آغاز نمازجمعه تهران با شعار «برخیزید که غیر از جنگ چاره نیست»

آغاز نماز جمعه در مصلی تهرانرادیو فردا: نمازجمعه تهران که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، قرار است در آن سخنرانی کند لحظاتی پیش آغاز شد. مهدی رسولی، از مداحان حکومتی، در این مراسم با خواندن نوحه گفت که «برخیزید که حکم جنگ آمده/ برخیزید که چاره به غیر جنگ نیست».

او همچنین شعار داد: «شده وقت عمل ماهم شب حمله نشان دادیم/ زمین کارزار ما تل‌آویو است تهران نه».


حاضران در این مراسم نیز شعار «لعنت‌الله علی اسرائیل» سر دادند.

رهبر جمهوری اسلامی ایران پس از پنج سال و در میانه تنش شدید بین ایران و اسرائیل که با دومین حمله موشکی تهران به خاک این کشور همراه شده است، قرار است در این مراسم سخنرانی کند. احتمال می‌رود علی خامنه‌ای در سخنان خود، راهبرد آینده ایران را ترسیم کند.
نماز برای بازسازی اعتماد متحدان منطقه‌ای وحامیان داخلی
فرنوش امیرشاهی، بی بی سی

رهبر جمهوری اسلامی امروز پس از نزدیک به پنج سال، قرار است نماز جمعه را اقامه کند؛ امری که از سال ۹۰ تنها در دو مورد انجام داده است. نخستین بار در دی‌ماه ۱۳۹۸، بعد از اعتراض‌های ضدحکومتی و بی‌اعتمادی عمومی، به دلیل شلیک سپاه به هواپیمای اوکراینی، ناچار به برگزاری مراسم نماز جمعه شد تا توضیحاتی ارائه دهد و دلجویی کند، هرچند که بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که سخنانش تاثیر چندانی نداشت.

امروز نیز آیت‌الله علی خامنه‌ای به عنوان خطیب جمعه حاضر می‌شود، اما این بار نه از موضع آشتی، بلکه با هدف «مانور قدرت» و تقویت روحیه نیروهای «محور مقاومت».

او در شرایطی به این اقدام دست می‌زند که بازوهای نیابتی‌اش در منطقه آسیب‌های جدی دیده و بسیاری از رهبران کلیدی آنها به دست اسرائیل از میدان خارج شده‌اند و کشورش بیش از هر زمان دیگری در معرض تهدید اسرائیل قرار دارد. در این راستا، رهبر جمهوری اسلامی قصد دارد کنترل اوضاع را دوباره به دست گیرد و اعتماد حامیان خود در داخل و منطقه را بازسازی کند.

به همین دلیل، با تبلیغات گسترده حکومتی و تولید ویدئوهای حماسی، جمعیت زیادی برای حضور در نماز جمعه آماده شده‌اند. طرفداران او در شبکه‌های اجتماعی نیز او را «رهبری شجاع» توصیف کرده‌اند که «در شرایط جنگی، در خط مقدم و در انظار عمومی» قرار دارد.

بنابراین، آنچه بیشتر از سخنان امروز رهبر جمهوری اسلامی اهمیت دارد، حضور شخص او و نحوه تبلیغات و جمعیت حاضر در این مانور قدرت است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
amirHassna - سیدنی، استرالیا

متاسفانه هر کشوری یه مشت گوسفندانسان نما هم داره اما ظاهرا تعدادشون تو ایران بیشتره. یه نگاه به سایبری ها و بسیجیا و سپاهی وطن فروش گویای همین مطلبه. تمام.تمام.
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰
۲۴
فاطی کماندو - قرچک، ایران

این لواطکاران زور زدن با کامیون و اتوبوس از هشتادو پنج شیش ملیون ادم فقط انقدر تونستن ادم جمع کنن، حتی‌ دیگه ارزشیها شونم دیگه بهشون پشت کردن، مفعول به پایانت سلام کن که امروز ما بی شماریم.
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵
۳۴
arian1 - ابادان، ایران

شعار مناسب برای آخوندها و سپاهیان دزد این است که برخیزید که وقت فرار است که انتقام مردم خشمگین نزدیک است.
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
۵۴
زرتشت اهورا مزدا - لندن، انگلستان

اگر جنگی صورت بگیره هیچ جوانی به جبهه جنگ نمیره . چون دست اخوند جنایتکار رو شده . دروغ و فساد و فحشا در جامعه روا داره از طرفی توزیع مواد مخدر و الکل دست ساز.
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
سید علی، فدایی داری.
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
دوست عزیز اینها همچین گوسفند هم نیستند جیره خور نظامند به یک تکه استخوان راضی اند یک ماه جیره شون نرسه ببین چندتاشون دور ضحاک علی می مونند
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
۵۴
زرتشت اهورا مزدا - لندن، انگلستان
خواهر مادرت هم بفدای سید علی ..
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
کدوم فدایی ؟ فدایی که خودش فرار کرده رفته انگلستان یا جزایرسلیمان ؟ فدایی یعنی جانثار ، همان کلمه ای که ورد زبان هویدا بود . فدایی یعنی کسی که جان خود را برای کسی نثار کند ، نه اینکه لنگش را هوا کند و چاک دهانش را باز کند . فدایی یعنی قربانی دادن ، نه اینکه پسرک را بکشی و یا به دختربچه نوجوان تجاوز کنی و آنقدر بزنی تا شهید شود. حال تو برو لنگت را هوا کن تا سرباز رهبر چاک دهنش را بازنکرده یا چلیپا پشت نکرده
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.