نتانیاهو می‌گوید ایران «دچار اشتباه بزرگی شده و بهای آن را خواهد پرداخت»( لینک به روز می‌شود)

ستاد کل نیروهای مسلح ایران آمریکا را هم تهدید به مقابله نظامی کرد
ستاد کل نیروهای مسلح ایران که وظیفه هماهنگی میان بخش های مختلف نظامی ارتش و سپاه پاسداران را بر عهده دارد در بیانیه‌ای حمله موشکی امشب این کشور به اسرائیل - موسوم به صادق ۲ - را پاسخی به آنچه «اقدامات نامشروع رژیم صهیونیستی، با ترور مستشاران ایرانی در سوریه، لبنان و با نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران» توصیف کرده، خوانده و همچون بیانیه سپاه پاسداران که ساعتی پیش منتشر شد این حمله موشکی را به کشته شدن اسماعیل هنیه، حسن نصرالله و عباس نیلفروشان مرتبط دانسته است.


این ستاد همزمان گفته: «جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۵ سال گذشته هیچ گاه آغازگر هیچ جنگی نبوده و نخواهد بود لکن در دفاع از حق مشروع خود در مقابل هر تجاوز و تعرضی با صلابت و قدرت مثال زدنی کوتاه نمی‌آید.»

در بخش پایانی این بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح ایران هم چون سپاه پاسداران تاکید کرده که در صورت اقدام نظامی متقابل از سوی اسرائیل و آمریکا، ایران واکنش نظامی نشان خواهد داد.

این بیانیه می‌گوید «در صورت دخالت مستقیم» دیگر کشورها، «از جمله آمریکا در تجاوز و تعرض به ایران اسلامی، همزمان مراکز و منافع آنها نیز در سطح منطقه با هجوم مقتدرانه و پشیمان کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روبرو خواهد شد.»
نتانیاهو می‌گوید ایران «دچار اشتباه بزرگی شده و بهای آن را خواهد پرداخت»بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، می‌گوید که ایران «امشب دچار اشتباه بزرگی شده، و بهای آن را خواهد پرداخت.»

او در آغاز جلسه کابینه گفت که ایران «عزم» اسرائیل برای تلافی‌جویی علیه دشمنانش را «درک نمی‌کند.»

او گفت: «آنها متوجه خواهند شد. ما به قراری که گذاشتیم پایبند خواهیم ماند: هر کسی به ما حمله کند – ما به او حمله خواهیم کرد.»
بایدن: حمله ایران شکست خوردجو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در اظهار نظری درباره حمله امشب ایران به اسرائیل گفته است که ارتش آمریکا «به دستور او فعالانه به دفاع از اسرائیل کمک کرد» و افزود که آمریکا درحال ارزیابی آثار حمله است.

آقای بایدن گفت «براساس آنچه اکنون می‌دانیم، به نظر می‌رسد این حمله شکست خورده و بی‌اثر بوده باشد.»

او گفت که این محصول برنامه‌ریزی و همکاری فشرده آمریکا و اسرائیل برای چنین حمله‌ای است.

او تاکید کرد که اسرائیل از «حمایت کامل» آمریکا برخوردار است و او بخشی از صبح و عصر این روز را در جلسات اضطراری با اعضای تیم امنیت ملی خود سپری کرده و مشغول رایزنی غیرمستقیم با مقام‌های اسرائیلی بوده است.
هشدار ایران در مورد موج دوم و «ویران کننده‌تر» حملات به اسرائیل
ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی ایران گفته است که این اولین موج حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل بود.

او گفت که «در این مرحله از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مراکز نظامی و اماکن» نظامی اسرائیل هدف قرار گرفتند اما «شاید خطای محاسباتی آن‌ها منتهی به این شود که سایر موقعیت‌های نظامی و حتی غیرنظامی مورد هدف قرار گیرد.»

او گفت اگر اسرائیل «دچار خطای محاسباتی شود»، موج دوم حملات که «بسیار ویران‌کننده‌تر و عذاب‌آورتر خواهد بود» انجام خواهد شد.

این مقام جمهوری اسلامی ایران گفت که براساس برآوردهای ایران، اسرائیل «امکان اقدام علیه ما را ندارد.»
کامالا هریس: ایران نیروی خطرناک و بی‌ثبات‌کننده در خاورمیانه است
کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، گفت که از فرمان جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، برای رهگیری موشک‌های ایرانی کاملا حمایت می‌کند.

خانم هریس شامگاه سه‌شنبه متعاقب حمله موشکی ایران به اسرائیل گفت: «برایم روشن است که ایران یک نیروی خطرناک و بی‌ثبات‌کننده در خاورمیانه است.»

وی افزود: «من همواره تلاش می‌کنم اطمینان یابم که اسرائیل از توانایی دفاع از خود در برابر ایران و شبه‌نظامیان تروریست مورد حمایت ایران برخوردار باشد.»
اتحادیه اروپا حمله ایران به اسرائیل را محکوم کرد
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد که این اتحادیه «به شدیدترین وجه ممکن» حمله موشکی ایران به اسرائیل را محکوم می‌کند.

آقای بورل با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که این چرخه خطرناک حمله و اقدام تلافی‌جویانه خطر این را دارد که شرایط از کنترل خارج شود و اکنون به «آتش‌بسی فوری در سراسر منطقه» نیاز است.

این مقام اروپایی در نهایت تاکید کرد که اتحادیه اروپا خود را کاملا متعهد به به همکاری برای ممانعت از وقوع جنگ منطقه‌ای می‌داند.
بلینکن حمله ایران به اسرائیل را «کاملا غیرقابل قبول» خواند
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، حمله موشکی ایران به اسرائیل را اقدامی «کاملا غیرقابل قبول» خواند و تاکید کرد که «تمام جهانیان باید آن را محکوم کنند».

آقای بلینکن گفت که ایران در این حمله «حدود ۲۰۰ موشک بالستیک» به اسرائیل شلیک کرد.

وی افزود: اسرائیل «به طور موثری این حمله را دفع کرد».

اظهارات آنتونی بلینکن در وزارت خارجه ایالات متحده و پیش از دیدار با همتای هندی وی بیان شدها ست.
حماس حمله موشکی ایران به اسرائیل را ستایش کرد
گروه فلسطینی حماس از حمله موشکی «قهرمانانه» ایران به اسرائیل تمجید کرده است.

این گروه که حمله روز هفتم اکتبر آن به اسرائیل زمینه‌ساز جنگ در غزه و اکنون لبنان شد، در بیانیه‌ای گفت حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «علیه نواحی وسیعی از سرزمین‌های اشغالی ما را تبریک می‌گوییم.»
کشورهای غربی حمله ایران به اسرائیل را محکوم کردند
در ادامه واکنش‌ها به حمله ایران با موشک‌های بالستیک به اسرائیل، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این حمله را «غیر قابل قبول» خواند و گفت همه جهان باید این اقدام را محکوم کند.

پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، هم به شکل جداگانه این حمله را محکوم کرد و از ایران خواست از حملات بیشتر توسط خودش یا گروه‌های نیابتی‌اش خودداری کند.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، نیز گفته است حمله موشکی ایران به اسرائیل را «به شدیدترین وجه ممکن» محکوم می‌کند.

او در ادامه تصریح کرد ایران با حملات خود منطقه را بیشتر به ورطه نابودی می‌کشاند.

میشل بارنیه، نخست‌وزیر فرانسه، با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل گفته است این کشور نگران افزایش تنش‌ها در خاورمیانه در پی حمله موشکی ایران است.

کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا نیز اقدام موشکی ایران علیه اسرائیل را «به شدیدترین وجه» محکوم کرده و بر «تعهد بی‌خدشه» بریتانیا از اسرائیل تاکید کرده است.

همچنین پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، حمله ایران به اسرائیل را محکوم و خواستار پایان دادن به «مارپیچ خشونت» در خاورمیانه شد.

خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه این کشور، نیز گفته است دولت مادرید با همه بازیگران منطقه، بخصوص اسرائیل، برای تشویق آنها به خویشتن‌داری و احتراز از تشدید تنش‌ها تماس‌ها را آغاز کرده است.
صداوسیما: سپاه برای اولین بار با موشک‌های هایپرسونیک «فتاح» رادار سپر دفاع موشکی را منهدم کرد
تلویزیون رسمی ایران می‌گوید سپاه پاسداران برای اولین بار با موشک‌های هایپرسونیک «فتاح» رادار سپر دفاع موشکی هدایت کننده موشک‌های آرو ۲ و ۳ را منهدم کرد.
جواد ظریف غرب را به "ریاکاری" متهم کردجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس‌جمهوری ایران، پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به اسرائیل، شامگاه سه‌شنبه ۱۰ مهر (اول اکتبر) در صفحه کاربری خود شبکه اکس (توییتر سابق) با انتشار پستی به زبان انگلیسی نوشت: «ریاکاری غرب نه تنها شنیع، بلکه بسیار خطرناک هم است.»

او کشورهای غربی را به یاری رساندن به "نسل‌کشی اسرائیل در غزه" متهم کرد و ادامه داد که این کشورها "در برابر تجاوزات اسرائیل علیه ایران، فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و دیگر کشورهای منطقه سکوت کرده‌اند."

وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی افزود که "ایران حق ذاتی دفاع از خود در برابر حملات مکرر مسلحانه اسرائیل به خاک و شهروندان ایرانی را برای خود محفوظ می‌دارد."

ظریف همچنین اسرائیل و متحدانش را "مسئول تمام پیامدهای تحریکات و حملات شدید و مداوم اسرائیل" دانست.
آمریکا: جهان حمله وقیحانه و غیرقابل قبول ایران را محکوم کندمتیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکامتیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، حمله موشکی ایران به اسرائیل را "وقیحانه و غیرقابل قبول" خواند و گفت که "همه ملت‌های جهان باید در محکوم کردن آن به آمریکا بپیوندند."

او تصریح کرد: «کاری که دیدید امروز ایران دست به انجام آن زد، دفاع از یک سازمان تروریستی بود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین ادعای جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه حمله این کشور به اسرائیل در پاسخ به نقض حاکمیت ایران از سوی اسرائیل در هنگام کشته‌شدن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران بوده را به صراحت رد کرد.

هنیه که برای حضور در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به تهران سفر کرده بود، در نخستین ساعات روز ۱۰ مردادماه در اقامتگاه خود در تهران هدف یک حمله هوایی قرار گرفت و کشته شد. مقام‌های ایران همواره اسرائیل را مسئول کشته شدن هنیه دانسته‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین کشته‌شدن شماری از مقامات ایرانی در چند روز گذشته در لبنان و سوریه را به این دلیل دانست که این افراد "با رهبران تروریست‌ها ملاقات می‌کردند."

میلر ضمن اشاره به تاکیدهای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بر ادامه حمایت این کشور از اسرائیل گفت: «ما در این لحظه حساس در کنار مردم اسرائیل خواهیم ایستاد.»
اطلاعیه دوم سپاه: ۹۰ درصد شلیک‌ها به هدف اصابت کردند
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دومین اطلاعیه خود را درباره حملات موشکی به اسرائیل منتشر کرد.

در این اطلاعیه ادعا شده که ایران در حملات مزبور "برخی از پایگاه‌های هوایی و راداری، مراکز توطئه و طراحی ترور علیه رهبران مقاومت" به خصوص اسماعیل هنیه، حسن نصرالله، فرماندهان نظامی حزب‌الله، مقاومت اسلامی فلسطینی و همچنین فرماندهان سپاه پاسداران را مورد هدف قرار داده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی از گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران در منطقه که علیه اسرائیل دست به عملیات می‌زنند، به عنوان "محور مقاومت" یاد می‌کنند.

سپاه ادعا کرده که "۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده‌اند."
پزشکیان هدف از حمله به اسرائیل را "صلح و امنیت برای ایران" نامید
مسعود پزشکیان در پیامی در شبکه اجتماعی اکس، حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل را "پاسخ قاطع براساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه" توصیف کرد.

رئیس جمهوری ایران همچنین ادعا کرده که حمله به اسرائیل "در دفاع از منافع و اتباع ایرانی" صورت گرفته است.

او نوشت: «نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید.»

وزیر امور خارجه اسرائیل: در مقابل حملات وحشیانه حکومت ایران به شهروندانمان، ساکت نخواهیم ماند

وزیر امور خارجه اسرائیل روز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه با انتشار پستی در ایکس نوشت: «امروز رژیم آیت الله از خط قرمزها عبور کرده است و دولت اسرائیل در مقابل حمله وحشیانه حکومت ایران به شهروندانش ساکت نخواهد ماند.»

یسرائیل کاتز در این پست همچنین با اشاره به حمایتهای سران کشورهای غربی از اسرائیل افزود: «حمایت و همبستگی رهبران و ملتهای سراسر جهان هرگز فراموش نخواهد شد. ما می‌دانیم دوستانمان چه کسانی هستند.»

او همچنین تاکید کرد: «کل جهان آزاد باید در کنار اسرائیل بایستد تا جلوی محور شرارت جمهوری اسلامی را بگیرد، قبل از اینکه خیلی دیر شود.»
لینک مرتبط:
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

ارزشیها سایبریها و چاپلوسهای مخفی رژیم،به پایانتون سلام کنید.اینها فکر کرده بودند هنوز هم مثل سری قبل بزنند و چیزی نشه.در حالیکه آن سری بهانه تلافی حمله به سفارت را داشتند،اما اینبار بخاطر هلاکت رهبران دو گروه مسلح عرب غیر ایرانی رده بندی شده بعنوان تروریست ، که هیچ ارتباطی به ایران نداشته اند و طبق تمام قوانین بین المللی هم جمهوری اسلامی آغازگر این تجاوز بوده.پس نوش جان.آغازی برای پایان رژیم قرون وسطایی را بالاخره بعد از نیم قرن شاهد خواهیم بود.
‌سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان

ایران آغازگر جنگ نبوده؟ عجب وقاحتی جنگ با عراق رو که خمینی ملعون صدام رو با صدور انقلاب نحس اسلامیش تحریک کرد. اسرائیل رو هم با تشکیل هفت نیروی شبه نظامی و مسلح کردنشون و به جون اسرائیل انداختنشون تحریک کرد. باز هم قیافه حق بجانب می‌گیرند واقعا که حرومزاد اید
‌سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن
فقط امیدوارم که بهای این اشتباه بزرگ مفعول نابودی زیر ساختهای مملکت نباشه و به همون شکل و سیاق حذف فیزیکی رهبریت و دونه درشت‌های رژیم باشه که اسرائیل در این کار فوق العاده حرفه ای و دقیق عمل میکنه !! اول هم افعی پیر مفعول و بعد هم جنایتکاران و فاسدین همدست مفعول !!
‌سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
اگه بایدن هرومزاده گند نزنه و تو کار نتنیاهو دخالت نکنه همه چیز خوب داره پیش میره. ایران برا بار چندم به دنیا ثابت کرد که هیچ گ..ی نیستند و هیچ غلطی نمیتونه بکنه.
‌چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
باز هم کوه موش زائید. حدود 400 موشک و نتیجه فقط مرگ یک فلسطینی و دیگر هیچ!. هیچ. هیاهوی بسیار برای هیچ!
‌چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۷
۴۸
Aztek - قم، ایران
اگه جرات دارین حمام منصوری رو بزنین.
‌چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۳
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران
در مقاله فوق از کلمه ایران نام می‌برد، در حالیکه مسئول این جنگ احمقانه ملت ایران نیست ، مسئول ج.ا میباشد که ایران را اشغال کرده است ، باید در محاورات تان از ج.ا نام ببرید و از ذکر کلمه ایران خود داری کنید . و در جنگ از تخریب اموال ملت ایران که شامل آب و برق و گاز میباشد خود داری نمایید .
‌چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۶
۴۴
Sam1977 - دمشق، سوریه
باشه قول میدم سیفون دفعه بعد بکشم تو لوله گیر نکنی،، فهمیدم ناراحت میشی، بی بی دفعه دیگه اول دهنت آب بکش بعد اسم ایران و سید علی بیار ، زیاد دلت به عملی ها و الکلیهای خارج نشین خوش نکن
‌چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.