امکان جدید گوگل برای کاربران گوشی‌های آندروید و آی‌فون: فیلم بگیرید تا هوش مصنوعی به سوال شما پاسخ دهد

العربیه: گوگل از عصر پنج‌شنبه، امکان جستجو با ویدئو برای کاربران گوشی‌های آندروید و آی‌فون را فعال کرده و کاربران با فیلم گرفتن از سوژه مورد نظر می‌توانند سوال خود را بپرسند تا هوش مصنوعی پاسخ دهد.

اگر شما برای درست کردن قرمه سبزی به مشکل برخورد کرده‌اید، با گرفتن ویدئویی از مواد لازم و مراحل تهیه در آشپزخانه‌تان از گوگل بپرسید که مرحله بعدی و صحیح چیست؟ با این حال معلوم نیست که هوش مصنوعی گوگل همین امروز بتواند به این سوال پاسخ دهد و فعلا فقط می‌تواند به سوالاتی به زبان انگلیسی پاسخ دهد و نتایج را به شما نشان دهد، بنابراین احتمالا چند ویدئو یا دستور تهیه قرمه‌سبزی پاسخ این سوال خواهد بود.


این امکان جدید گوگل که AI Overviews نامیده شده است، در پاسخ به سوالات ویدئویی کاربران مجموعه‌ای از نتایج شامل ویدئو، متن و یا تصویر را ارائه خواهد داد که ممکن است در زندگی روزمره از تهیه قرمه‌سبزی گرفته تا پاسخ به سوالات مختلف علمی مانند: «چرا این پنگوئن‌ها این‌جوری راه می‌روند؟» و هنری مانند «این اثر تاریخی در رم چیست؟» کارآیی داشته باشد.

این امکان جدید در ابزارک‌های گوگل بخشی از پروژه اصلی گوگل برای ترکیب هوش مصنوعی و جستجوی تصویری است که می‌تواند برای بازاریابی دیجیتالی و فروش محصولات نیز سودمند باشد. در حال حاضر کاربران با «گوگل لنز» نیز می‌توانند هنگام عکس گرفتن، سوالات خود را برای یافتن نتایج این موتور جستجو بپرسند.

رقابت بین گوگل و شرکت‌های فناوری برای عرضه امکانات بیشتر هوش مصنوعی در جستجوی اینترنت و همچنین قابلیت‌های گوشی همراه اکنون وارد مرحله جدیدی شده است، اما شرکت اوپن ای آی که ارزش سهام آن از ابتدای سال میلادی جاری افزایش چشمگیری یافته است، پس از عرضه نسخه صوتی اکنون اعلام کرده است که درحال آزمایش نسخه پیشرفته‌ای از «چت جی پی تی» و همچنین امکانات تازه است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.