کاخ سفید: ادعای دادن اطلاعات مربوط به ماموران موساد به جمهوری اسلامی «مطلقا دروغ» است

 کاخ سفیدصدای آمریکا: شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعاهای اخیر برخی رسانه‌ها درباره «دادن اطلاعات مربوط به ماموران موساد» به جمهوری اسلامی را تکذیب کرد.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به صدای آمریکا درباره گزارش یک رسانه آمریکایی که در آن ادعا شده بود آمریکا اطلاعات مربوط به ماموران موساد را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار داده است، گفت که این ادعا «مطلقا دروغ» است.


بنا بر گزارش‌ها این ادعا نخستین بار در مقاله‌ای در فاکس نیوز بر اساس گزارشی از روزنامه کویتی الجریده به نقل از یک منبع ناشناس در شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده بود. هرچند فاکس نیوز این مطلب را مدتی پس از انتشار، حذف کرد.

در گزارش فاکس نیوز ادعا شده بود که این هیئت ظاهراً در پی ارسال پیام به حکومت ایران به منظور کاهش تنش در منطقه میان جمهوری اسلامی و اسرائیل بوده است. به ادعای این گزارش، هدف از اعزام این هیئت این بود که به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، اطلاع داده شود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، دولت بایدن-هریس را در جریان کشته شدن اسماعیل هنیه و فؤاد شکر قرار نداده بود.

اسرائیل اگر چه مسئولیت کشتن شکر را بر عهده گرفته، اما هنوز در مورد کشته شدن هنیه در تهران اظهارنظری نکرده است.

واشنگتن و میانجی‌گران منطقه‌ای تلاش می‌کنند به توافقی برای رسیدن به آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها در غزه دست یابند.

ایالات متحده، به عنوان مهم‌ترین متحد اسرائیل، اعلام کرده که آتش‌بس در غزه می‌تواند خطر گسترش جنگ در خاورمیانه را کاهش دهد. با افزایش تنش‌ها پس از کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر حماس در ایران، و فرمانده نظامی حزب‌الله، فؤاد شکر در بیروت، احتمال وقوع جنگ گسترده‌تر بیشتر شده است.

در پی حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس به اسرائیل، که طی آن ۱۲۰۰ شهروند عمدتا غیرنظامی کشته و بیش از ۲۵۰ تن دیگر از جمله زنان، کودکان، و سالخوردگان به عنوان گروگان ربوده شدند، اسرائیل تهاجم نظامی به غزه را با هدف بازگرداندن گروگان‌های ربوده‌شده و نابودی حماس آغاز کرد.

اسرائیل، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا، ژاپن و کانادا، حماس را یک گروه تروریستی می‌دانند
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
خیلی باید کسی بهره هوشی اش پایین باشه و از مرحله پرت باشه چنین شایعه بچه گانه ای را باور کرده باشه.این شایعه برای ماله کشی ضعف و استیصال رژیم در پاسخگویی توسط عواملش در یک سایت خبری تزریق شد.هرکس کمی در جریان باشه میدونه کشورها (حتی هم پیمان و دوست)به اسامی جاسوسان همدیگر دسترسی ندارند.اسرائیل حتی در خود آمریکا و اروپا هم جاسوس و مامور اطلاعاتی مخفی داره.مخصوصا له دولت بایدن اینقدر بی اعتماد هست هیچکدام از عملیات مهم اخیرش را هم تا لحظه آخر له بایدن اطلاع نمیداده ،چه برسه اسامی جاسوسهای ارزشمند ایرانیش در ایران را.احتمالا رژیم میخواسته ببینه واکنش چیه، بعد چند باز نفر معترض یا مجرم را بگیره اعدام‌کنه بگه اینها بودن و دیگه انتقام سخت دیگه لازم نیست 😂
‌پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
۵۴
shirzan - برلین، آلمان
فقط همین ادعا دروغ است!!! خوب نشریه ائی که این دروغ رو منتشر کرده معلوم است چرا از این نشریات شکایت نمیشه تا هر چرندیاتی که دلشون میخواد ننویسند.
‌پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.