خشم کیهان از «پیغام و پسغام‌های» آمریکا؛ ایران و متحدانش آماده ضربه زدن هستند

روزنامه کیهان در بخش یادداشت روز خود درباره نحوه پاسخ ایران به اسرائیل نوشت. «آمریکا در ترور شهید هنیه به‌طور قطع «دست مؤثر» داشته است. کما اینکه ارسال پیغام و پسغام‌ها و گسیل کردن کشور‌ها و اعزام هیئت‌هایی به تهران، از نگرانی آن حکایت می‌کند.»

در بخشی از این یادداشت آمده است: ساعاتی پس از ترور شهید هنیه و پس از آنکه مشخص شد کار به ضرر اسرائیل پیش می‌رود، مقامات آمریکایی وارد میدان شدند و بر این اساس نیویورک تایمز به محور خبررسانی و ارائه تحلیل تبدیل شد به‌گونه‌ای که بعضی رسانه‌ها مثل بی‌بی‌سی، رویترز، CNN که به نقل از منابع خود، خبر‌هایی منتشر کرده بودند، آن‌ها را از روی خروجی‌های خود برداشته و به تکرار تام و تمام خبر‌ها و تحلیل‌های نیویورک تایمز روی آوردند.


از آن پس خط و خبر‌های CNN که به جناح دموکرات آمریکا نزدیک است و خط خبری فاکس‌نیوز که به جناح جمهوری‌خواه نزدیک است، عیناً خط و خبر‌های نیویورک‌تایمز بود و هنوز هم هست. این موضوع که سایت اکسیوس با وجود آنکه خود به مقامات ارشد آمریکا و اسرائیل دسترسی دارد، به باز نشر مطالب با مبدئیت نیویورک‌تایمز اقدام می‌کند، چه معنایی غیر از هماهنگی دستوری دارد؟ البته موارد و مستندات فراوانی بر این موضوع دلالت دارند که پرداختن به آن‌ها از حوصله این یادداشت خارج است.

آمریکا در ترور شهید هنیه به‌طور قطع «دست مؤثر» داشته است. کما اینکه ارسال پیغام و پسغام‌ها و گسیل کردن کشور‌ها و اعزام هیئت‌هایی به تهران، از نگرانی آن حکایت می‌کند. ما البته با این شیوه آشنایی داریم، آمریکا در زمان عملیات «وعده صادق» ابتدا تلاش زیادی کرد تا با دادن تضمین‌هایی که هیچ اعتباری نداشت، ایران را از واکنش منصرف نماید. سپس برای محدود کردن واکنش ایران فشار آورد و در نهایت درصدد برآمد با کمک شرکای خود، عملیات ایران را خنثی یا کم‌اثر کند. حال هم داستان همین است. ایران و دوستانش با هدف متوقف کردن ماشین ترور، ضربات خود را خواهند زد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۴
فاطی کماندو - قرچک، ایران

وقتی میگم اینا یک بچه مظلف پرو هستن همینه دیگه ، نیروی هوای که صفر هیچی نیروی دریای هم که صفر هیچی مونده با چهارتا قارقارک بنام پهباد که با متور وسپا براوو درست ردن و چنتا موشک که از کره شمالی گرفتن که همون فقط واسه تو بیابون خوردن خوبه که اونم میخوره تو سر یک مشت گرگ و شغال بدبخت. بعدشم این چه حمله مگه قرار نیست قریب الوقوع باشه چی شد پس دیگه تنها کسی که خبر نداره فکر کنم همین یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک باشه. ولی اینو همه میدونن شما لواطکاران بجای دنبلان فقط دوتا دونه لوبیا چیتی دارین گردنتون هم فقط واسه مردم بی دفاع ایران کلفته و بس. حالا هم میتونیین اقا بزن این گوی و این میدان ای لواطکاران مفعول.
‌سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۶
۵۷
shahab46 - هانوفر، آلمان
زاییدی خبر نداری
‌سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.