دومین سالگرد مهسا امینی؛ خانواده او در سقز مراسم یادبود برگزار می‌کند

منابع نزدیک به خانواده مهسا ژینا امینی به ایرا‌ن‌اینترنشنال گفتند روز یک‌شنبه ۲۵ شهریور، مراسم دومین سالگرد دخترشان در مزار او در سقز برگزار می‌شود.

در دومین سالگرد جنبش «زن، زندگی، آزادی» بیش از ۲۵ نفر از زنان زندانی سیاسی در حیاط بند زنان زندان اوین تجمع کردند و شعارهایی از جمله «اصلاح‌طلب اصولگرا، دیگه تموم ماجرا» سردادند.

بر اساس گزارش‌ها و برخی تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، شرایط عمومی شهر سقز امنیتی است و آرامستان آیچی، محل مزار مهسا تحت نظر ماموران امنیتی قرار دارد.

جمعی از فعالان حقوق زنان سنندج اعلام کردند در دومین سالگرد انقلاب «زن، زندگی، آزادی» بر مزار کشته‌شدگان تجمع کرده و از فراخوان اعتصاب کردستان حمایت می‌کنند.

کانون نویسندگان ایران با صدور بیانیه‌ای هم‌زمان با دومین سالگرد قتل حکومتی مهسا ژینا امینی، تاکید کرد که شعار «زن، زندگی، آزادی» بانگ بلند آزادی‌خواهی است.

روز ۲۴ شهریور ایرانیان در شهرهای مختلف جهان برای دومین سالگرد قتل حکومتی مهسا ژینا امینی تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

شورای شهر لس‌انجلس اعلام کرد در دومین سالگرد قتل حکومتی مهسا ژینا امینی، نام یکی از چهارراه‌های این شهر در محله ایرانیان، در روز یک‌شنبه ۱۵ سپتامبر به چهارراه «زن، زندگی، ازادی» تغییر می‌یابد.

در ادامه فراخوان‌های صادر شده برای بزرگداشت دومین سالگرد قتل حکومتی مهسا ژینا امینی و آغاز خیزش «زن، زندگی، آزادی»، علاوه بر چهره‌های سیاسی، شماری از احزاب سیاسی کُردستان ایران از مردم کردستان و سایر مناطق ایران خواستند تا روز یک‌شنبه ۲۵ شهریور اعتصاب کرده و دست از کار بکشند.

تهدید به بازداشت خانواده مهسا امینی، در صورت حضور بر سر مزار دخترشان
طبق اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال، خانواده مهسا ژینا امینی تهدید شده‌اند که در صورت ترک خانه برای رفتن بر سر مزار دخترشان، بازداشت خواهند شد. ماموران امنیتی علاوه بر محدودیت تردد به آرامستان آیچی سقز، با برقراری جوی امنیتی، مراجعه بستگان به منزل خانواده امینی را هم محدود کرده‌اند.منابع نزدیک به خانواده مهسا ژینا امینی پیش‌تر به ایرا‌ن‌اینترنشنال گفته بودند روز یک‌شنبه مراسم دومین سالگرد دخترشان در مزار او در سقز برگزار می‌شود.مادر مهسا امینی، کشته‌شدگان اعتراضات را «ژینا و مهسای بیشتر ایران و دنیا» خواند
مژگان افتخاری، مادر مهسا ژینا امینی هم‌زمان با سالگرد قتل دخترش در یک استوری اینستاگرامی نوشت او، «گرفتار سیه‌رویانی» شد که «چشم دیدن زیبایی دختر میهن‌شان را نداشتند». او گفت قاتلان مهسا، «رسوای ابدی تاریخ می‌شوند بر پیشانی جهان». افتخاری از دختران و پسرانی یاد کرد که به پای مظلومیت و غریبی مهسا، «خون گرمشان را تقدیم کردند» و جانانه، «ژینا و مهسای بیشتر ایران و دنیا» شدند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +262جمهوری اسلامی ضد ایرانی ترین حکومت تاریخ
  • +207بن سلمان: ما روی پیشرفت کشورمان متمرکز می‌شویم و اجازه نمی‌دهیم اسلام‌گرایان افراطی ما را به عقب برگردانند
  • +199دومین سالگرد مهسا امینی؛ خانواده او در سقز مراسم یادبود برگزار می‌کند
  • +190صبح تا شب واسه این بچه ها کلاس قران بذارید اما نمیتونید ریشه ایرانی بودن از قلب این بچه ها پاک کنید
  • +165پاسخ شهروند ایرانی به درخواست مسئولی که خواسته بود مردم همسایگان بی‌حجاب خود را معرفی کنند
  • +151حمله کماندو‌های اسرائیلی به تاسیسات سپاه در سوریه؛ «مدارک و تجهیزات را بردند»
  • +145تصویری از کلاس درس استاد اخراجی دانشگاه فردوسی مشهد در دانشگاه وسترن کانادا
  • +120این کلیپ طنز است اما به تلخی تمام زندگی امروزی ایرانیان را به نمایش گذاشته است
  • +110رئیس‌جمهوری تاجیکستان: عمره حج نیست، یک صواب است، مردم فریبی است که بگویم حاجی شدیم
  • +106مجری باکویی: کل ایران مال آذربایجانه/ مجری ایرانی: بخواهیم گزارش هوای آذربایجان شمالی رو پخش میکنیم