کاخ سفید: حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل می‌تواند بدون هشدار قبلی باشد

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفیددویچه وله: جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید، اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد حمله ایران به اسرائیل می‌تواند بدون هشدار یا با کم‌ترین هشدار در روزهای آینده انجام گیرد. او تأکید کرد، باید برای این حمله آماده بود.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه ۱۵ اوت در مصاحبه ویدئویی با وبسایت "پولیتیکو" گفت، آمریکا اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد حمله ایران به اسرائیل می‌تواند بدون هشدار و یا با کم‌ترین هشدار انجام گیرد.


به گفته این مقام آمریکایی، این حمله به احتمال زیاد در روزهای آینده انجام خواهد گرفت. او تاکید کرد که برای حمله قریب‌الوقوع ایران باید آماده بود.

او همچنین افزود که نمی‌تواند با اطمینان بگوید که ایران تصمیمی برای تغییر نظر خود در مورد حمله به اسرائیل گرفته است یا اینکه حمله چگونه و چه زمانی اتفاق خواهد داد. به گفته کربی، جمهوری اسلامی برای این حمله اکنون آماده‌سازی کرده است.

کاخ سفید و همچنین اسرائیل در روزهای گذشته بارها حمله احتمالی ایران را قریب‌الوقوع خواندند.
بایدن انتظار دارد توافق آتش‌بس غزه مانع حمله ایران شود
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اوایل هفته جاری اظهار داشت که اگر آتش‌بسی بین اسرائیل و حماس برقرار شود، انتظار دارد که ایران از حمله خودداری کند.

مذاکرات بر سر آتش‌بس و آزادسازی گروگان‌ها روز پنج‌شنبه در شهر دوحه، پایتخت قطر آغاز شد و اکنون به دومین روز کشیده شده است.

کاخ سفید تأکید کرده است که همه طرف‌ها باید در مذاکرات آتش‌بس در دوحه شرکت کنند تا به توافق دست یابند و از اسرائیل و حماس خواسته شده که برای پیشرفت در مذاکرات روزهای آینده به توافق برسند.

از یک طرف امید و خوش‌بینی برای رسیدن به یک توافق و پایان دادن به جنگ غزه از بین نرفته اما از طرف دیگر نگرانی‌ها درباره حمله ایران به اسرائیل همچنان وجود دارد.
پافشاری ایران بر حمله به اسرائیل
به گفته مقامات آمریکایی، جمهوری اسلامی ایران تهدید خود برای حمله به اسرائیل را کنار نگذاشته است.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای دیگر با شبکه "سی‌ان‌ان" اظهارداشت که اطلاعات موجود نشان می‌دهد ایران همچنان به تهدید خود پایبند است و این احتمال وجود دارد که حمله از طریق نیروهای نیابتی انجام شود.

جان کربی افزود که ایالات متحده وضعیت را به دقت زیر نظر دارد اما امیدوار است که اوضاع به این مرحله نرسد.

آمریکا بارها از آمادگی خود برای دفاع از اسرائیل خبر داده است. این کشور در راستای تقویت دفاع از اسرائیل، هواپیماها و ناوهای جنگی به خاورمیانه اعزام کرده است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دستور انتقال زیردریایی هسته‌ای "یو‌اس‌اس جورجیا" و ناو هواپیمابر "یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن" و کشتی‌های همراه آن را نیز به منطقه خاورمیانه صادر کرده است.

اسرائیل نیز برای دفع حمله احتمالی موشکی و پهپادی ایران و "پاسخی قوی" به این حملات اعلام آمادگی کرده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن
پس دروغ نبود که پایگاه الاسد در عراق و اون فشفشه بازی قبلی رو هم از قبل به آگاهی طرف مقابل رسونده بودند ! راست گفتند ، سیاست پدر مادر نداره !! ترامپ هم گفت که اگر رئیس جمهور بشه با رژیم روابط دوستانه ای برقرار میکنه ، یعنی اینکه ، مایه کجاست و سود و استفاده در بیزینس رو عشقه ، گور بابای اونهائیکه دلخوش کردند به اینکه من بیام و رژیم مفعول رو سرنگون و مملکتشون رو از شر آخوند آزاد کنم !!
جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.