اسرائیل: حزب‌الله در شوک است و برای سناریوهای ایران آماده‌ایم

یوآو گالانتالعربیه: پس از آنکه حزب‌الله رسماً کشته شدن حسن نصرالله، دبیرکل این گروه شبه‌نظامی و همچنین «علی کرکی»، مسئول جبهه جنوبی را تأیید کرد، اسرائیل اعلام کرد که در وضعیت آماده‌باش کامل است و خود را برای همه سناریوها آماده می‌کند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفت که حسن نصرالله «مسئول کشتار هزاران اسرائیلی و اتباع خارجی بوده و تهدیدی مستقیم علیه جان هزاران اسرائیلی و دیگران به شمار می‌رفت.»


گالانت افزود «به مردم لبنان می‌گویم، جنگ ما با شما نیست؛ زمان تغییر فرا رسیده است.»

وزیر دفاع اسرائیل شنبه 7 مهر در بیانیه‌ای اظهار داشت که «از بین بردن دبیرکل حزب‌الله یکی از مهم‌ترین عملیات‌ها در تاریخ اسرائیل بوده است». وی در این‌باره افزود که کشورش به این عملیات اکتفا نخواهد کرد.
آماده‌ مقابله با سناریوهای ایران

در همین راستا، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که حزب‌الله پس از کشته شدن رهبرش دچار شوک شدیدی شده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل، با هشدار این که کشورش روزهای پر‌چالشی در پیش روی خواهد داشت، در عین حال، تأکید کرد که ارتش اسرائیل برای همه سناریوهای مقابله با ایران، چه دفاعی و چه هجومی، آماده است. او همچنین گفت: «ما به صورت شبانه‌روزی در وضعیت آماده‌باش کامل هستیم.»

افزون بر این، او به شهروندان اسرائیلی‌ توصیه کرد که از تجمع در جشن‌های بزرگ خودداری کنند. هاگاری افزود که وزیر دفاع اسرائیل، محدودیت‌هایی را برای تجمعات در مرکز این کشور تصویب کرده است، به طوری که تعداد افراد در هر تجمع نباید از هزار نفر فراتر رود.

ارتش اسرائیل پیش‌تر اعلام کرده بود که آمادگی خود را افزایش داده و برای هرگونه تشدید تنش در چندین جبهه آماده است.

شایان ذکر است که کشته شدن حسن نصرالله پس از چند روز از حملات دردناکی که حزب‌الله متحمل شد، صورت گرفته و این حملات اختلال و نفوذهای امنیتی بی‌سابقه‌ای را در ساختار این گروه شبه‌نظامی در لبنان آشکار کرد.

در تاریخ 17 و 18 سپتامبر، هزاران دستگاه پیام‌رسان پیجر و تجهیزات بی‌سیم در میان اعضای حزب‌الله منفجر شده و علاوه بر کشتن شماری از آنها چند هزار نفر دیگر از آنها را از ناحیه دست‌ها و بینایی دچار آسیب‌های چشمی و قطع عضو کرد. پس از آن، چندین عملیات علیه فرماندهان ارشد این گروه از جمله ابراهیم عقیل، فرمانده واحد رضوان که به همراه 15 نفر دیگر کشته شد، صورت گرفت. این واحد به عنوان واحد نخبه گروه شناخته می‌شود؛ این در حالی است که ابراهیم قبیسی و دیگر اعضای کادر رهبری و فرماندهی حزب‌الله نیز در ادامه حملات هوایی اسرائیل به مناطق مختلف لبنان هدف قرار گرفتند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.