حسن نصرالله خطاب به اسرائیل : پاسخ ما در راه است، «به تنهایی و یا با همراهی محور»

 دود برخاسته از محل حمله اسرائیل به روستایی در جنوب لبنان (۱۶ مرداد ۱۴۰۳)صدای آمریکا: در پی حملات پهپادی روز سه‌شنبه حزب‌الله به اسرائیل، حسن نصرالله، رهبر این گروه شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر اسرائیل را تهدید به «پاسخ» کرد.

حسن نصرالله در سخنان خود گفت که پاسخ حزب‌الله «به تنهایی و یا با همراهی محور» در راه است. محور یا محور مقاومت عبارتی است که در ادبیات جمهوری اسلامی به گروه‌های شبه‌نظامی هوادار حکومت ایران اطلاق می‌شود که از سویی دیگر به «محور شرارت» مشهور است.


روز سه‌شنبه دقایقی قبل از آغاز سخنرانی نصرالله جنگنده‌های اسرائیل با پرواز بر فراز بیروت، پایتخت لبنان، باعث شکسته شدن دیوار صوتی شدند و شیشه‌های شهر را به لرزه درآوردند.

حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد با مجموعه‌ای از حملات پهپادی و موشکی شمال اسرائیل را هدف گرفت.

یک منبع وابسته به حزب‌الله به خبرگزاری رویترز گفت «انتقام» کشته شدن فواد شکر، فرمانده ارشد این گروه هنوز فرا نرسیده است.

اسرائیل مسئولیت حمله مرگبار به فواد شکر را پذیرفته و او را به عنوان عامل حمله مرگبار اخیر به شمال اسرائیل و کشتن ١٢ کودک اسرائیلی معرفی کرده است.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که تعدادی پهپاد تهاجمی را به دو پایگاه نظامی در نزدیکی شهر بندری عَکا در شمال اسرائیل پرتاب کرده و به یک خودروی نظامی اسرائیل در مکان دیگری حمله کرده است.

ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که تعدادی پهپاد را که از لبنان عبور می کردند شناسایی کرده و یک فروند پهپاد رهگیری شده است.

بر اساس این اعلامیه، چندین غیرنظامی در جنوب شهر ساحلی نهاریا زخمی شدند. تصاویر تلویزیونی خبرگزاری رویترز یکی از مکان‌های مورد اصابت را در نزدیکی ایستگاه اتوبوسی در یکی از جاده‌های اصلی خارج از این شهر نشان می‌دهد.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که آژیرهای خطر در اطراف عکا به صدا درآمدند، اما این یک هشدار اشتباه بود. این بیانیه افزود که نیروی هوایی اسرائیل به دو تأسیسات حزب‌الله در جنوب لبنان حمله کرده است.

اوایل روز سه‌شنبه، ۱۶ مرداد چهار نفر پس از حمله به خانه‌ای در شهر میفادون لبنان، در ۳۰ کیلومتری شمال مرز کشته شدند. دو منبع امنیتی به خبرگزاری رویترز گفتند که افراد کشته‌شده جنگجویان حزب‌الله بودند.

تنش میان اسرائیل و حزب‌الله پس از آنکه اسرائیل در تلافی کشته شدن دستکم ۱۲ کودک و نوجوان خود در حمله هوایی حزب‌الله به مجدل‌شمس در بلندی‌های جولان، فواد شکر از فرماندهان ارشد حزب‌الله و «دست راست» حسن نصرالله رهبر این گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی را در بیروت از پا درآورد به بالاترین سطح چند ماه گذشته رسید.

چند روز بعد نیز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی گروه حماس در تهران کشته شد. اقدامی که مقامات جمهوری اسلامی آن را به اسرائیل نسبت دادند و علی خامنه‌ای بر «خونخواهی» او تاکید کرد.

با وجود تهدیدهای حکومت ایران و گذشت حدود یک هفته از کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران، جمهوری اسلامی به این اقدامی که آن را به اسرائیل منتسب کرده، هنوز هیچ پاسخی نداده است
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

حسن مشنگ، بعلت اینکه تو‌مواد خوبی برای کتلت شدن نداری، بزودی از تو سوپی درست میکنیم که فقط گوارای خاک باشد. خودت و‌ آن دست نشانده روس مفعولت هر دو میدانید که روزهای آخر عمر نحثتان را سپری میکنید. پس از الآن دقیقه شماری کن، چرا که تو را داریم میفرستیم به همهتجایی که سلیمانی و‌هنیه رفتند. عاقبتی بسی تلخ در راه است برای تو
‌سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
۶۴
zavareh - رودسر، ایران
این مرتیکه بزدل (با پوزش از بز) خودش سالهاست که در هفت تا سوراخ با چندین همسرش (بخوانید کنیز) پنهان شده و از ترس جان متعفنش به این سادگی ها خودش را آفتابی هم نمیکنه. حالا معلوم نیست از کدام هتل هفت ستاره ای داره خط و نشان میکشه.
‌سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹
۳۷
azadi2011 - تورنتو، کانادا
همان »به تنهایی« بهترین راه حل است، برای همیشه. برخی آدم مانند »هنیه« در زنده بودنشان هزاران آدم را به زیر خاک می فرستند، و پس از مرگ هزاران نفر را بیهوده به زیر خاک می برند، براستی چرا؟!
‌سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
۵۴
shirzan - برلین، آلمان
جناب نصرالله حالا شما یک سری بیائید ایران با رهبر که آرزو داره رهبر شیعیان جهان باشه درباره نحوه حمله به اسرائیل صحبتی کنید. در همان آپارتمان اسماعیل هنیه هم یک جا برایتان رزرو هست و اسرائیل هم منتظر آمدنتان .
‌سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
۵۷
دلاور - استهکلم، سوئد
حزب الله دارد این حمله ای که قرار بود نظام اخوندی بخاطر کشته شدن هنیه در ایران به اسرائیل حمله کند , را بعهده میگیرد. تا کم کم مردم فراموش کنن که جمهوری اسلامی ایران کی به اسرائیل حمله میکندو انتقام هنیه را میگیرد؟ همه باید این را بخوبی درک کرده باشند اسماعیل هنیه را نظام اخوندی به قتل رساند تا اسرائیل به حزب الله لبنان حمله نظامی نکند. حالا هم با این سروصداها در مورد حمله به اسرائیل درست شده فقط و فقط برای وقت کشی و فریب اذهان عمومی است. شاید یک کوچلو و محدود حمله های از طریق موشک و پهپاد مثل دفعه قبل به اسرائیل بشود ولی جنگ زمینی و جنگ فرا گیر در بین رژیم ایران با اسرائیل نخواهد شد. جمهوری اسلامی اگر هدف انتقام سخت را داشت میتوانست در این چند روز بعداز کشته شدن هنیه تعداد زیادی از نیروهایش را وارد خاک لبنان کند. هنیه را برای اسرائیل کشتند تا حزب الله در لبنان از بین نرود. لعنت بر ان احزاب و گروهای سنی مذهب که فریب میخورند و با نظام اخوندی ایران هم پیمان میشوند.
‌سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.