گزارش واشینگتن‌پست از تعداد موشک‌هایی که از سیستم‌ دفاع هوایی اسرائیل عبور کردند

رادیو فردا: روزنامه واشینگتن‌پست گزارش داد که حداقل ۲۳ موشک از حدود ۲۰۰ موشک بالستیک شلیک‌شده توسط سپاه پاسداران از ایران به اسرائیل از سیستم‌های دفاع هوایی این کشور عبور کردند و به حداقل سه سایت نظامی و اطلاعاتی و یا نزدیکی آن‌ها اصابت کردند.

این روزنامه می‌گوید ویدئوهایی را راستی‌آزمایی کرده که نشان می‌دهند در حملات موشکی ۱۰ مهرماه ایران به اسرائیل، ۲۰ موشک به پایگاه هوایی نِواتیم در جنوب اسرائیل و سه موشک به پایگاه تل نوف در مرکز اسرائیل برخورد کرده‌ است. سایر ویدئوها نشان داده‌اند که حداقل دو موشک نیز در نزدیکی مقر موساد در گلیلوت فرود آمده‌اند.


پیشتر هم گزارش شده بود که حدود ۹۰ درصد از موشک‌های شلیک‌شده به سوی اسرائیل در جریان حمله اخیر جمهوری اسلامی به این کشور رهگیری و ساقط شدند.

ارتش اسرائیل فردای حمله تأیید کرد که برخی از پایگاه‌های هوایی این کشور در حمله موشک‌های بالستیک ایران مورد اصابت قرار گرفته‌، اما تأکید کرد که این حملات به عملکرد نیروی هوایی اسرائیل آسیبی نرسانده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که معیارهای ارزیابی اثربخشی یک حمله شامل میزان خسارت وارد شده به زیرساخت‌های حیاتی و تجهیزات، تعداد تلفات و نه صرفاً تعداد موشک‌هایی است که به هدف برخورد کرده‌اند. ارتش همچنین گفت که سامانه‌های دفاع هوایی موفق شدند از ایجاد خسارات جدی و تلفات گسترده جلوگیری کنند.
پرتاب پهپاد انتحاری به اسرائیل «از مبدأ عراق»
ارتش اسرائیل می‌گوید بر اثر حمله یک پهپاد انتحاری که «از شرق» پرتاب شده بود، دو سرباز این کشور کشته شده‌‌اند. در همین حال، رادیو ارتش اسرائیل گفته مبدأ این پهپاد عراق بوده و پنجشنبه‌شب به یک پایگاه نظامی در بلندی‌های جولان اصابت کرده است.

به گزارش رادیو ارتش اسرائیل، دو پهپاد از مبدأ عراق وارد حریم هوایی اسرائیل بر فراز بلندی‌های جولان می‌شوند که یکی از آن‌ها رهگیری و منهدم می‌شود، اما دومی به اردوگاه نظامی برخورد می‌کند. این رادیو گفته علاوه بر دو سرباز کشته‌شده‌، ۲۴ تن هم زخمی شده‌اند.

در همین حال، گروه «مقاومت اسلامی» در عراق، از گروه‌های شبه‌نظامی متحد حکومت ایران، هم ادعا کرده که در طول هفته» گذشته چندین پهپاد را به سمت اهدافی در اسرائیل، از جمله سه هدف متفاوت در بلندی‌های جولان، گسیل کرده است.

این گروه ادعا کرده که زمان پرتاب سه پهپادی که به سمت بلندی‌های جولان فرستاده، پنجشنبه‌شب یا ساعات اولیه جمعه بوده‌ است.

به‌گزارش خبرگزاری‌ها، به نظر می‌رسد پهپادی که به اردوگاه نظامی در بلندی‌های جولان اصابت کرده، یکی از همین سه پهپاد بوده باشد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.