله از نوع خود است که از زمان شروع درگیری‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله رخ داده است.

بر اساس بیانیه ارتش اسرائیل، نیروهای هوایی این کشور شب گذشته و با هدایت اطلاعات نظامی، مسجدی در جنوب لبنان را هدف قرار دادند که اعضای حزب‌الله در آن فعالیت می‌کردند. این مسجد در نزدیکی بیمارستان صلاح غندور در جنوب لبنان واقع شده بود.

پیش از این، ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که تعدادی موشک از لبنان شلیک شده که بیشتر آنها رهگیری شده و بقیه در مناطق باز سقوط کرده‌اند. نیروی هوایی اسرائیل نیز اعلام کرد که حملات خود را به مناطق جنوبی بیروت افزایش داده است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.