آمریکا جمهوری اسلامی را مسئول حملات سایبری به کارزارهای انتخاباتی اعلام کرد

رادیو فردا: نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده به طور رسمی ایران را مسئول حملات سایبری به ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری اعلام کردند و این اقدام را بخشی از مداخله گسترده‌تر تهران دانستند.

اف‌بی‌آی و چند آژانس اطلاعاتی دیگر شامگاه دوشنبه ۲۹ مرداد در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که ایران در نفوذ سایبری به کارزار دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، و همچنین تلاش برای هک کردن ستاد انتخاباتی کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری، دست داشته است.


حدود ده روز پیش ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ از نفوذ به مدارک داخلی این ستاد خبر داد و انگشت اتهام را به سوی حکومت ایران گرفت.

اف‌بی‌آی در آن زمان اعلام کرده بود که در حال تحقیق در این باره است؛ اما اکنون به طور رسمی دست داشتن ایران در این نفوذ سایبری را تایید کرده است.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا در بیانیه مشترک خود تاکید کرده‌اند: «ما شاهد فعالیت‌های تهاجمی فزاینده‌ای از سوی ایران طی این دوره انتخابات بوده‌ایم».

اف‌بی‌آی و سایر نهادهای اطلاعاتی آمریکا مشخصا به فعالیت‌های سایبری ایران «برای هدف قرار دادن عموم آمریکاییان و همچنین کارزارهای ریاست جمهوری» اشاره کرده‌اند.

این اطلاعیه می‌گوید که هکرهای وابسته به ایران مسئولان ستادهای هر دو نامزد احزاب سیاسی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری را هدف قرار داده بودند.

به گفته مقامات فدرال ایالات متحده، هدف ایران از این تهاجم سایبری نه تنها ایجاد اختلاف در جامعه آمریکا، بلکه شکل دادن به نتیجه انتخابات آمریکا با توجه به تاثیری است که این انتخابات می‌تواند بر امنیت ملی ایران داشته باشد.

بیانیه یادشده تا حد زیادی یافته‌های شرکت‌های خصوصی مانند مایکروسافت و گوگل را تأیید می‌کند. مایکروسافت در اوایل ماه جاری گزارشی درباره تلاش‌های عوامل خارجی برای مداخله در انتخابات ماه نوامبر منتشر کرده بود.

گوگل نیز در گزارش مستقلی اعلام کرد که یک گروه ایرانی مرتبط با سپاه پاسداران تلاش کرده است حساب‌های جیمیل ده‌ها نفر از افراد مرتبط با جو بایدن و دونالد ترامپ نفوذ کند.

اما دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل تاکمید داشته که «دولت ایران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ندارد».

با این حال جمعه گذشته نیز شرکت «‌اوپن‌ای‌آی» گفت یک کارزار نفوذ ایرانی را شناسایی و از بین برده است که از چت‌جی‌پی‌تی، فناوری هوش مصنوعی مولد این شرکت، برای انتشار اطلاعات نادرست آنلاین، از جمله مطالب مرتبط با انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا استفاده می‌کرد.

به گفته این شرکت، برخی اپراتورها تلاش کرده‌اند از طریق چت جی‌پی‌تی برای ایجاد داستان‌های خبری جعلی طولانی و همچنین نوشتن نظرات به منظور انتشار در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند.

شرکت ایکس و شرکت متا (مالک اینستاگرام و فیس‌بوک) هنوز درباره فعالیت و بسته شدن این حساب‌ها ابراز نظر نکرده‌اند، اما اوپن‌ای‌آی می‌گوید گه به نظر می‌رسد این حساب‌ها در شبکه‌های اجتماعی ایکس و اینستاگرام دیگر فعال نیستند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
و ما تیره بختان شوربختانه به امامزاده هایی دخیل بستیم که کور میکنند اما شفا نمی‌دهند. بیدار شو ایرانی نگون بخت 😡
‌سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.