پزشکیان: به صد میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی و ارتباط با دنیا نیاز داریم

رادیو فردا: مسعود پزشکیان در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با تاکید دوباره بر نقش رهبر جمهوری اسلامی در انتخاب او، بر سرمایه‌گذاری خارجی و ارتباط با دنیا و ایرانیان تاکید کرد و گفت رشد هشت درصدی با ناترازی در برق و بانک ممکن نیست.

رئیس جمهور ایران در این گفت‌وگو که شامگاه شنبه دهم شهریور از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد گفت برای رسیدن به هشت درصد رشد به ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است.


او افزود: «کل پولی که در کشور داریم بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار نیست، پس به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی نیاز داریم و این به ارتباطات ما با خارج، دنیا، با همسایگان و ایرانیان خارج از کشور برمی‌گردد».

مسعود پزشکیان چندی پیش نیز گفته بود تحقق رشد هشت درصدی بدون روابط خارجی امکان‌پذیر نیست.

دستیابی به هشت درصد رشد اقتصادی از اهداف مطرح شده در برنامه‌های ششم و هفتم توسعه بود و در جریان مناظره‌های انتخاباتی بارها به آن اشاره شد.

با این حال بر اساس داده‌های بانک جهانی، رشد اقتصادی ایران در سال‌های پیش رو روند نزولی طی خواهد کرد.

بنابر پیش‌بینی بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی ایران پارسال رشد پنج درصدی داشت، اما این رقم امسال به ۳.۲ درصد می‌رسد و در سال ۱۴۰۵ به ۲.۴ درصد کاهش خواهد یافت.

آخرین باری که رشد اقتصادی ایران بالای هشت درصد بود سال ۱۳۹۵ و پس از تصویب برجام بود.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگوی تلویزیونی خود همچنین به ناترازی فعلی برق و انرژی اشاره کرد و گفت: «اول باید ناترازی انرژی را حل کنیم، دستیابی به رشد ۸ درصدی با ناترازی در برق یا بانک‌ها ممکن نیست».

او با تاکید بر اینکه «اقتصاد به مسائل خارجی ارتباط دارد» گفت: «ما باید اختلاف داخلی، مشکلات با همسایه‌ها و دنیا را حل کنیم».

رئیس جمهور ایران در این گفت‌وگو چند بار از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، قدردانی کرد و از جمله گفت: «اگر مقام معظم رهبری نبود با آن دید بازشان، ممکن بود ما‌ها را هم حذف کنند».

او همچنین گفت درباره سفر به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل نظر علی خامنه‌ای را جویا خواهد شد.

آقای پزشکیان همچنین در این گفت‌وگو چند بار به تحریم‌ها اشاره کرد و در عین حال گفت «برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد» و «باید با مردم مهربانانه برخورد کنیم».

نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی مسعود پزشکیان در حالی پخش شد که در روزهای اخیر مواردی از ادامه فشارها بر دانشجویان و اساتید، و همچنین برخوردهای خشونت‌آمیز با شهروندان خبرساز شده است.

جان باختن محمد میرموسوی در بازداشت پلیس لاهیجان «بر اثر ضرب و شتم شدید»، و همچنین انتشار ویدئوهایی از برخوردهای به شدت خشونت‌آمیز نیروهای انتظامی از جمله این موارد است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
Herzl - امستردام، هلند
کدام خر بیاد سرمایشو تو ایران سرمایه گذاری کنه که همه چیش رو هوا هست و ارتباط با دنیا خودتون هار شدید با همه در افتادید اگر مشکلی با دنیا هم نیست تو سر و کله هم میزنید.
یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
۵۷
دلاور - استهکلم، سوئد
رئیس جمهور 25 درصد محترم , اقای پزشکیان میتوانید این صد میلیارد دلار را از دوستانتان حزب الله لبنان و عراق , لبنان , سوریه و حوثی های یمن و همینطور از بعضی از دولتهای افریقای درخواست کنید چون همانطور که شاعر فرموده داشتن دوست برای روزهای سخت خوب است!
یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران
آقای پزشکیان شما اگر مسئله خامنه ای و اعوان و انصارش را حل کنی ، ملت ایران ده ها و بلکه صد ها برابر این صد میلیارد را در ایران سرمایه گذاری خواهند کرد . با وجود خامنه ای کسی در ایران سرمایه گذاری نخواهد کرد .
یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
۲۴
راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
فعلا پول خورد ندارم بعداً بیا ببینم چکار میتوانم برات بکنم.فقط جهت سیاست باروری و بچه پس اندازی باید جمیله علم الهدا را صیغه و چند قلو بارور کنی تا بهت پوله را بدهم
یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
جناب زرشکیان سرمایه‌گذاری خارجی میخوای؟ مگر نمیدونی در علم اقتصاد میگن سرمایه مثل کبوتر میمونه تا احساس امنیت نکنه جایی نمی‌نشیند و به محض نا امنی پر می‌زند و می رود
یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
۵۴
saeed scotland - لاس وگاس، ایالات متحده امریکا
من خودم میخوام ۵۰ دلار تو حوزه ماهی سفره هفت سین عید سرمایه گذاری کنم بقیه اش هم جور میشه انشالله ماشالله فقط یکم میسترسم بخاطر اوضاع خرتوخره اقتصادی ضرر کنم
یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
۵۱
اخوند شیپیشو - اندیمشک، استرالیا
هر چی نیاز دارید لطفا یک بار لیست کنید که همه با هم انجام بشه 🤣🤣🤣. بعد ١٠٠ میلیارد میخوایین بکشید بالا خوب بیشتر اعلام کنید . حیفه اونوقت بفهمن کشیدید بالا دیگه نمیان سرمایه گزاری کنند دوباره . 😂😂😂
یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
۷۴
Butler - سیدنی، استرالیا
زرشکیان بی سواد به حق گفت که هدف از سفر به عراق فقط زیارت است چون این مبلغ قطعاً از عراق حاصل نمیشود سرمایه جای امن دوست داره اگر دنبال سرمایه آوری هستید امنیت و ثبات اقتصادی ایجاد کنید خودش میاد.
یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
۴۵
Ali Nazari - میامی، ایالات متحده امریکا
بیشرف الاغ، از خامنه ای آدم کش دزد یا بچه های دزد ترش بگیر که صدها میلیارد در این ۴۵ سال دزدیده اند. از شمخانی دزد و پسر هایش بگیر که کشتی های نفت میفروشند و نصف آن را به جیب میزنند. از بقیه سران این حکومت آدم کش‌دزد و امام جمعه ها بگیر که میلیارد ها دلار ثروت مردم بدبخت ایران را بالا کشیده اند.
یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن
صد میلیارد دلار که رقمی نیست ، اربابت و چهل دزد تبهکار و دونه درشت دور و برش ، مجموعاً خیلی بیشتر از این مبلغ ، ثروت مملکت زیر دستشونه و دارن عشق و حال میکنند !! اگر عُرضه داری بگیر ازشون !! البته فکر عاقبت کار رو هم باید بکنی که به سرنوشت کوسه و ابرام جزغال دچارت نکنند !
یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
۴۴
Ginger - چگو، اسپانیا
فقط 200میلیارد دلار به حماس و انگلهای دیگر از جیب نفت مردم ایران دادید از حساب انگل زاده ها هم می توانی 600میلیارد برداری از حساب رهبر فقط می توانی 1000میلیارد دزدیده از مردم ایران برداشت کنی چرا گدایی از خارج می کنی یعنی 46سال دزدی از نفت گاز و بقیه منابع ایران را در کدام صندوق فرو کردید الاغ خامنه ای
یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.