رئیس سابق مرکز اسلامی هامبورگ چند ساعت پس از درخواست «توقف حکم اخراج»، آلمان را ترک کرد

 هشتم شهریور اعلام شد که مقام‌های آلمانی به محمدهادی مفتح دستور دادند ظرف دو هفته باید آلمان را ترک کندرادیو فردا: مقام‌های آلمانی می‌گویند رئیس پیشین مرکز اسلامی هامبورگ که فعالیت آن به دلیل ارتباط با گروه‌های تندرو از مدتی پیش ممنوع شده بود، براساس حکم صادر شده از سوی نهادهای مسئول آلمان را ترک کرده است.

وزارت داخله ایالت هامبورگ در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه ۲۱ شهریور منتشر شد، اعلام کرد محمد هادی مفتح که ریاست مرکز اسلامی هامبورگ را برعهده داشت، غروب سه‌شنبه ۲۰ شهریور خاک آلمان را ترک کرده است.


خبرگزاری آلمان در همین روز و پیش از انتشار این بیانیه گزارش داد آقای مفتح ساعاتی پیش از آخرین مهلت تعیین شده برای خروج، دادخواستی برای مقابله با حکم اخراج خود به دادگاه ارائه داد.

یک سخنگوی دادگاه به این خبرگزاری گفت که رئیس سابق مرکز اسلامی هامبورگ یک دادخواست «اضطراری» ارائه داد، اما این اقدام نمی‌تواند لزوما باعث لغو حکم اخراج او شود.

نهادهای مسئول در آلمان دو هفته پیش به آقای مفتح دستور دادند که ظرف دو هفته باید آلمان را ترک کند و در غیر این صورت با هزینه خودش از این کشور اخراج خواهد شد.

مهلت ارائه شده به او نیمه‌شب چهارشنبه به پایان می‌رسید.

وزارت داخله ایالت هامبورگ در بیانیه خود افزود که محمد هادی مفتح به مدت ۲۰ سال اجازه بازگشت به آلمان ندارد و در صورت ورود به آلمان با مجازات تا سه سال زندان روبرو خواهد شد.

اندی گروته، وزیر داخله ایالت هامبورگ، در بیانیه‌ای آقای مفتح را یکی از «مهم‌ترین اسلام‌گرایان آلمان» توصیف کرد و افزود: «ما با تکیه بر تمامی تدابیر قانونی که در اختیار داریم به برخورد قاطع و سختگیرانه با اسلام‌گرایان ادامه خواهیم داد.»

بر اساس یافته‌های سازمان اطلاعات هامبورگ که رسماً به عنوان اداره دولتی حفاظت از قانون اساسی شناخته می‌شود، محمدهادی مفتح تا همین اواخر نماینده رسمی علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در آلمان محسوب می‌شد.

در تیر ماه امسال نهادهای مسئول در آلمان به این نتیجه رسیدند که مرکز اسلامی هامبورگ «یک سازمان اسلام‌گرای تندرو» است و با جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان ارتباط دارد.

در پی اتخاذ این تصمیم پلیس به این مرکز یورش برد و فعالیت آن متوقف شد.

مقام‌های ایرانی به این تصمیم آلمان واکنش شدیدی نشان داد و اواخر مرداد به تلافی آن، نیروهای پلیس با یورش به موسسه آموزش زبان آلمانی معروف به «گوته» در تهران، آن را تعطیل کردند.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی همچنین ادعا کرد گزارش‌هایی از «تخلفات سایر مراکز وابسته به آلمان» در ایران دریافت شده و «تحقیقات» درباره آن جریان دارد.

ممنوعیت فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ و اخراج رئیس آن در حالی روی می‌دهد که تهدیدهای اسلام گرایان افراطی در آلمان به یک موضوع سیاسی مهم و بحث‌برانگیز بدل شده است.

جدیدترین مورد از حملات اسلام گرایان افراطی در جامعه آلمان حمله با چاقو در شهر سولینگن در اوایل شهریور ماه بود.

در این حمله که عامل آن یک پناهجوی اهل سوریه معرفی شده و گروه موسوم به حکومت اسلامی (داعش) مسئولیت آن را برعهده گرفت، سه نفر کشته و هشت نفر مجروح شدند.

این حمله مجادلات تند سیاسی در جامعه آلمان در مورد مهاجرت و به خصوص مهاجرت مسلمانان را تشدید کرد.

نانسی فایسر، وزیر کشور آلمان، روز سه‌شنبه اعلام کرد که برای محافظت از کشور در برابر تهدیدهای افراط‌گرایی و مهاجرت غیرقانونی به مدت شش ماه تردد در تمامی مرزهای کشور کنترل خواهد شد.

علاوه بر این، دولت آلمان در ماه‌های اخیر اعلام کرده که روند اخراج پناهجویان و مهاجرانی را که اجازه اقامت قانونی ندارند تسریع خواهد کرد.

یک هفته پس از حمله مرگبار در شهر سولینگن، دولت آلمان تعدادی از اتباع افغانستان را که در این کشور به ارتکاب جرایم جدی محکوم شده بودند برای اولین بار پس از بازگشت طالبان به قدرت به افغانستان بازگرداند
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۹
Persian2600 - استکهلم، سوئد

کل اروپا باید از این انگلهای اسلامزده و تروریست پاکسازی کامل بشه.
‌چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹
۶۳
چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان

یع سوال پیش اومده.ینی همشه پیش میاد.قبلن هم پرسدم.چرا اون پخمهه پهلوی یهو غیبش میزنه?ینی دو هفته میاد.بیانیه پشته بیانیه.بهد زنش یهفته بیانیه میده.اما یهو از سفحه خبرامیرن کنار.چی شد پس مبارزت?خوبع خودت میدونی.درهرکدوم ازکشورای همسایه ایران دیده بشی. با پهفاد میزنن نابودتت مکنن.اگع فک کردی.امریکا.اسراهیل لشگرشو بفرماندهی تو میزاره.باید بگم بمون تا برات بیارن.کارصدامو تکرارکنی تمومه خاندانتو جوری نابود مکنیم ک جنازتونو ازخاک نشه تشخیسشون داد.
‌چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱
۳۷
azadi2011 - تورنتو، کانادا

خوش گلدی!
‌چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
۴۲
paksan - ایران، ایران

محمد هادی مفتح دلش نمی آمده برگرده خخخ قطعا فکر میکرده شاید با بستن بنیاد گوته دولت آلمان کوتاه بیاد و معامله بکنه . اینا ایران و جهنم کردند بعد خودشون و تفاله هاشون همه دنبال اروپا و آمریکا و کانادا هستند شک نکنید خانواده اش رو به هر کلکی بوده گذاشته اونجا.
‌چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
۵۴
زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه

به امید روزی که آخوندها خاک ایران را برای همیشه ترک کنند!
‌چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷
۵۴
به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
این یعنی مدفوع انسانی لابلای عمامه کل معممین ایرانی کل از کوچک تا بزرک این یعنی بدترین نجاستها در دهان خامنه ای و رهروان و طرفداران رژیم منحوثش و بس
‌پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +502ویدیوی جالبی از نحوه معرفی شاهزاده رضا پهلوی در نشست شورای «اسرائیلی- آمریکایی»
  • +402شاهزاده رضا پهلوی: کشتار ۷ اکتبر اسرائیل و ۱۴۰۱ ایرانیان معترض، یک مجرم دارد و آن هم علی خامنه‌ای است
  • +330راننده اتوبوس آلمانی در اتوبوس رو‌ قفل کردو به خانواده مهاجر گفت تا اینجارو تمیز نکنید نمیذارم برید
  • +182صدای شکستن استخوان‌های مقاومت خامنه‌ای در خاورمیانه، از لبنان تا اصفهان
  • +148محسن رضایی: ممکن است متجاوزان صهیونیست پس از لبنان، جنایات خود را به سمت ایران بکشانند
  • +146وزیر دفاع اسرائیل: ارتش ما در حال نابود کردن آن چیزی است که حزب الله طی ۲۰ سال ساخته
  • +133علی افشاری: امروز رضا سراج، بازجوی دوران سخت بازداشتم، بعد از تحمل بیماری سخت مرد!
  • +130وزیر کشور جدید فرانسه، ستایشگر فرح پهلوی و مخالف مهاجران
  • +122قطع کردن برق مراسم حکومتی بسیجی‌ها در شیراز توسط یک جوان
  • +121وزیر خارجه اسرائیل درخواست «آتش‌بس ۲۱ روزه» با حزب‌الله را رد کرد: به مبارزه ادامه می‌دهیم