ورود به کانادا سخت‌تر می‌شود؛ رد درخواست ویزای شمار بیشتری از متقاضیان

 آرشیوصدای آمریکا: کانادا با کاهش موارد صدور ویزا و عدم پذیرش افرادی که با داشتن اوراق و مدارک رسمی به مرزهای این کشور می‌آیند، می‌کوشد عبور از مرزهایش را بیش از پیش کاهش دهد.

خبرگزاری رویترز‌ بر اساس داده‌های رسمی دولت کانادا گزارش داده است این افزایش شدید عدم پذیرش مسافران خارجی در حالی رخ می‌دهد که دولت لیبرال جاستین ترودو که در نظرسنجی‌های انتخابات سال آینده کانادا پیشتاز است، تلاش می‌کند تعداد ساکنان موقت و احتمالاً مهاجرانی را که اقامت دائم دارند کاهش دهد؛ چرا که شمار فزاینده‌ای از مردم مهاجران را عامل کمبود و گرانی مسکن می‌دانند.


کانادایی‌ها همواره به مهاجرپذیر بودن خود بالیده‌اند. اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تعداد زیادی از آنها می‌گویند کانادا بیش از حد مهاجر می‌پذیرد.

بر اساس داده‌های اداره مرزی کانادا، این کشور در ژوئیه امسال از ورود ۵۸۵۳ مسافر خارجی که از آنها با عنوان «افرادی که اجازه دارند خارج شوند» یاد می‌شود و شامل دانشجویان، کارگران، و گردشگران هستند، جلوگیری کرد.

افسران مرزی به طور متوسط طی ماه‌های دی تا خرداد گذشته، ماهانه از ورود بیش از ۳۷۰۰ مسافر خارجی ممانعت کردند که این رقم نسبت به همین مدت در سال قبل، ۶۳۳ نفر، یعنی حدود ۲۰ درصد، افزایش داشته است.

مقامات همچنین ۲۸۵ ویزا را در ماه ژوئیه «غیرقابل قبول» خواندند که این بیشترین میزان ماهانه از دی ۱۳۹۷ بوده است.

یک سخنگوی اداره خدمات مرزی کانادا به رویترز گفته است که تغییرات در عدم پذیرش می‌تواند ناشی از الگوهای مهاجرتی یا تغییر سیاست باشد و در این رابطه مورد به مورد تصمیم‌گیری می‌شود ولی این سازمان از هیچ تغییر سیاست خاصی خبر نداده است.

سخنگوی اداره خدمات مرزی کانادا افزوده است که سیاست و عملکرد این سازمان در ارزیابی پذیرش افرادی که به کانادا می‌آیند تغییر نکرده است.

هشت وکیل به رویترز گفته‌اند که موکلانشان از «بررسی دقیق‌تر» دارندگان ویزا در فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی خبر داده‌اند.

یکی از آنها که وکالت چندین نفر از دارندگان ویزا را بر عهده داشته است می‌گوید مقامات مرزی، ماهیت برنامه‌های موکلانش در کانادا را باور نکردند و به آنها پیشنهاد داده بودند که داوطلبانه بازگردند و یا در خطر اخراج قرار می‌گیرند.

این وکیل افزایش بدبینی میان افسران مرزی را ناشی از تغییر نگرش «۱۸۰ درجه‌ای» مهاجرتی دولت می‌داند.

چندی پیش نیز اداره «مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا» (آی‌آر‌سی‌سی) در بیانیه‌ای گفت که قانون موقت درخواست مجوز کار برای اتباع خارجی که با روادید گردشگری وارد این کشور می‌شوند را لغو کرده است.

براساس این قانون، گردشگران خارجی که وارد کانادا می‌شدند، می‌توانستند برای دریافت مجوز کار اقدام کنند و در صورت تأیید درخواستشان در این کشور بمانند.

یکی از دلایلی که اداره مهاجرت، پناهندگی و مهاجرت کانادا زودتر از موعد مقرر این قانون را لغو کرد، سوءاستفاده «عناصر بد» عنوان شده است. به گفته این اداره، اشخاصی با سوءاستفاده از این قانون به گمراه کردن اتباع خارجی برای کار بدون مجوز در کانادا اقدام کردند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +505ویدیوی جالبی از نحوه معرفی شاهزاده رضا پهلوی در نشست شورای «اسرائیلی- آمریکایی»
  • +403شاهزاده رضا پهلوی: کشتار ۷ اکتبر اسرائیل و ۱۴۰۱ ایرانیان معترض، یک مجرم دارد و آن هم علی خامنه‌ای است
  • +330راننده اتوبوس آلمانی در اتوبوس رو‌ قفل کردو به خانواده مهاجر گفت تا اینجارو تمیز نکنید نمیذارم برید
  • +184صدای شکستن استخوان‌های مقاومت خامنه‌ای در خاورمیانه، از لبنان تا اصفهان
  • +151وزیر دفاع اسرائیل: ارتش ما در حال نابود کردن آن چیزی است که حزب الله طی ۲۰ سال ساخته
  • +149محسن رضایی: ممکن است متجاوزان صهیونیست پس از لبنان، جنایات خود را به سمت ایران بکشانند
  • +136علی افشاری: امروز رضا سراج، بازجوی دوران سخت بازداشتم، بعد از تحمل بیماری سخت مرد!
  • +136وزیر کشور جدید فرانسه، ستایشگر فرح پهلوی و مخالف مهاجران
  • +128قطع کردن برق مراسم حکومتی بسیجی‌ها در شیراز توسط یک جوان
  • +121وزیر خارجه اسرائیل درخواست «آتش‌بس ۲۱ روزه» با حزب‌الله را رد کرد: به مبارزه ادامه می‌دهیم