مهدی طائب: انتظار انتقام اسرائیل را دیوانه کرده است

مهدی طائب، مسئول قرارگاه عمار و رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاهایندیپندنت فارسی: در تازه‌ترین واکنش مقام‌های جمهوری اسلامی به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، مهدی طائب، مسئول قرارگاه عمار، روز جمعه دوم شهریور ادعا کرد که حکومت ایران در «نقطه‌ اقتدار» قرار دارد و «تمام جبهه استکبار ترسیده‌اند و منتظرند که ببینند جمهوری اسلامی چگونه پاسخ اسرائیل را می‌دهد».

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه در ادامه نیز مدعی شد که «این انتظار صهیونیست‌ها را دیوانه کرده‌ است».


طائب، کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس و رئیس دفتر سیاسی حماس را عامل «قوی‌تر» شدن گروه‌های موسوم به «مقاومت» دانست و ادعا کرد که «صهیونیست‌ها همه هویت خود را به زیر زمین در پناهگاه برده‌اند».

مهدی طائب تاخیر جمهوری اسلامی در گرفتن انتقام هنیه به رغم‌ تهدیدها را با مثالی از دوران جنگ ایران و عراق توجیه کرد و گفت: «گاهی بین دو عملیات در دفاع مقدس شش ماه فاصله می‌افتاد تا امکانات آماده و دشمن را غافلگیر کنیم.»

این مقام اطلاعاتی جمهوری اسلامی در ادامه ادعاهایش نیز افزود: «اکنون همگان منتظر پاسخ ترور شهید هنیه هستند که باید از اصل غافلگیری استفاده کرد، این انتظار برای ما هزینه ندارد، اما مخارج سنگینی روی دست دشمن گذاشته‌ است.»

روز چهارشنبه نیز خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل نوشت که پاسخ تهران به اسرائیل  «در زمان، شرایط و به‌گونه‌ای خواهد بود که این رژیم کمترین احتمال را می‌دهد؛ شاید هنگامی که چشمانشان به آسمان و صفحه رادار است، از زمین متحیر شوند و شاید هم ترکیبی از این دو».

یک روز قبل از انتشار این گزارش نیز علی‌محمد نائینی، سخنگوی سپاه پاسداران، گفت که دوره انتظار براى اقدام ایران علیه اسرائیل ممکن است طولانى باشد و احتمال دارد که این پاسخ، مشابه  عملیات گذشته نباشد.

روز دوشنبه نیز عزیز نصیرزاده، وزیر جدید دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان دفاع از برنامه‌هایش در مجلس به نمایندگان قول داد که انتقام خون هنیه گرفته خواهد شد.

پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران، علی‌ خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی طی سخنانی گفت که «خونخواهی» هنیه را وظیفه خود می‌داند. پس از آن نیز مقام‌های سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی به ترور هنیه واکنش نشان دادند و اسرائیل را تهدید کردند که پاسخ به ترور هنیه «دردناک» خواهد بود. این موضوع طی چند روز در کانون توجه رسانه‌ها و سیاستمداران جهان قرار گرفت و برخی کشورها به عنوان میانجی پا پیش گذاشتند تا تهران را از وقوع درگیری شدید در خاورمیانه برحذر کنند.

با گذشت چند روز پس از کشته شدن رئیس دفتر سیاسی حماس و درحالی‌که مقام‌های حکومتی بر «انتقام» اصرار و تاکید داشتند، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی از پاسخ به اسرائیل منصرف شده است.

جمهوری اسلامی که پیش از این نیز در مواجهه با کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه پاسداران دست به واکنش مشابهی زده بود، این بار نیز به توجیه و ادعاهای جدید متوسل شد و ادعا کرد که پاسخ ترور هنیه را در موعد مناسب خواهد داد.

با این حال، آمریکا و برخی کشورهای منطقه امیدوارند که با میانجی‌گری از وقوع درگیری شدید در منطقه جلوگیری کنند. سفر قریب‌الوقوع محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر به تهران نیز که رسانه‌های داخلی اعلام کرده‌اند نیز احتمالا با همین منظور انجام می‌شود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۱
ako kermanshah - اسنانبول، ترکیه

از چهره اش مشخص تازه از پای منقل بلند شده.
شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۱
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

به این میگن تهیه کردن پلی بوی أسلامی جهت استمناء فکری عرازشه 😀
شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۱
۷۴
Butler - سیدنی، استرالیا

یه سر برو بیت ببین آغاست که از کو. دیوانه شده نمیدونه هر هفته از کجا داره میخوره . زیاد کو. شعر نگو کو . تکان بدهید مثل هنیه پرواز خواهید کرد.
شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۷
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران

امیدوارم تا زمان انتقام سخت ملت ایران از شما انگل های قاتل زنده بمانید .
شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۰
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

اگه تریاک کشیدن تو المپیک بود تو هر سال چندتا طلا میگرفتی
شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۶
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

پسِتون رو دیدیم ، پیشِتون هم دیدیم ! انتقامی که در کار نیست ، ولی حماقت ( انتقام ) مساویست با دودمان همتون به فا* رفتن ! حالا از همه این حرفا گذشته این مارمولک چه قیافه زننده و قیری داره !!
شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۹
۴۴
آرش گرانه - برگن ، نروژ

دقیق شبیه میمونه!
شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۱
۴۹
صدای خسته - بروج، بلژیک

😀😃🤣😁😃😀😃😅😅ننتو خر بلیسه حاج طائب.خیلی خندیدم.ولی الحق انتظار خیلی سخته.۵۰ ساله ملت و سره کار کذاشتین با سلطان انتظار منتظراالمهدی.امت حزب‌الله مرز دیوانگی رو رد کردن
شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۰
۳۴
arian1 - ابادان، ایران

این آخوند همان است که ۲ سال پیش بدلیل شک مقامات حکومتی از جاسوسی این آخوند به نفع اسرائیل از سمت مدیریت اطلاعات سپاه برکنار شد و حالا از انتظار انتقام سخن می گوید
شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵
۴۵
دوشنبه - تهران ، ایران

⚠️هیچگاه این لغت یا جمله را بکار نبریم. *مسولین کشور*، این افراد فرقه تبهکارآخوندی نکبت اشغالگر ایران هستند.⚠️. *اگر کسی تصمیم بگیرد، دقت کنید تصمیم بگیرد در کنکور نفر آخر شود* باید تمام سوالات را اشتباه بزند. برای اینکه تمام سوالات را اشتباه بزند باید پاسخ درست و صحیح را بداند که بتواند پاسخ اشتباه را انتخاب کند.اشتباه مطلق و بدون استثنا در همه حوزه‌ها، حاصل ناآگاهی نیست ! چرا که دقیقاً هدفمند و آگاهانه است !. *با این استدلال می توانیم بگوییم این حجم از اشتباهات و خرابی و ویرانی و سو مدیریت در ایران محال است که اتفاقی و خودبخود رخ داده باشد ، بلکه ناشی از یک مهندسی تخریب منظم و پیچیده است* ⚠️. *فرقه تبهکارآخوندی نکبت اشغالگر ایران ، بدرستی در این ۴۶ سال مشغول انجام ماموریت خود است* *از بین بردن ایران و ایرانیان از فرهنگ* ، تاریخ ، اقتصاد ، منابع ، سرزمین و جغرافیا محیط زیست و گردشگری و اخلاق و دین و اندیشه و هنر و ادبیات و..هر چیزی که هویت ایرانی باشد. *در نهایت و نتیجه همه این رفتارها تجزیه ایران است* ⚠️. *تنها با کوشش و همگرایی مردم میتوان اهریمن را شکست داد*.
شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد

این آخوند دوزاری طوری اظهار نظر میکنه که گویا ژنرال ارتش در جنگهای ویتنام بوده! برو درتو بذار بابا مرتیکه وافوری!!
شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +510ویدیوی جالبی از نحوه معرفی شاهزاده رضا پهلوی در نشست شورای «اسرائیلی- آمریکایی»
  • +330راننده اتوبوس آلمانی در اتوبوس رو‌ قفل کردو به خانواده مهاجر گفت تا اینجارو تمیز نکنید نمیذارم برید
  • +186صدای شکستن استخوان‌های مقاومت خامنه‌ای در خاورمیانه، از لبنان تا اصفهان
  • +184نتانیاهو در سازمان ملل: به ظالمان تهران پیامی دارم هیچ جایی در ایران نیست که دست بلند اسرائیل به آن نرسد
  • +159وزیر دفاع اسرائیل: ارتش ما در حال نابود کردن آن چیزی است که حزب الله طی ۲۰ سال ساخته
  • +149محسن رضایی: ممکن است متجاوزان صهیونیست پس از لبنان، جنایات خود را به سمت ایران بکشانند
  • +141وزیر کشور جدید فرانسه، ستایشگر فرح پهلوی و مخالف مهاجران
  • +136علی افشاری: امروز رضا سراج، بازجوی دوران سخت بازداشتم، بعد از تحمل بیماری سخت مرد!
  • +133قطع کردن برق مراسم حکومتی بسیجی‌ها در شیراز توسط یک جوان
  • +121وزیر خارجه اسرائیل درخواست «آتش‌بس ۲۱ روزه» با حزب‌الله را رد کرد: به مبارزه ادامه می‌دهیم