نوشیدن بیش از حد الکل ضربان قلب را نامنظم می‌کند

مصرف بیش از حد الکل ضربان قلب را نامنظم می‌کنددویچه وله: متخصصان "کلینیک LMU  در مونیخ" بر اساس مطالعه جدید خود اعلام کرده‌اند که خطر نوشیدن بیش از حد الکل خطر ابتلا به آریتمی قلبی را افزایش می‌دهد. نتایج مطالعه آنها در مجله تخصصی "European Heart Journal" منتشر شده است.

محققان میزان الکل خون بیش از ۲۰۰ زن و مرد جوان که به طور منظم الکل مصرف می‌کردند را برای ۴۸ ساعت بررسی کردند و ضربان قلب آنها را اندازه گرفتند.


نتایج نشان داده که در مرحله نوشیدن الکل قلب "بیش از ۱۰۰ بار در دقیقه" می‌زند.

به طور معمول، قلب با سرعتی منظم بین ۶۰ تا ۱۰۰ ضربه در دقیقه می‌زند. اگر ضربان قلب شما در حال استراحت کندتر یا سریع‌تر باشد، به آن اختلال ریتم قلب یا آریتمی قلبی می‌گویند.

توصیه متخصصان بر این است که اگر در طول یا بعد از مصرف الکل متوجه ناهنجاری‌های ریتم قلب شدید، باید به شدت به کاهش نوشیدن آن یا اجتناب از آن فکر کنید.

تحقیقات قبلی نیز اثرات مضر الکل بر عملکرد قلب را نشان داده بود. مطالعه‌ای که چند سال پیش توسط مرکز قلب و عروق دانشگاه در بیمارستان دانشگاه هامبورگ منتشر شد، نشان داد که حتی مصرف مقادیر کمی الکل می‌تواند باعث ایجاد "فیبریلاسیون دهلیزی" (AF یا AFib) در کسانی شود که اصلا مشکلات قلبی عروقی ندارند و سالمند.

فیبریلاسیون دهلیزی ریتم نامنظم در حفره‌های فوقانی قلب است که می‌تواند مانند احساس تپش سریع در قفسه سینه باشد. این عارضه شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی در بزرگسالان سراسر جهان بوده و با افزایش خطر سکته مغزی، نارسایی قلبی و زوال عقل مرتبط است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.