عکس‌های برگزیده از مسابقات پارالمپیک پاریس؛ ترکیب اندام‌های غایب و قدرت اعجاب‌انگیز اراده

یورونیوز: میلیو مورناتی، ۵۵ ساله، عکاس ارشد خبرگزاری آسوشیتد پرس در اسپانیا و پرتغال است که به خاطر شیوه روایت‌گری، همراه با حس بصری قدرتمند و همدلانه عکس‌هایش مشهور است. او که خود معلول است، برای عکاسی از مسابقات پارالمپیک در پاریس حضور داشت.

او که در سال ۲۰۰۹ پای خود را در افغانستان از دست داده است، می‌گوید تجربه شخصی‌اش تأثیر زیادی بر رویکردش به هنر گذاشته است.


این عکاس سرشناس که مسابقات پارالمپیک امسال را پوشش داده است، می‌گوید: «وقتی پارالمپیک را پوشش می‌دهم، احساس می‌کنم که از ورزشکاران چیزهای زیادی می‌آموزم. چیزی که می‌بینید انرژی زیادی دارد. ورزشکاران همه آنچه را که در وجودشان دارند می‌گذارند.»

معلولیت امیلیو باعث شده است که او بتواند با ورزشکاران ناتوان ارتباط بهتری بگیرد. او می گوید: «ناتوانی خودم به شکستن موانع کمک می‌کند. وقتی ورزشکاران پروتز من را می‌بینند، می‌دانند که من نیز مانند آن‌ها باید بر موانعی در مسیر حرفه‌ام غلبه می‌کردم و همین باعث ایجاد ارتباط بین ما می‌شود.»

او امیدوار است که با کارش زیبایی و پیچیدگی بدن معلول را توأم با احترام و رعایت حساسیت به تصویر بکشد: «سعی می‌کنم عکس‌های زیبایی از بدن معلول بگیرم. هدف من به تصویر کشیدن بخشی از بدن است که دیگر آنجا نیست، غیبتی که باید قبول شود.»

در اینجا تعدادی از عکس‌های برجسته او از بازی‌های پارالمپیک امسال را مشاهده می‌کنید:
گاس جینچنا، شناگر از چین، در حال گرم کردن قبل از شروع یک مسابقهگاس جینچنا، شناگر چینی، در جریان گرم کردن قبل از شروع مسابقه به داخل استخر می‌پردسویلای اوزتورک، شناگر ترکیه، در حین گرم کردن قبل از آغاز مسابقه عینک خود را تنظیم می‌کندبی هاتز، از ایالات متحده، در فینال پرش طول زنان در ورزشگاه استاد دو فرانسگابریل آرائوخو، شناگر پارالمپیکی از برزیل، پس از پیروزی در فینال ۲۰۰ متر شنای آزاد مردان   گابریل آرائوخو، ورزشکار پارالمپیک از برزیل، پس از پیروزی در فینال ۲۰۰ متر آزاد مردانآرجولا دداج، ورزشکار پارالمپیکی از ایتالیا، در جریان مسابقات پرش طول زنانفابیان بلوم، ورزشکار پارالمپیکی سوئیس، در مسابقات ویلچررانی ۴۰۰ متر مردانکتی پگ، ورزشکار کانادایی، در فینال پرتاب وزنه زنان  الکساندر یارمچوک، روسی‌الاصل و عضو تیم ورزشکاران بی‌طرف پارالمپیک، پس از پیروزی در فینال دو۱۵۰۰ متر مردانکامیلا مولر، از برزیل، در رشته دو ۱۵۰۰ متر در ورزشگاه استاد دو فرانسجیامین ژانگ، از چین، در فینال پرتاب وزنه زنانمدینا منسس، از کلمبیا، در فینال مسابقات پرتاب نیزه پارالمپیک پاریس
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۷
maradona - براتیسلاوا، اسلوواکی
ما رایت الا جمیلا. چیزی به جز زیبایی ندیدم
‌سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +504ویدیوی جالبی از نحوه معرفی شاهزاده رضا پهلوی در نشست شورای «اسرائیلی- آمریکایی»
  • +402شاهزاده رضا پهلوی: کشتار ۷ اکتبر اسرائیل و ۱۴۰۱ ایرانیان معترض، یک مجرم دارد و آن هم علی خامنه‌ای است
  • +330راننده اتوبوس آلمانی در اتوبوس رو‌ قفل کردو به خانواده مهاجر گفت تا اینجارو تمیز نکنید نمیذارم برید
  • +182صدای شکستن استخوان‌های مقاومت خامنه‌ای در خاورمیانه، از لبنان تا اصفهان
  • +148محسن رضایی: ممکن است متجاوزان صهیونیست پس از لبنان، جنایات خود را به سمت ایران بکشانند
  • +146وزیر دفاع اسرائیل: ارتش ما در حال نابود کردن آن چیزی است که حزب الله طی ۲۰ سال ساخته
  • +133علی افشاری: امروز رضا سراج، بازجوی دوران سخت بازداشتم، بعد از تحمل بیماری سخت مرد!
  • +132وزیر کشور جدید فرانسه، ستایشگر فرح پهلوی و مخالف مهاجران
  • +125قطع کردن برق مراسم حکومتی بسیجی‌ها در شیراز توسط یک جوان
  • +121وزیر خارجه اسرائیل درخواست «آتش‌بس ۲۱ روزه» با حزب‌الله را رد کرد: به مبارزه ادامه می‌دهیم