سه عضو ارشد جبهه آزادیبخش فلسطین و یک فرمانده ارشد حماس در حمله اسرائیل کشته شدند

محل حمله به رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین (جبهه آزادیبخش فلسطین)بی بی سی: «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» (جبهه آزادیبخش فلسطین) اعلام کرد ساعاتی پیش در حمله هوایی اسرائیل در بیروت سه تن از رهبرانش کشته شدند.

بنابر گزارش‌ها اعضای ارشد این گروه در منطقه «کولا» هدف قرار گرفته‌اند.


بنابر گزار‌ش‌ها، این نخستین بار است که اسرائیل اهدافی بیرون مناطق تحت کنترل حزب‌الله در حومه پایتخت را هدف قرار می‌دهد.

برخی از تحلیل‌گران حمله به این محله را اتفاقی «نمادین» توصیف کردند. این محله چند دهه قبل محل استقرار رهبران بسیاری از گروه‌های فلسطینی بود.

گزارش‌ها از پرواز بی‌وقفه پهپادهای اسرائیلی بر فراز پایتخت لبنان حکایت دارد.

گفته شده محمد عبد‌العادل عضو دفتر سیاسی این جبهه و مسئول اداره امنیت نظامی، عماد عوده فرمانده نظامی گروه در لبنان و عبدالرحمن عبدالعال از جمله افرادی هستند که در این حملات کشته شدند.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین قبل از قدرت گرفتن حماس، دومین گروه بزرگ فلسطینی بود.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین، یک گروه چپ‌گرای مارکسیست است.

نام این گروه بیش از هر چیز با اقداماتی مانند ربودن هواپیما و دیگر حملات پرسر و صدا در سطح جهانی، به ویژه در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی مطرح شد.
حماس می‌گوید یک فرمانده ارشدش در حمله اسرائیل به جنوب لبنان کشته شده است
حماس می گوید فاتح شریف ابو امین، فرمانده ارشد این گروه در لبنان در حمله اسرائیل به یک اردوگاه آوارگان در جنوب این کشور کشته شد.

ارتش اسرائیل می‌گوید عملیاتش در لبنان را «گسترش داده است.»

وزارت بهداشت لبنان از کشته‌شدن بیش از ۱۰۰ نفر در حملات روز یکشنبه اسرائیل به این کشور خبر داد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
جنگ است و در جنگ حلوا قسمت نمی‌‌کنند.یک پرسش ولی‌ این است که گروه مارکسیست لنینیست در مقر حزب‌الله دنبال چیست ؟ چه نقطه مشترکی این‌ها با هم دارند ؟ اگر خودشان با شیطان پیمان بندند اشکال ندارد .ولی‌ اگر ما حمایت از بی‌ بی‌ .می‌ گویند شما خودفروخته هستید.هر شب شیطان بر بستر ۵۷ تی ما و لبنان و غزه می‌‌نشیند و با افتخار به بهترین تولید خود نگاه می‌‌کند. نمی‌‌دانم بهشت یا جهنم وجود دارد یا خیر .ولی‌ اگر وجود دارند با کمک بی‌ بی‌ این‌ها سر از بهشت در نمی‌‌آورند بلکه وسط جهنم. تا رسیدند شیطان تاج را از سر بر می‌‌آورد و در زیر گوش زمزه .استاد خوش آمدی.
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.