نیروی هوایی اسرائیل «مقر اطلاعاتی حزب‌الله در بیروت را هدف قرار داد»

صحنه‌ای پس از حمله هوایی اسرائیل به یکی از مراکز حزب‌الله در محله "معاود" بیروت، سوم اکتبر ۲۰۲۴دویچه وله: نیروی هوایی اسرائیل می‌گوید (IAF) مقر اطلاعاتی حزب‌الله در بیروت را هدف قرار داده و با نابود کردن زیرساخت‌های این گروه، مراکز کلیدی اطلاعاتی و فرماندهی را مورد حمله قرار داده است.

به گزارش جروزالم پست، ارتش اسرائیل گزارش داد که جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل با هدایت اطلاعاتی از سوی اداره اطلاعات نظامی، سایت‌های مرتبط با عملیات اطلاعاتی حزب‌الله را هدف قرار دادند.


بر اساس این گزارش، این حملات منجر به "نابودی تروریست‌ها، تجهیزات جمع‌آوری اطلاعات و مراکز فرماندهی" شده است.

علاوه بر این، ارتش اعلام کرد که زیرساخت‌های بیشتری از حزب‌الله در جریان این عملیات تخریب شده است.

این گزارش می‌افزاید سپاه اطلاعاتی حزب‌الله که هدف این عملیات قرار گرفته بود، نهاد اصلی اطلاعاتی این گروه تروریستی است و مسئول جمع‌آوری اطلاعات درباره ارتش اسرائیل (IDF) و اسرائیل بوده و مقر آن هدایت فعالیت‌های تروریستی را بر عهده داشته است.

طبق گفته یک شاهد عینی که با خبرگزاری رویترز صحبت کرده، گزارش ارتش اسرائیل با گزارش‌هایی از سه انفجار بزرگ متوالی همراه بوده است.

حملات پیشین ارتش اسرائیل به بیروت تقریباً فقط منطقه ضاحیه جنوبی را که به عنوان پایگاه حزب‌الله شناخته می‌شود، هدف قرار داده بود.
«فرمانده میدانی حزب‌الله در جنوب لبنان کشته شد»
حملات هوایی اسرائیل در مناطق جنوبی لبنانبه گفته ارتش اسرائیل، یک فرمانده میدانی حزب‌الله در آخرین حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان کشته شده است. ارتش اسرائیل گفته این حمله در جریان عملیات زمینی توسط تیپ پیاده‌نظام گولانی ارتش اسرائیل (IDF) صورت گرفت.
 
به گزارش تایمز اسرائیل، ارتش این کشور ویدیوهای جدیدی از فعالیت‌های سربازان تیپ گولانی در جنوب لبنان، تحت فرماندهی لشکر ۳۶، منتشر کرده است. به گفته ارتش، در یک عملیات مشترک با نیروی هوایی اسرائیل، ساختمانی در جنوب لبنان که در منطقه فعالیت نیروهای گولانی قرار داشت، هدف قرار گرفت.
 
این حمله منجر به کشته شدن فرمانده واحد منطقه‌ای حزب‌الله در آن منطقه و شماری از افسران ارشد میدانی این گروه شد. ارتش اسرائیل به دلایل امنیت عملیاتی، جزئیات دقیقی از مکان این حادثه را فاش نکرد.
ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد سایر حملات هوایی علیه نیروهای حزب‌الله که توسط سربازان گولانی شناسایی شده بودند، در همان منطقه انجام شد. نیروهای گولانی در جریان این عملیات همچنین چندین سلاح و تجهیزات را کشف کرده‌اند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.