ارتش اسرائیل از کشته شدن حسن نصرالله خبر داد؛ خامنه‌ای «به مکان امن منتقل شد»

رادیو فردا: حساب توییتری ارتش اسرائیل روز شنبه از کشته‌ شدن حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در حمله شب گذشته اسرائیل به مقر مرکزی گروه حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت خبر داد.

بر اساس اعلام سخنگوی ارتش اسرائیل برای رسانه‌های عربی، علی کرَکی، فرمانده جبهه جنوبی حزب‌الله نیز که از عملیات پیشین اسرائیل جان سالم به‌ در برده بود، در حمله شب گذشته، کشته شده است.
آن طور که ارتش اسرائیل اعلام کرده، حمله زمانی انجام شده که حسن نصرالله با تعدادی از فرماندهان حزب‌الله نشست داشته است.


به گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل، از یک سال پس از احراز پست دبیرکلی حزب‌الله از سوی حسن نصرالله، نظر به کشته شدن سید عباس موسوی، دبیرکل پیشین این گروه در اوایل سال ۱۹۹۲، هاشم صفی‌الدین به عنوان جانشین احتمالی حسن نصرالله تعیین شده بود.

با این حال گزارش‌های تأیید نشده حاکی است که هاشم صفی‌الدین نیز در نشست محرمانه عصر جمعه شرکت داشته است.

هاشم صفی‌الدین از بستگان نزدیک حسن نصرالله و پدر همسر زینب سلیمانی، دختر قاسم سلیمانی، است. او سال‌ها در حوزه علمیه قم درس دینی خوانده بود، اما به خواست نصرالله برای احراز عضویت در کادر رهبری حزب‌الله به لبنان بازگشت.

حسن نصرالله در ۱۸ سال اخیر پس از جنگ سال ۲۰۰۶ ارتش اسرائیل با گروه او بر سر حمله حزب‌الله به اسرائیل و ربودن جسد دو افسر کشته شده اسرائیلی، از مخفیگاه‌های خود بیرون نیامده بود و تمامی سخنرانی‌های او از همین مخفیگاه‌ها انجام می‌شد.

یوسی کوهن، رئیس پیشین موساد، پیشتر در گفت‌وگوهای رسانه‌ای در اسرائیل گفته بود کشورش از مخفیگاه‌های نصرالله آگاه است و تا حال از هدف قرار دادن این اماکن خودداری کرده، اما در صورت تغییر میزان مخاطرات این گروه برای اسرائیل، این رویکرد تغییر خواهد کرد.
خامنه‌ای «به مکان امن منتقل شد»
خبرگزاری رویترز روز شنبه به نقل از منابع خود خبر داد که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در پی انتشار خبر مرگ حسن نصرالله به مکانی امن منتقل شده است.

رویترز به نقل از دو «مقام منطقه‌ای مرتبط با تهران» نوشت که در پی تأیید خبر کشته شدن نصرالله در بیروت، خامنه‌ای به «مکانی امن با امنیت بالا» منتقل شده است.

در ادامه این خبر آمده است که حکومت جمهوری اسلامی با گروه حزب‌الله در تماس مداوم است تا درباره قدم بعدی تهران و گروه‌های نیابتی‌اش در منطقه تصمیم‌گیری شود.

این خبر یک روز پس از آن منتشر شده که نخست وزیر اسرائیل در سازمان ملل به‌روشنی به ایران هشدار داد که به هر گونه حمله‌ای از طرف ایران به‌شدت پاسخ خواهد داد.
وال استریت جورنال: چند عضو سپاه هم در محل کشته شدن نصرالله حضور داشتند
روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال روز شنبه نوشت که روز جمعه چند عضو سپاه پاسداران هم در محل نشست حسن نصرالله و فرماندهان حزب‌الله حضور داشتند.

وال استریت جورنال این خبر را به نقل از منابع خود منتشر کرده، اما به نام آنها اشاره نکرده است. هنوز هیچ مقام رسمی در ایران این خبر را تأیید نکرده است.

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، و چند عضو دیگر این گروه روز جمعه در حمله هوایی اسرائیل به ساختمانی در جنوب بیروت کشته شدند.
ارتش اسرائیل: در حالت آماده‌باش برای درگیری گسترده‌تر هستیم
ارتش اسرائیل پس از انتشار خبر کشته‌شدن سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، اعلام کرد که در حالت آماده‌باش برای درگیری گسترده‌تر قرار دارد.

ناداو شوشانی، سخنگوی ارتش اسرائیل در یک نشست خبری همچنین نسبت به تغییر روش حزب‌الله پس از این اتفاقات، ابراز امیدواری کرد.

او در عین حال گفت که کاهش توانمندی‌های حزب الله مورد حمایت حکومت ایران همچنان زمان خواهد برد.

شوشانی اضافه کرد: «ما یک سال است که شاهد انجام حملات حزب‌الله علیه خود بوده‌ایم. احتمالاً آنها کماکان به حملات خود علیه ما یا تلاش برای انجام عملیات علیه ما ادامه خواهند داد.»
نتانیاهو هنگام صدور دستور حمله به ضاحیه و مقر نصرالله
دفتر نخست وزیری اسرائیل عکسی از بنیامین نتانیاهو منتشر کرده که گفته می‌شود او را در حال صدور دستور حمله به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت با هدف زدن حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، نشان می‌دهد.
نتانیاهو در نیویورک، هنگام صدور دستور حملهدقایقی پس از صدور این دستور، نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل به جمهوری اسلامی اکیدا هشدار داد که «هیچ‌جایی» در ایران نیست که «دست بلند اسرائیل به آن نرسد و این در مورد کل خاورمیانه صدق می‌کند.»
یک هواپیمای ایرانی اجازه فرود در فرودگاه «رفیق حریری» بیروت را نگرفت
رسانه‌ها در لبنان به نقل از مقامات فرودگاه «رفیق حریری» در بیروت خبر دادند که یک فروند هواپیمای ایرانی که پیش‌ازظهر روز شنبه، هفتم مهر، از تهران برای فرود به این فرودگاه نزدیک شده بود، اجازه فرود نگرفت و ناچار شد به سوی ایران بازگردد.

به گفته منابع رسمی، ارتش اسرائیل روز شنبه برج مراقبت فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بیروت را هک کرده و یک هواپیمای غیرنظامی ایرانی را که قصد فرود داشته تهدید کرده است.

وزارت حمل و نقل لبنان به مقامات فرودگاه دستور داد تا از ورود هواپیمای ایرانی به حریم هوایی لبنان در پی تهدید اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن هواپیما در صورت فرود در فرودگاه جلوگیری کنند.

منابعی در این وزارتخانه به خبرگزاری آناتولی گفتند که این دستورالعمل پس از حمله اخیر ارتش اسرائیل به ضاحیه و مرگ حسن نصرالله در این حمله صادر شده است.

در همین زمینه سخنگوی ارتش اسرائیل روز شنبه هشدار داد:‌ «اعلام می‌کنیم که به پروازهای دشمن که تسلیحات همراه دارند اجازه فرود در فرودگاه بیروت را نخواهیم داد.»

دانیل هگاری همچنین گوشزد کرد که هواپیماهای ارتش اسرائیل هم‌اکنون در حال گشت‌زنی بر فراز فرودگاه بیروت هستند.
خامنه‌ای: اسرائیل نمی‌تواند به ساخت مستحکم حزب‌الله صدمه مهمی وارد کند
در پی انتشار خبر کشته شدن دبیرکل حزب‌الله در حمله اسرائیل، رهبر جمهوری اسلامی در پیامی گفت: «جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ی مهمی وارد کنند. همه‌ی نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است.»

علی خامنه‌ای در این پیام به حسن نصرالله و مرگ او در حمله اسرائیل اشاره‌ای نکرده است.

او در ادامه پیام خود می‌گوید: «سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد.»

علاوه بر نصرالله، گروه حزب‌الله در همین یک هفته گذشته چند تن از فرماندهان بلندپایه خود را در حملات اسرائیل از دست داده است.

پیش از انتشار این پیام، خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که تهران به همراه گروه‌های نیابتی‌اش در حال تصمیم‌گیری برای پاسخ دادن به اسرائیل است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

الحمدولله!
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

نصی رفت ، پیش قاسی و اِسی ! واسه مفعول جای امنی هم مگر هست !؟ اسرائیل نصی رو هم خیلی زودتر از اینها میتونست بفرسته پیش قاسی و اسی و ابی ، فقط وقتش نرسیده بود ! امیدوارم دنباله روی این کثافتها ، مفعول علیل ، خامه عنی باشه بزودی زود !!
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا

و بوی متعفن لاشه اش تا قاهره هم می‌آمد این بشکه ع ...ن شمع و چراغ رو روشن کنید امشب عروسی داریم، به جد اعلاش حسین خانم باز ملحق شد در تونتاب جهنم😆🤞😇🤣🥳
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

جشن بزرگانه، ایشالا مبارکش باد!
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

ای حسن که گور میگرفتی همه عمر - دیدی که چطور بی بی به گورت شا&$#ید؟
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
۵۴
ابن ملجم(ع) - مونیخ، آلمان

یک دستگاه لوله فاضلاب در عمق ابوافاضلاب متری بعنوان جان پناه اجاره داده می‌شود چنانچه مقام عظما و خجسته ترشیده و سعید طوسی از ترس سربازان گمنام حضرت موسی دنبال سواریخ موشانا میباشند با شماره تلفن ۳۱۳ خوردی تماس بکیرن
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
۵۶
حاج مهدی مین روب - تهران، ایران

دنیا دار مکافاته , نتیجه سال‌های ظلم و ستم به مردم بیگناه همین اتفاقات میشه ، چه زندگی‌هایی که خامنه ای باعث نابودیشون شد ، امیدوارم آقای نتانیاهو تهران رو هم در نظر داشته باشه و مردم ستمدیده ایران رو از شر این شیاطین و اشغالگران نجات بده و دین قوم یهود رو به ایران و ایرانی ادا کنه ، ایران بارها در طول تاریخ به قوم یهود کمک کرد ،
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
۶۳
mina minavand - هانور، آلمان

من که متوجه نشدم شهید شدن خوبه یا بد.اگر بد هستش چرا بچه های مردم رو برای شهید شدن می‌فرستند و اگر خوبه چرا خودشون قایم میشند.به هر حال خبر خوبی بود.
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
۵۴
ابن ملجم(ع) - مونیخ، آلمان

خبر مهم دیگر میگه زینب کپک قاسم کتلت در کمتر از یک سال ۷۲ بار بیوه شد(به یاد ۷۲ راس لهافکش حسین)و به جمع صیغه‌ای صلواتی علم الکرگدن پیوست.
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

امشب جشن میگیریم.تبریک به همه ایرانیان.فقط نصر الله نبود که هلاک شد،تمام فرماندهان بزرگ این تشکیلات تروریستی هم هلاک شدند + چند فرمانده قدس سپاه تروریستی.واقعا اسرائیل عالی و بی نقص کار میکنه.
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
۴۷
کاپیتان لیچ. - لندن ، انگلستان

دو سه روز پیش نوشتم همینجا اسراییل از تمام جیک و پوکت خبر داره و هر وقت اراده کنه به حسابت میرسه به چهار روز نکشید کتلتت کرد فرستاد پیش قاسم گچکار، نفر بعدی یحیی سوسمار هستش به زودی.
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
۲۴
varied - ریزه، ترکیه
تاچند هفته دیگه طویله اسلامی برای تسلی رهبر مفعول و جنایتکار ایران (خایه منه)با برنامه های دیپ فیک یک هلوگرامی از حسن کتلت میسازه که زنده است
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
۵۷
hamidesabz - لندن، انگلستان

مگر در بین خاویارهای پوتین جاش امن نیست!!؟
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.