روزنامه فرانسوی: اسرائیل از طریق عامل نفوذی ایرانی از مکان نصرالله مطلع شد

العربیه: روزنامه فرانسوی «لوپاریزین»، شنبه به نقل از منابع امنیتی لبنان گزارش داد که اسرائیل از طریق یک جاسوس ایرانی به اطلاعات اساسی دست یافته است که حضور حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در حومه جنوبی بیروت در روز جمعه را نشان می‌داد.

بر اساس این اطلاعات، اسرائیل حملات هوایی به این منطقه انجام داد که منجر به کشته‌شدن حسن نصرالله شد.


به گزارش «لوپاریزین»، بزرگ‌ترین شگفتی در ترور نصرالله در نقش جاسوس ایرانی نهفته است؛ چراکه این جاسوس توانسته به حلقه داخلی حزب‌الله نفوذ کند و اطلاعات دقیقی از تحرکات نصرالله که روز جمعه در بیروت برای شرکت در مراسم تشییع جنازه محمد سرور، یکی از مقامات حزب الله حضور داشت، ارائه دهد.

این روزنامه افزود، نصرالله در روز ترور همراه با جانشین فرمانده سپاه قدس در لبنان در خودروی خود بود و در لحظه ترور در مقری به عمق 30 متر زیر زمین حضور داشت.

به گزارش این روزنامه فرانسوی، گمان می‌رود که نفوذ جاسوس ایرانی به اسرائیلی‌ها کمک کرد تا زمان دقیق حضور نصرالله در مجتمع مسکونی واقع در محله «حریک» را مشخص و هدفگیری دقیق جنگنده اسرائیلی را تضمین کنند.

حزب‌الله که مورد حمایت ایران و متحد حماس در جنگ در نوار غزه است، روز شنبه تایید کرد که حسن نصرالله در حمله هوایی اسرائیل در حومه جنوبی بیروت، پایگاه این حزب کشته شده است.

در پی حمله بی‌سابقه حماس به اسرائیل در 7 اکتبر، که منجر به آغاز جنگ ویرانگر در نوار غزه شد، حزب‌الله یک جبهه از جنوب لبنان به عنوان «جبهه حمایتی» برای غزه باز کرد.

از روز هشت اکتبر حزب الله لبنان روزانه با اسرائیل تبادل آتش می‌کرد این درگیری‌ها محدود منجر به آواره شدن ده‌ها هزار نفر از ساکنان دو طرف مرزهای لبنان و اسرائیل شد.

با این حال، اسرائیل پس از تصمیم به تمرکز عملیات خود در جبهه شمالی، از روز دوشنبه بمباران‌های مرگبار خود را آغاز کرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

مهم نیست چطور کشته شد به قول استاد معین "گذشته ها گذشته" باید دید نفر بعد کیه.
یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
۶۰
گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه

احنمال اینکه هالیوود ورشکست شود بسیار بالاست! هرچه فیلم میساخت یا هنرپیشه تقلبی یا اسلحه و مهمات تقلبی بکار میبرد! اما حالا عملیات غیر ممکن هلی برد در قلب سوریه، عملیات اسمال کتلت در قلب تهران، عملیات پیجری که منجر به جر دادن حداقل ۳۵۰۰ عزیز بی بیضه شد، حالا‌ هم سید کتلت! که برای درست کردن این کتلت حتماً نیاز به چند بمب سنگر شکن میباشد!
یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
۵۱
اخوند شیپیشو - اندیمشک، استرالیا

خیلی باحال همشونو انداخته به جونه هم - الان حزب اسکول لبنان با حزب اسکول ج ا مثل سگ ( با عرض معذرت از سگ) از هم میترسن 😂😂😂😂😂 فقط یک نابغه مثل بی بی میتونه اینطوری با این اسکولا بازی کنه - ما که نمیدونیم هر چی هم پشت پرده باشه - چه زرگری باشه چه واقعی باشه ترکیدن این اسکولا خیلی حسه خوبیه . این چند وقته دمت گرم بی بی حالا یا واقعی یا زر گریه دمت گرم . تو نمره ٢٠ از ما گرفتی ❤️.
یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
۲۴
varied - ریزه، ترکیه

اگر ایرانی هم باشه افتخار است که در کشتن حسن کتلت نقش داشته است
یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.