تردید آمریکا نسبت به اظهارات خامنه‌ای درباره پرونده هسته‌ای؛ «منتظر عمل هستیم نه حرف»

العربیه: خبرگزاری «آسوشیتد پرس» چهارشنبه هفتم شهریور از وزارت خارجه آمریکا خواست تا در واکنش به اظهارات علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی درباره برنامه هسته‌ای ایران تصریح کند که در پاسخ به درخواست این رسانه، ضمن ابراز تردید بیان داشت: «درباره اقدامات رهبری ایران و نه حرف‌‌های آن قضاوت می‌کنیم».

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود با تاکید این که رویکرد ایالات متحده در قبال ایران تغییری نکرده است، دیپلماسی را بهترین ابزار برای حل‌ فعال پرونده برنامه هسته‌ای ایران دانست.


در این‌ بیانیه گفته شده است:«از مدتها پیش گفته بودیم که ما در پایان به دیپلماسی به عنوان بهترین شیوه برای تحقق حل فعال و پایدار و از جمله‌ آن در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران معتقد هستیم». با این وجود «ما کماکان از دست‌یابی به راهکاری با ایران با توجه به تشدید تنش‌های گسترده کنونی آن از جمله در زمینه هسته‌ای و ناکامی [تهران] در همکاری [با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی] کاملا دور هستیم».

وزارت خارجه آمریکا در ادامه ضمن ابراز تردید درباره موضع جدید ایران، تاکید کرد که «اگر ایران خواهان اثبات جدی بودن خود است یا این‌که شیوه جدیدی را در پیش گیرد باید تشدید تنش‌های هسته‌ای خود را متوقف سازد و به‌طور هدفمند با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند».

خامنه‌ای سه‌شنبه خطاب به کابینه تازه تاسیس پزشکیان، با اظهار این‌که «مانعی» بر سر راه تعامل با «دشمن» وجود ندارد، عرصه را برای ازسرگیری مذاکرات با ایالات متحده درباره برنامه هسته‌ای به سرعت در حال توسعه ایران، گشود.

همزمان با آن محمد جواد ظریف، که پیش از این علنا در اعتراض به ترکیب اعضای پیشنهادی کابینه پزشکیان از معاونت امور راهبردی ریاست جمهوری ایران استعفا کرده بود به پست خود بازگشت.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.