جزئیات طرح نتانیاهو برای تقسیم غزه به سه بخش و الحاق بخش شمالی آن به اسرائیل

العربیه: یک کارشناس مصری از قصد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، برای افزایش شهرک‌سازی و الحاق شمال نوار غزه به اسرائیل در دوره پس از جنگ خبر داد.

سرلشکر محمود کبیر، کارشناس نظامی و استراتژیک مصر و مشاور دانشکده فرماندهی و ستاد، گفت که اسرائیل در حال حاضر تلاش می‌کند کنترل خود را بر شمال نوار غزه تا محور «نتساریم» تکمیل کند و منطقه را به تدریج برای شهرک‌سازی و ضمیمه کردن به اسرائیل آماده سازد.


کبیر به «العربیه‌ نت» گفت که اظهارات نتانیاهو درباره الحاق شمال غزه به اسرائیل نشان‌دهنده «تفکری شرورانه و شکست خورده» است.

او توضیح داد که تداوم رویدادهایی که از آغاز جنگ و اشغال محورهای «نتساریم» و «فیلادلفی» در نوار امن بین غزه و مصر مشاهده می‌شود، به‌وضوح قصد نتانیاهو برای الحاق کامل نوار غزه تحت حاکمیت اسرائیل را فاش کرده است.

این کارشناس نظامی و استراتژیک مصر افزود: «آنچه شاهد هستیم، اصرار و مقاومت نخست‌وزیر اسرائیل در مذاکرات آتش‌بس و درخواست او مبنی بر عدم بازگشت مجدد آوارگان شمال غزه به اردوگاه‌های خود است».

وی فاش کرد که آنچه نشریه اسرائیلی «معاریو» طی روزهای اخیر اعلام کرده است، مبنی بر قصد ارتش اسرائیل برای ایجاد محور جدیدی در نوار غزه که از گذرگاه «کیسوفیم» در جنوب آغاز شده و به دریای مدیترانه در شمال می‌رسد، هدفش نیز تقسیم نوار غزه به سه بخش فرعی است.

این سه بخش شامل بخش شمالی، بخش مرکزی محور نتساریم، و بخش جنوبی می‌شود که شامل مناطق بیت حانون، ام النصر، بیت لاهیا، جبالیا، المغرقه، الزهراء و وادی غزه است.

او ادامه داد که بخش دوم شامل نوار غزه مرکزی است، که به‌طور خاص شامل بخش شمالی محور نتساریم و بخش جنوبی محور کیسوفیم است که قرار است ایجاد شود. این بخش شامل مناطق البریج، النصیرات، المغازی، الزوایده و دیر البلح خواهد بود.

مشاور دانشکده فرماندهی و ستاد مصر فاش کرد که بخش سوم شامل نوار غزه جنوبی است که به‌طور خاص شامل بخش شمالی محور کیسوفیم و بخش جنوبی مسیر فیلادلفی خواهد بود. این بخش شامل مناطق القراره، عبسان جدید، عبسان الکبیره، خان یونس، الشوکه و رفح خواهد بود.

کارشناس نظامی مصری با اشاره به منصوب شدن سرتیپ الاد گورن از سوی دولت اسرائیل به عنوان رئیس نهاد کمک‌‌رسانی بشردوستانه، ادامه داد: «تصور می‌کنم آنچه اسرائیل در حال حاضر انجام می‌دهد این است که غزه را به سه زیربخش تقسیم می‌کند تا به تدریج آن را به حاکمیت اسرائیل الحاق کند.» جایگزینی برای «آنروا» به این معنی است که گورن مشابه سرهنگ هشام ابراهیم، رئیس اداره مدنی در کرانه باختری، به عنوان رئیس اداره مدنی در شمال نوار غزه خواهد بود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۴
راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش

والا کار خوبی میکند . صحرایی که شتر عربها توش خمینی میکردند( یعنی ادرار میکردند )را اسراییل کرده بزرگترین مزرعه میوه‌ های کمیاب.این مردم وحشی فلسطین آنجا چکار میکنند جز توحش و آموزش تروریستی کودکان
‌پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۲
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
راسو راستگو: شما چرا اینقدر خود را لوس می‌‌کنید ؟ فراموش نکرده که شما از قبیله پیرزن خلقی و دمکرات و مرید مردم مظلوم غزه هستید .تا یک مقاله از پهلوی مثل جن بوداده پیدا می‌‌شوید.چقدر اپورتونیست ؟ مگر می‌‌شود ضد پهلوی بود و از مریدان ۵۷ و هم زمان ولی‌ آنتی سیمیت نباشی. ؟ حالا شده طرفدار بی‌ بی‌ صیونیست ؟ مثل این که یک کچل اسم خود را بگذارد زلفعلی. با پوزش از بی‌ مویان این سایت. منجمله خودم .چیز دیگری یادم نیامد
‌پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵
۶۸
sabbas - لندن، انگلستان
من که می گیم کل زمین را بگیرید و یک بار برای همیشه از شر آنها خلاص شوید. اگر بخواهیم به اصل آن برگردیم، این سرزمین از ابتدا به مدت 3 هزار سال قبل از ظهور مسلمانان از شورت محمد دجال، سرزمین یهودی بوده.
‌پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
۲۴
راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
زردپوست لیسنده راست روده همایونی .مطالبت را میدهی گوگل به فارسی ترجمه میکند؟؟؟؟؟🤣🤣🤣🤣🤣 تو واقعا چی میزنی؟؟؟ پهلوی ها به عمرشون یک کلمه در رد اسلام سخن نگفتند رضا گاو روحت زارت نوکر هیتلر بوده.شاع اسلام پناه فقط مسجد می‌ساخت.رضا پشم بغل که عاشق سپاه چهارپایان است. به عنوان یک ایرانی اگر مطلبی در باره اسراییل مینویسم گزاف نگفته ولی تو بعنوان لیسنده راست روده رضا گاو نوکر هیتلر پیداست که با برادران مسلمانت همسویی می‌کنی.تو هم دوران جوانی ات دوره پارینه سنگی از این سبیل های دوانگشتی هیتلری میزاشتی ؟؟؟؟,🤣🤣🤣🤣من نمیتوانم ۵۷ ای باشم چون آن زمان نبودم😂 البته تو هم دوره دایناسورها نبودی ولی فکرت مال انموقع است.مسخره ترین حرف طرفداری تو از اسراییل است.اربابت رضا گاو نوکر هیتلر تو به نتانیاهو میگی بی بی🤣🤣🤣🤣.خداوکیلی چی میزنی؟؟
جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +502ویدیوی جالبی از نحوه معرفی شاهزاده رضا پهلوی در نشست شورای «اسرائیلی- آمریکایی»
  • +402شاهزاده رضا پهلوی: کشتار ۷ اکتبر اسرائیل و ۱۴۰۱ ایرانیان معترض، یک مجرم دارد و آن هم علی خامنه‌ای است
  • +330راننده اتوبوس آلمانی در اتوبوس رو‌ قفل کردو به خانواده مهاجر گفت تا اینجارو تمیز نکنید نمیذارم برید
  • +182صدای شکستن استخوان‌های مقاومت خامنه‌ای در خاورمیانه، از لبنان تا اصفهان
  • +148محسن رضایی: ممکن است متجاوزان صهیونیست پس از لبنان، جنایات خود را به سمت ایران بکشانند
  • +146وزیر دفاع اسرائیل: ارتش ما در حال نابود کردن آن چیزی است که حزب الله طی ۲۰ سال ساخته
  • +133علی افشاری: امروز رضا سراج، بازجوی دوران سخت بازداشتم، بعد از تحمل بیماری سخت مرد!
  • +130وزیر کشور جدید فرانسه، ستایشگر فرح پهلوی و مخالف مهاجران
  • +122قطع کردن برق مراسم حکومتی بسیجی‌ها در شیراز توسط یک جوان
  • +121وزیر خارجه اسرائیل درخواست «آتش‌بس ۲۱ روزه» با حزب‌الله را رد کرد: به مبارزه ادامه می‌دهیم