بسیج بیش از ۶ هزار پلیس در بریتانیا برای مقابله با اغتشاشات و سرکوب شورش‌های خیابانی

یورونیوز: کی‌یر استارمر نخست وزیر بریتانیا گفته است که یک «ارتش دائمی» متشکل از پلیس ویژه برای مقابله با شورش‌ها تشکیل خواهد شد.
 
روز دوشنبه در حالی که معترضان در روز دیگری از ناآرامی‌های راست افراطی به خیابان‌ها آمدند، پلیس در شهر پلیموث در جنوب غربی انگلستان حضور سنگینی داشت.
 
تاکنون بیش از ۳۷۵ نفر در چندین شهر دستگیر شده‌اند و انتظار می‌رود تعداد این افراد در روزهای آینده بیشتر هم شود.
 
هایدی الکساندر، وزیر دادگستری بریتانیا می‌گوید که ۶ هزار پلیس ویژه برای مقابله با خشونت‌ها بسیج شده‌اند.
 
وزیر دادگستری بریتانیا همچنین می‌گوید که ۹۹.۹ درصد مردم سراسر بریتانیا خواهان امنیت در خیابان‌هایشان و نیز احساس امنیت در جامعه خود هستند و ما تمام اقدامات لازم را برای پایان دادن به این نابسامانی انجام خواهیم داد.
 
اغتشاشات توسط راست افراطی در بریتانیا به دنبال قتل سه دختر کودک در حمله با چاقو در شهر «ساوتپورت» آغاز شده است.
 
تاثیر شبکه‌های اجتماعی و بیگانه‌هراسی بر دامن زدن به اغتشاشات در بریتانیا
یورونیوز: یک محقق جامعه‌شناسی در دانشگاه لندن می‌گوید رسانه‌های اجتماعی در خشونت‌هایی که در روزهای اخیر در سراسر بریتانیا رخ داده، نقش داشته‌اند اما مشکل اصلی نهفته بزرگ‌تر بوده است.

استفانی آلیس بیکر در گفتگو با یورونیوز تاکید دارد که خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در بریتانیا با مشکلات بسیار بزرگ‌تر در پیوند است. او در ادامه می‌گوید: «نقش شبکه‌های اجتماعی در بسیاری از این شورش‌ها نمادین بود و اینگونه بود که مردم توانستند همبستگی خود را با یکدیگر نشان دهند.»


او استدلال کرد که ناآرامی‌های بیگانه ستیز را می توان تا حدی به احساساتی چون محرومیت از آزادی و خطرات ادراک شده برای حاکمیت بریتانیا نسبت داد.

این محقق در ادامه می‌گوید: «شما مجموعه‌ای شامل احساسات نوظهور ملی گرایی، احساس کنار گذاشته شدن مردم، احساس محرومیت از آزادی مردم، به خطر افتادن حاکمیت ملت را دارید و بسیاری از این موارد با افزایش مهاجرت و بحران هزینه زندگی همزمان است. بنابراین مردم این تجربیات مستقیم را دارند و با گذاشتن آنها کنار یکدیگر به این نتیجه می‌رسند که مشکل از حضور خارجی‌ها است.»

بریتانیا در هفته گذشته درگیر خشونت‌های کم سابقه‌ای بوده و معترضان با شعارهای ضد مهاجرتی و اسلام ستیزانه با پلیس درگیر شده‌اند.

این اغتشاشات توسط فعالان راست افراطی که از شبکه‌های اجتماعی مورد تحریک قرار گرفته است. این گروه‌ها با انتشار اطلاعات نادرست درباره حمله با چاقو که منجر به کشته شدن سه دختر در یک رویداد رقص با تم تیلور سوئیفت شد به شدت‌گیری چنین روندهایی دامن زده‌اند.

بیش از یک دوجین شهر در این ناآرامی‌ها گرفتار شده‌اند، از جمله لندن، هارتلپول، منچستر، میدلزبرو، هال، لیورپول، بریستول، بلفاست، ناتینگهام و لیدز.

بیکر در ادامه می‌گوید: «من فکر می‌کنم این گروه‌ها قبلا بسیاری از این نارضایتی‌ها را احساس می‌کردند و حالا فقط فرصتی برای آزاد و طرح کردن آنها پیدا کرده‌اند. ضمن اینکه برای مردم دیدن دیگرانی که با عقاید یکسان درگیر خشونت می‌شوند دیگران را هم «جسور و قادر به عمل» می‌کند.

در این اعتراضات که برخی از بدترین خشونت‌های بریتانیا در سال های اخیر بوده، افراد با پرتاب سنگ و آجر به سوی پلیس حمله کردند، فروشگاه‌ها را غارت و به هتل‌های مورد استفاده برای اسکان پناهجویان حمله کردند. پلیس در این مدت صدها نفر را دستگیر و تاکید کرده تمام کسانی که این اغتشاشات را راه‌اندازی کرده‌اند با قانون سر و کار خواهند کرد.

دولت جدید بریتانیا در تلاش برای سرکوب ناآرامی هاست و یک ارتش دائمی از پلیس متخصص برای مقابله با اغتشاشات راه اندازی کرده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۰
GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا
بعدی‌شان با پلیس هم نمیشه جمع کرد.خوبیش به اینه
‌چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.