منبع امنیتی لبنانی: از روز جمعه هیچ خبری از جانشین احتمالی حسن نصرالله در دسترس نیست

 هاشم صفی‌الدین، جانشین احتمالی حسن نصرالله دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنانصدای آمریکا: خبرگزاری رویترز روز شنبه ۱۴ مهر به نقل از یک منبع امنیتی لبنانی گزارش داد که از روز جمعه هیچ خبری از هاشم صفی‌الدین، جانشین احتمالی حسن نصرالله دبیرکل پیشین حزب‌الله، در دسترس نیست. در همین حال برخی از رسانه های اسرائیل گفتند که اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در زمان حمله اسرائیل احتمالا در بیروت بوده است.

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از سه مقام اسرائیلی گزارش داد که اسرائیل شبانگاه پنجشنبه در ادامه حملات سنگین خود به مواضع حزب‌الله، پناهگاه زیرزمینی محل اختفای صفی‌الدین را هدف حمله قرار داده است.


منبع لبنانی مزبور و دو منبع امنیتی دیگر از این کشور گفته‌اند حملات مداوم اسرائیل به ضاحیه بیروت از روز جمعه، امدادگران را از جستجوی محل مورد حمله باز داشته است.

تا لحظه تنظیم این خبر، حزب‌الله، گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی، هیچ اظهارنظری درباره حمله علیه هاشم صفی‌الدین ارائه نکرده است.

ناداو شوشانی، سرهنگ اسرائیلی روز جمعه گفت که ارتش این کشور همچنان در حال ارزیابی حملات هوایی پنجشنبه شب است که به گفته او مقر اطلاعات حزب‌الله را هدف قرار داده است.

کشته‌شدن احتمالی هاشم صفی‌الدین ضربه دیگری به حزب‌الله و حامی آن یعنی حکومت ایران خواهد بود. اسرائیل طی هفته‌های گذشته حملاتی مرگبار علیه رهبری حزب‌الله انجام داده و رهبری این گروه نیابتی جمهوری اسلامی را از بین برده است.

در این حال، برخی از رسانه های اسرائیل از جمله کانال ۱۲ تلویزیون این کشور اشاره کرده اند که اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هم در زمان حمله اسرائیل احتمالا در بیروت بوده است.
حمله مرگبار به یک فرمانده حماس در شمال لبنان
اسرائیل روز شنبه برای نخستین بار شهر بندری عمدتا سنی‌نشین طرابلس در شمال لبنان را هدف حمله قرار داد.

یک منبع امنیتی لبنانی به رویترز گفت که در این حمله به اردوگاه پناهندگان فلسطینی، یک عضو حماس، زن، و دو فرزندش کشته شدند.

رسانه‌های حماس نیز تایید کردند که در این حمله یک فرمانده شاخه نظامی حماس کشته شده است.

هنوز ارتش اسرائیل در ارتباط با این حمله اظهارنظر نکرده است.
بیروت و جنوب لبنان
حومه بیروت و همچنین جنوب لبنان در روز شنبه هدف حملات سنگین اسرائیل قرار گرفت.

اسرائیل علاوه بر حملات مرگبار علیه رهبری حزب‌الله، در روزهای اخیر حملات زمینی محدود و هدفمندی به مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان انجام داده است.

از فردای حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس به اسرائیل که در آن ۱۲۰۰ تن کشته و بیش از ۲۵۰ تن دیگر به گروگان گرفته شدند، حزب‌الله حملات راکتی و پهپادی به مناطق شمالی اسرائیل را آغاز کرد.

در نتیجه حملات حزب‌الله به شمال اسرائیل، ده‌ها هزار شهروند اسرائیلی ساکن این منطقه مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

اسرائیل نیز در پاسخ به راکت‌پراکنی‌های حزب‌الله، حملات مرگباری علیه مواضع این گروه نیابتی جمهوری اسلامی در لبنان و سوریه انجام داده و علاوه بر کشتن صدها تن از اعضای حزب‌الله، رهبر این گروه و همچنین بسیاری از فرماندهان نظامی ارشد آن را از بین برده است.

مقامات اسرائیل گفته‌اند عملیات علیه حزب‌الله را تا زمانی ادامه می‌دهند که مطمئن شوند هزاران اسرائیلی آواره می‌توانند با امنیت کامل به خانه‌هایشان در شمال اسرائیل و مرز لبنان بازگردند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
دو حالت داره! یا زدنش یا گفته اقایون از طرف من گ..نخورین! من نخوام رییس باشم کیو باید ببینم!؟؟
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
۴۵
amirHassna - سیدنی، استرالیا
خیلی سخت نیست حدث زدکه کتلت شده. تمام.
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
این جانور الان تبدیل به گوشت کوبیده شده.چه چهره خبیث و ظالمی هم داشته.شبیه رهبر داعش.جالب هست تمام این رهبران مسلمان و تندرو اینقدر شرارت و خباثت در افکار و عقایدشان هست قیافه هاشون هم بر میگرده شبیه ماسکهای هالویین ترسناک میشن بعد اینها ادعای به حق بودن دارند.
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.