اسرائیل: حملات علیه حزب‌الله متوقف نخواهد شد و جانشینان نصرالله را هدف خواهیم گرفت

العربیه: در ادامه حملات اسرائیل در روز شنبه به حومه جنوبی بیروت «نبیل قاووق» و «حسن خلیل یاسین» از فرماندهان حزب‌الله هدف گرفته شدند.
 
در همین حال، اسرائیل اعلام کرد که، یکی از فرماندهان اطلاعاتی حزب‌الله را در حملات هوایی امروز (شنبه) کشته است.

به‌رغم تایید رسمی خبر کشته شدن حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در بمباران الضاحیه، اسرائیل همچنان به حملات هوایی بی‌وقفه خود به مناطق مختلف لبنان به ویژه پایگاه ‌این گروه شبه‌نظامی در شهرها و شهرک‌های جنوب این کشور و در بقاع و بعلبک و حومه جنوبی بیروت ادامه می‌دهد.


ارتش اسرائیل شنبه هفتم مهر با اعلام این که حملات هوایی‌ خود در لبنان را در روزهای آینده نه تنها متوقف نخواهد کرد بلکه افزایش خواهد داد، تاکید کرد که حملات علیه حزب‌الله متوقف نخواهد شد و برای هدف گرفتن جانشینان نصرالله ادامه خواهد یافت.

شبکه «العربیه» به نقل منابع آگاه گزارش داد پس از اینکه ساختمانی در ورودی ضاحیه جنوبی در منطقه «حریک» هدف قرار گرفته شد، یک حمله هوایی شدید دیگر اسرائیل منطقه «الشیاح» در ضاحیه جنوبی بیروت را لرزاند.

به گفته این منابع در این حمله، «نبیل قاووق»، یکی از فرماندهان حزب‌الله هدف گرفته شده است.

در همین حال، اسرائیل اعلام کرد که «حسن خلیل یاسین»، یکی از فرماندهان اطلاعاتی حزب‌الله را در حملات هوایی امروز (شنبه) کشته است.

این تحولات پس از آن صورت گرفت که هرتزی هالیوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، با طرح‌ریزی انجام عملیات‌های نظامی بیشتری علیه حزب‌الله در لبنان موافقت کرده است.

هالیوی در ویدیویی که توسط ستاد اطلاع‌رسانی ارتش اسرائیل منتشر شد، توضیح داد که ارتش ارزیابی اوضاع را تکمیل کرده و با برنامه‌هایی برای فرماندهی شمالی موافقت کرده است. همچنین افزود: «ما با روزهای سختی مواجه هستیم.»

پیشتر، ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که «اهداف راهبردی حزب‌الله» از جمله محل ساخت و ذخیره‌سازی سلاح و مهمات موشکی در زیرساختمان‌های مسکونی و مراکز فرماندهی این حزب را بمباران کرده است.

ارتش اسرائیل همچنین از ساکنان چندین منطقه از جمله «لیلکی»، «برج البراجنه» و «الحدث» خواست تا خانه‌های خود را ترک کنند و در فاصله 500 متری از آنها دور شوند، زیرا به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، این مناطق در نزدیکی مقرهای نظامی و مخازن تسلیحات حزب‌الله قرار دارد.

همزمان با آن فضای وحشت در سراسر مناطق بیروت سایه افکنده و مردم برای فرار از بمباران احتمالی جدید به خیابان‌ها آمده و در پارک‌ها پناه گرفته‌اند.
شدیدترین حملات از سال 2006
حملات هوایی شدید جنگنده‌های اسرائیلی به عنوان سنگین‌ترین بمباران از زمان جنگ سال 2006 بین اسرائیل و حزب‌الله که 33 روز به طول انجامید، ارزیابی شده است.

طبق گزارش‌ها صدای مهیب چنین حملاتی که مقر فرماندهی مرکزی حزب‌الله را هدف گرفت، در سراسر بیروت و اطراف آن شنیده شده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، این بمباران هوایی باعث ایجاد حفره بزرگی به قطر پنج متر شده است.

بنا به گفته یک منبع نزدیک به حزب‌الله، در بمباران محله حریک، شش ساختمان به طور کامل ویران و با خاک یکسان شده است.

اسرائیل همزمان یک سری حملات دیگری به جنوب و البقاع در شرق لبنان انجام شد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
ابلهانی که ایدئولوژی خودشان را از خرافات 1400 سال قبل گرفته و به انتظار ظهور یک طفل 6 ساله از ته چاه بلاهت نشسته اند تا حرضت ظهور کند و در حالی که تا زانوهای اسبش توی دریای خون است برای این ابلهان خورشت قیمه با مسما بادمجان بپزد تا همراه چپول های مفتخور طبل و تنور شکم را اراسته کنند پای تفکراتشان تا بالای ران لای گِل و لجن و فاضلاب گیر کرده است
یکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.