دستگیری میلیونر زن به اتهام شایعه‌پراکنی مسبب شورش راست‌گرایان افراطی در بریتانیا

العربیه: پلیس بریتانیا به دنبال گزارش‌های کاربران رسانه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها، یک زن میلیونر را که با اطلاعات غلط و شایعه پراکنی درباره ماهیت مهاجم به یک کلاس رقص دختربچه‌ها در شمال انگلستان او را مسلمان و پناهجو معرفی کرده و سبب آغاز شورش‌های گسترده راست‌گرایان افراطی در بریتانیا شده بود، دستگیر کرد.

به گزارش «سان»، برنادت اسپوفورث زن 55 ساله میلیونر ساکن یک عمارت مجلل در چشایر، پس از حمله یک نوجوان 17 ساله بریتانیایی که پدر و مادرش رواندایی بودند به یک کلاس رقص دختران دبستانی در سات پورت و کشتن سه دختربچه، در پستی در شبکه «ایکس» ادعا کرد که مهاجم مسلمان و پناهجو است. او حتی نام مهاجم را علی الشکاتی اعلام کرد و ادعا کرد: «او پناهجویی بوده که سال گذشته با قایق به بریتانیا رسیده و در فهرست افراد تحت نظر ام ای سیکس بوده است».


با این همه پس از اعلام نام و هویت متهم، اسپوفورث منکر آن شد که نخستین کسی بوده که این اخبار جعلی را منتشر کرده است.

انتشار اطلاعات نادرست در رسانه‌های اجتماعی منجر به شورش راست‌گرایان افراطی در بریتانیا شد و دهها نفر در از جمله ماموران پلیس در حمله راست‌گرایان زخمی شدند و به اماکن عمومی و خصوصی خسارت‌های زیادی وارد آمد.

کی‌ئر استارمر، نخست وزیر بریتانیا و همچنین دادستان کل این کشور هشدار داده‌اند کسانی که در رسانه‌های اجتماعی به نفرت‌پراکنی و تحریک به خشونت علیه دیگران بپردازند با مجازات شدیدی روبرو خواهند شد. پنج‌شنبه شب 18 مرداد همچنین ماموران پلیس یک مرد عضو یک گروه راست افراطی را با یورش به خانه‌اش در شرق لندن به اتهام انتشار مطالبی که «تحریک به قتل» می‌کرد بازداشت کردند. انتظار می‌رود مجازات سنگینی در انتظار این زن میلیونر باشد که قرار است به زودی در برابر قاضی قرار بگیرد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.