مردی در پاکستان به جرم ارائه اطلاعات نادرستی که به ناآرامی‌ها در بریتانیا دامن زد دستگیر شد

بی بی سی: مقامات پاکستانی مردی را به ظن تروریسم سایبری در ارتباط با اطلاعات نادرستی که گمان می رود به ناآرامی های چند هفته پیش بریتانیا دامن زد، دستگیر کرده‌اند.

پلیس پاکستان به بی‌بی‌سی گفت که فرحان آصف مرتبط با وبسایتی است که نام جعلی در مورد مهاجم مظنون در شهر ساوث‌پورت منتشر کرد و نوشت که او پناهجویی است که با یک قایق کوچک وارد بریتانیا شده است.


این مقاله که ساعاتی پس از حمله در وبسایت Channel3Now منتشر شد، به‌سرعت و به‌طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.

ناآرامی‌ها در مناطقی از بریتانیا بعد از آن رخ داد که مرد جوانی، در ۲۹ ژوئیه، سه دختربچه در کلاس رقص را در شمال غرب انگلستان با ضربات چاقو کشت.

در حالی که شهر ساحلی ساوث‌پورت در حال سوگواری برای قربانیان این قتل‌های دلخراش بود، گروه‌های راست افراطی از این حادثه به عنوان فرصتی برای ترویج دیدگاه‌های خود و ایجاد وحشت در جوامع غیرسفیدپوست استفاده کردند.

این ناآرامی‌ها چندین روز طول کشید و به چند شهر در انگلستان و ایرلند شمالی گسترش یافت.

اما در مقابل، هزاران نفر از معترضان به شورش‌های ضدمهاجر هم در سراسر بریتانیا به خیابان‌ها آمدند؛ به‌طوری که بسیاری از گروه‌های ضد مهاجر از تجمع در روز فراخوان خود منصرف شدند.
سه دختربچه در کلاس رقص در شمال غرب انگلستان با ضربات چاقو کشته شدندروز سه‌شنبه (۲۱ اوت)، پلیس لاهور گفت که از فرحان آصف درمورد این مقاله بازجویی کرده است.

یک افسر پلیس به بی‌بی‌سی گفت که آقای آصف گفته است که مقاله‌اش را بر اساس اطلاعاتی نوشته بود که از یک حساب شبکه اجتماعی مستقر در بریتانیا کپی کرده و آن را راستی‌آزمایی نکرده بود.

آقای آصف گفته است که او وبسایتش را به تنهایی اداره می‌کند.

آژانس تحقیقات فدرال پاکستان اکنون پرونده را در دست گرفته است و بررسی خواهد کرد که آیا افراد دیگری هم در این امر دخیل بوده‌اند یا خیر.

«بی‌بی‌سی وریفای» (بخش راستی‌آزمایی بی‌بی‌سی) پیشتر چندین نفر را که مرتبط با این وبسایت بودند ردیابی کرده بود و پرسش‌هایی را هم با شخصی که ادعا می‌کرد «مدیر» وبسایت است، مطرح کرده بود.

این شخص به بی‌بی‌سی گفته بود که انتشار نام جعلی «نباید اتفاق می‌افتاد، اما این یک اشتباه بود، نه عمد».

بر اساس آخرین آمار دادستانی انگلستان و ولز که روز سه‌شنبه (۲۱ اوت) منتشر شد تاکنون ۴۹۴ نفر در ارتباط با این شورش‌ها و ناآرامی‌ها متهم شده‌اند.

حکم بیش از ۱۳۰ نفر هم صادر شده و اکثر آنها به زندان محکوم شده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
و به شوشتر زدند گردن مسگر بدبخت و بیچاره ای...
‌چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.