عراقچی : سیاست خارجی ایران در هماهنگی کامل با سپاه پاسداران دنبال خواهد شد

عباس عراقچی در مصاحبه با خبرنگارانرادیو فرانسه: عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران، امروز دوشنبه سوم شهریور ماه گفت که در زمینه سیاست خارجی، این وزارت خانه در هماهنگی کامل با نیروهای مسلح حکومت اسلامی ایران عمل خواهد کرد. وی در پاسخ به پرسشی درباره واکنش ایران به قتل اسماعیل هنیه گفت که یکی از پایه های سیاست خارجی رژیم ایران حمایت از "محور مقاومت" به ویژه در جنگ جاری غزه علیه اسرائیل است.

"محور مقاومت" اصطلاحی است که رهبر جمهوری اسلامی ایران، همانند "جنگ نامتقارن"، در توصیف نیروهای نظامی نیابتی این کشور در منطقه ابداع کرده و عمدتاً شامل حزب الله، حوثی‌ها، شبه نظامیان شیعه عراق، حماس و جهاد اسلامی... می شود. عراقچی در ادامه سخنان خود تصریح کرد که حمایت از این گروه ها "یکی از جاهایی است که "پیوند میدان" یا در اصل نیروی قدس سپاه پاسداران "و دیپلماسی به صورت روشن خود را نشان می‌دهد."


وزیر امور خارجه دولت چهاردم در ادامه حمله آوریل گذشته حکومت ایران به اسرائیل با بیش از سیصد موشک و پهپاد را از مصادیق بارز هماهنگی میان وزارت خارجه جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران دانست و گفت : "عملیات وعده صادق یکی از مدل‌های بسیار خوب هماهنگی میدان و دیپلماسی بود" که به گفته عراقچی با تلاش وزیر امور خارجه پیشین حسین امیرعبداللهیان و "فرماندهان میدانی صورت گرفت."

 عراقچی سپس تأکید کرد که او نیز همین راه حسین امیرعبداللهیان را در سیاست خارجی ادامه خواهد داد. وی گفت : "اینبار هم همینطور خواهد بود و ما در هماهنگی کامل با نیروهای مسلح هستیم." وزیر امور خارجه دولت چهاردهم در ادامه افزود : "دیپلماسی مکمل میدان [سپاه پاسداران] است و میدان مکمل دیپلماسی."

عراقچی در جای دیگری از سخنانش مذاکره با آمریکا را برای رفع تحریم‌ها به دلیل تحولات بین المللی در قیاس با گذشته دشوار دانست و گفت : جنگ اوکراین و جنگ در غزه معادلات را به طور محسوسی تغییر داده‌اند. پیشتر عباس عراقچی تلویحاً بدبینی خود را نسبت به سرانجام مذاکرات جدید و دشوار با آمریکا برای رفع تحریم‌ها اعلام کرده و گفته بود که جمهوری اسلامی در تعاملات خود با آمریکا در پی رفع تنش‌ها و خصومت‌ها با این کشور نیست. او گفته بود که جمهوری اسلامی صرفاً در پی مدیریت بحران و تنش و خصومت در مناسبات خود با ایالات متحد آمریکا است. 
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

پس باید دید به اون سیاست خارجی که در هماهنگی با یک گروه تروریست ، زن و بچه کُش و دزد و فاسد و خبیثه !
شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
۴۵
دوشنبه - تهران ، ایران

این هم شد خبر ! این یابو ماموریت تخریب ایران را از سن نوجوانی در سپاه ماسداران عنقلاب عسلامی شروع کرده و امروز در این پست مشغول وفاداری به فرقه تبهکارآخوندی نکبت اشغالگر ایران است. یعنی ایرانی میهن پرستی هست که این موضوع را نداند ؟
شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
۴۵
دوشنبه - تهران ، ایران

⚠️هیچگاه این لغت یا جمله را بکار نبریم. *مسولین کشور*، این افراد فرقه تبهکارآخوندی نکبت اشغالگر ایران هستند.⚠️. *اگر کسی تصمیم بگیرد، دقت کنید تصمیم بگیرد در کنکور نفر آخر شود* باید تمام سوالات را اشتباه بزند. برای اینکه تمام سوالات را اشتباه بزند باید پاسخ درست و صحیح را بداند که بتواند پاسخ اشتباه را انتخاب کند.اشتباه مطلق و بدون استثنا در همه حوزه‌ها، حاصل ناآگاهی نیست ! چرا که دقیقاً هدفمند و آگاهانه است !. *با این استدلال می توانیم بگوییم این حجم از اشتباهات و خرابی و ویرانی و سو مدیریت در ایران محال است که اتفاقی و خودبخود رخ داده باشد ، بلکه ناشی از یک مهندسی تخریب منظم و پیچیده است* ⚠️. *فرقه تبهکارآخوندی نکبت اشغالگر ایران ، بدرستی در این ۴۶ سال مشغول انجام ماموریت خود است* *از بین بردن ایران و ایرانیان از فرهنگ* ، تاریخ ، اقتصاد ، منابع ، سرزمین و جغرافیا محیط زیست و گردشگری و اخلاق و دین و اندیشه و هنر و ادبیات و..هر چیزی که هویت ایرانی باشد. *در نهایت و نتیجه همه این رفتارها تجزیه ایران است* ⚠️. *تنها با کوشش و همگرایی مردم میتوان اهریمن را شکست داد*.
شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
۵۴
به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
دقیقاً یعنی سیاست ترور و‌تروریستی و تروریست پرور، کلاً بر میگرده به ذات و ریشه اصلی اسلام
شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
۵۴
hamid4053 - اصفهان، ایران
جمهوری وحشی خونخوار ضد ایران و ایرانی اسلامی به هیچ عنوان ارتباطی به ایران ندارد این خونخوارهای اسلامی وحشی صفت برای دومین بار در تاریخ همانند وحشیان عقده ای به جان مردم ایران افتاده اند . ما بار دیگر به خیابان باز خواهیم گشت و نسل اخوندهای کثیف و اخوند نماها را چنان به فاضلاب تاریخ خواهیم ریخت که به نام اوردن این دوران ننگین سیاهترین لکه تاریخ ایران را رقم زده است. ما خاک پاک ایرانمان را از این اشغالگران بازپس خواهیم گرفت. مردم ما را در نهضت بعدی تنها نگذارید بیایید همگی با هم در عرض یکماه ایرانمان را از شر این انگلهای کثیف پاک کنیم.
شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
۶۴
انسانیت، شجاعت. صداقت - استکهلم، سوئد
سپاه اهریمنی ضد ایرانی و ضد انسانی ریشه اکثر مشکلات ایران و جهان هست. بخش‌های مهم کشور از قبیل اقتصاد و بازرگانی، صنعت و معدن،حوزه های مختلف انرژی و نفت، دانشگاه ها و نظام آموزشی، امور داخلی و اجتماعی و حتی ورزش در دست پلید سپاه هست.
شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +510ویدیوی جالبی از نحوه معرفی شاهزاده رضا پهلوی در نشست شورای «اسرائیلی- آمریکایی»
  • +330راننده اتوبوس آلمانی در اتوبوس رو‌ قفل کردو به خانواده مهاجر گفت تا اینجارو تمیز نکنید نمیذارم برید
  • +186صدای شکستن استخوان‌های مقاومت خامنه‌ای در خاورمیانه، از لبنان تا اصفهان
  • +184نتانیاهو در سازمان ملل: به ظالمان تهران پیامی دارم هیچ جایی در ایران نیست که دست بلند اسرائیل به آن نرسد
  • +159وزیر دفاع اسرائیل: ارتش ما در حال نابود کردن آن چیزی است که حزب الله طی ۲۰ سال ساخته
  • +149محسن رضایی: ممکن است متجاوزان صهیونیست پس از لبنان، جنایات خود را به سمت ایران بکشانند
  • +141وزیر کشور جدید فرانسه، ستایشگر فرح پهلوی و مخالف مهاجران
  • +136علی افشاری: امروز رضا سراج، بازجوی دوران سخت بازداشتم، بعد از تحمل بیماری سخت مرد!
  • +133قطع کردن برق مراسم حکومتی بسیجی‌ها در شیراز توسط یک جوان
  • +121وزیر خارجه اسرائیل درخواست «آتش‌بس ۲۱ روزه» با حزب‌الله را رد کرد: به مبارزه ادامه می‌دهیم