نتانیاهو به حزب‌الله: نصرالله و خامنه‌ای بدانند این گامی دیگر برای تغییر وضعیت است

 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیلصدای آمریکا: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز یکشنبه در ارتباط با حمله «پیشگیرانه» اسرائیل به مواضع حزب‌الله لبنان گفت: «این پایان ماجرا نیست.»

نتانیاهو تصریح کرد: «حزب‌الله قصد داشت با راکت و پهپاد به کشور اسرائیل حمله کند. به ارتش اسرائیل دستور دادیم حمله نیرومند و پیشگیرانه برای از بین بردن [این] تهدید انجام دهد.»


به گفته او، «ارتش اسرائیل هزاران راکت کوتاه‌برد را که همگی آنها قصد آسیب‌رساندن به شهروندان‌مان و نیروهایمان در گلیل را داشتند، نابود کرد.»

نتانیاهو افزود: «علاوه بر این، ارتش اسرائیل همه پهپادهایی را که حزب‌الله به سوی اهداف راهبردی در مرکز کشور شلیک کرده بود، منهدم کرد.»
 حمله اسرائیل به سکوهای پرتاب موشک حزب‌الله لبنان که به سمت اسرائیل نشانه گرفته شده بودند او ضمن یادآوری حمله مرگبار به فواد شکر در هفته‌های قبل گفت اسرائیل «ضربات غافلگیرکننده و کوبنده» به حزب‌الله وارد می‌کند.

نخست‌وزیر اسرائیل خطاب به رهبران حکومت ایران و حزب‌الله هشدار داد: «نصرالله در بیروت و خامنه‌ای در تهران باید بدانند که این گامی دیگر در جهت تغییر وضعیت در شمال [اسرائیل] و بازگرداندن ایمن شهروندان‌مان به خانه‌هایشان است.»

نتانیاهو ساعاتی پیشتر نیز گفته بود: «امروز صبح ما تدارکات حزب الله برای حمله به اسرائیل را شناسایی کردیم. در مشورت با وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش اسرائیل، به ارتش اسرائیل دستور دادیم که برای رفع این تهدید فعالانه عمل کند.»

او در بخش دیگری از این سخنانش گفت: «از آن زمان ارتش اسرائیل به شدت برای خنثی کردن تهدیدها فعال بوده است. هزاران راکت را که به سمت شمال کشور هدف گرفته بودند، منهدم کرده و همچنین بسیاری از تهدیدات دیگر را نیز با قدرت عمل - چه در دفاع و چه در حمله خنثی می‌کند.»

نخست‌وزیر اسرائیل افزود: «ما مصمم هستیم برای محافظت از کشورمان هر کاری انجام دهیم، ساکنان شمال را سالم به خانه‌هایشان بازگردانیم، و همچنان از یک قانون ساده پیروی کنیم: هرکس به ما آسیب برساند، ما به آنها آسیب می‌زنیم.»

در همین ارتباط، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، روز یکشنبه گفت ارتش این کشور تلاش حزب‌الله برای شلیک صدها فروند راکت به شمال و چندین فروند پهپاد به مرکز اسرائیل را خنثی کرد.

او در بیانیه‌ای ویدیویی گفت: «پیش از طلوع آفتاب، تدارکات حزب‌الله برای حمله علیه شمال و مرکز [اسرائیل] را شناسایی کردیم. حدود ۱۰۰ جنگنده نیروی هوایی اسرائیل برای از بین بردن تهدیدات، حمله پیشگیرانه کردند.»

هاگاری افزود ارتش به «صدها راکت‌انداز آماده هزاران پرتاب» که «اغلب آنها شمال اسرائیل را نشانه گرفته بودند» حمله کرده است. به گفته او، «همچنین به پهپادهایی که مرکز اسرائیل را نشانه گرفته بودند، حمله کردیم.»

او با اشاره به قصد حزب‌الله برای حمله راکتی و پهپادی به شمال و مرکز اسرائیل گفت حملات صبح یکشنبه موجب حذف یک تهدید بزرگ و «احتمالا تهدیدی در آینده در برخی مناطق» با تاکید بر راکت‌های نشانه‌گرفته حزب‌الله به سمت شمال اسرائیل شد.

سخنگوی ارتش اسرائیل تصریح کرد که غالب حملات طرح‌ریزی‌شده حزب‌الله خنثی و بیشتر پرتابه‌های شلیک‌شده به سمت اسرائیل رهگیری و منهدم شد.

همزمان با تشدید تنش بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا «به‌دقت رویدادهای اسرائیل و لبنان را زیر نظر دارد.»

شان ساوت گفته است: «بایدن در طول شب با تیم امنیت ملی خود در تماس بوده است. به دستور او، مقامات ارشد ایالات متحده به طور مداوم با همتایان اسرائیلی خود در ارتباط بوده اند.»

به گفته ساوت، آمریکا به حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود ادامه خواهد داد و به تلاش برای ثبات منطقه ادامه می‌دهد.»

ساعاتی پیش حزب الله لبنان اعلام کرد بیش از ۳۲۰ موشک به سمت پایگاه‌ها و‌ نقاط مورد نظر‌خود در اسرائیل شلیک‌ کرده است.

رسانه‌های اسرائیل نیز به نقل از مقامات ارتش این کشور اعلام کردند پرتابگرهایی را که قرار بود ساعت ۵ صبح یکشنبه چهارم شهریور ماه به سمت اسرائیل شلیک شود را هدف قرار داده و منهدم کردند.

به نوشته رسانه‌ها این حملات پیشگیرانه به اهداف حزب الله در جنوب لبنان، کمی قبل از ساعت ۵ صبح آغاز شد.

حزب‌الله در بیانیه خود مدعی شد ۱۱ پایگاه نظامی در شمال اسرائیل را هدف قرار داده است و یکی از ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که یک پهپاد حزب‌الله به بزرگراهی در شمال اسرائیل برخورد کرده است.

این راکت‌پرانی در حالی انجام شده است که پیش از این، حزب‌الله اعلام کرده بود که پاسخ کشته شدن فواد شکر، فرمانده ارشد خود در حمله ماه گذشته ارتش اسرائیل را آغاز کرده است.

آخرین تحولات را در مورد اوج‌گیری تنش‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان را در بلاگ صدای آمریکا دنبال کنید.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۱۰۳
خداوند - آسمان، ایران

شما قرار بود ۳ در سه روز حماس رو‌جمعش کنین! چی شد؟ بچه های یحیی سنو‌ار با دخترای اسراییلی تو تونلها دارن به دنیا میان الان بعد از ۱۰ ماه! 😄 تو برو بیای قرارداد صلح هستین! یه خرابکاری هم میکنین از ترس گردن هم نمیگیرین میدویین زیر چیز میزای شوهر ننه آمریکا قایم میشین! 😄
یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
۲۴
فاطی کماندو - قرچک، ایران

درود به شرفت بی بی، یادت باشه که شما یک بدهکاری تاریخی به ایران دارید، زدن سر این لواطکاران با تو بقیشم با ما مردم ایران. این لواطکاران لات کوچه‌های خلوت هستن اسلحه کشی برای مردم دست خالی و بی دفاع ایران بلدن تا میبینن سمبه پر زوره جا میزنن و با قمبل قهرمانانه مثل موش تو سوراخ میرن.
یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

این یعنی اشهد تان را زودتر بخوانید ، تمام و یا خلاص
یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

سایبری عقب مونده سوزنت روی همین جمله گیر کرده؟ ده بار تا حالا این چرندیات رو نوشته معلومه بهشون یکسری متن میدن، اینها کپی پیست میکنن تو شبکات اجتماعی 😂 آی کیو وشعور هم در حد همون عربها و مسلمونهای بیابانی فقط نگران سکس و بارداری و این چیزها، و فکر میکنن همه دیگه هم براشون این چیزها ملاکه.بدبخت از ۲۵ گردان حماس ۲۳ تاش الان تو قعر جهنم به سر میبره،فرمانده ها همکه یکی یکی دارن شکار میشن،از جمله زیر ریش رهبر مفعولت،حالا بشینید دلتون رو به جنایت و کشتن مردم غیرنظامی خوش کنید وجودتون جنایتکار و تروریسته و محکوم به نابودی!
یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
۲۵
romano - تهران، ایران

ملتی که بخواد با دستگاه تولید مثل یکی دیگه داماد بشه همان بهتر که نشه. حالا ببین طرف هم کیه زرشک.
یکشنبه ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲
۲۴
فاطی کماندو - قرچک، ایران

همین که فعلا امریکایی ها کشور توافغانستان رو با دستگاه تولید مثل خودشون شخم زدن کافیه راست میگی برو کشور خودت رو ازاد کن نیا اینجا اراجیف بنویس.
دوشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.