تنش‌ بین ایران و اسرائیل؛ بعد از وزیر خارجه اردن امروز دبیر شورای امنیت روسیه وارد تهران شد

رادیو فردا: خبرگزاری‌های روسی اینترفکس و تاس خبر دادند که سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت روسیه برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های ارشد ایران از جمله مسعود پزشکیان، رئیس جمهور، وارد تهران شده است.

این سفر روز دوشنبه ۱۵ مرداد ماه در حالی انجام می شود که تنش‌ها در منطقه خاورمیانه پس از کشته شدن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی گروه افراطی حماس، در تهران به شدت افزایش یافته است.


هرچند مقامات اسرائیلی مسئولیت آن را برعهده نگرفته اما جمهوری اسلامی ایران اسرائیل را مقصر می‌داند و تهدید کرده که این کشور مجازات خواهد شد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی وعده «مجازات سخت» اسرائیل به دلیل این اقدام را داده است و روز یکشنبه نیز رئیس‌جمهور ایران گفت جمهوری اسلامی این ترور را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

روز دوشنبه سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت تهران خواهان تشدید تنش‌ در منطقه نیست، اما اسرائیل به‌ دلیل «دست داشتن» در کشتن اسماعیل هنیه باید «تنبیه» شود.

خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران نوشته که آقای شویگو در سفری برنامه‌ریزی شده وارد تهران شده است.

به گزارش خبرگزاری روسی ریا، این مقام ارشد روس به دعوت علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و با هدف «تقویت تعامل و بررسی مسائل منطقه‌ای، بین المللی و روابط امنیتی سیاسی دو جانبه» به ایران سفر کرده است.

خبرگزاری فارس نیز اعلام کرده که سرگئی شویگو قصد دارد در این سفر با دبیر شورای عالی امنیت ملی و محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار وگفت‌وگو کند.

آقای شویگو تا قبل از تشکیل دولت جدید ولادیمیر پوتین، سال‌ها وزیر دفاع روسیه بود و نقش پررنگی در تهاجم نظامی این کشور به اوکراین داشت.

روسیه از زمان آغاز جنگ با اوکراین روابط نزدیک‌تری با ایران پیدا کرده است.

رویترز اواخر بهمن گزارش داد که ایران تعداد زیادی موشک بالستیک قدرتمند زمین به زمین را به روسیه داده است که با واکنش کشورهای غربی مواجه شد.

با این حال فروردین امسال یک مقام ناتو گفت این نهاد «انتظار دارد تهران پس از توافق دو طرف بر سر شروط سودمند متقابل، این انتقال را انجام دهد.»

ایالات متحده حدود دو ماه پیش گفت که به نظر می رسد روسیه همکاری دفاعی خود با ایران را تعمیق می بخشد و صدها پهپاد تهاجمی یک طرفه را دریافت کرده است که از آنها برای حمله به اوکراین استفاده می کند، چیزی که مسکو آن را رد می کند.

روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که در محکومیت «ترور» رهبر حماس و با اشاره به «عواقب بسیار خطرناک چنین اقداماتی» با ایران همکاری خواهد کرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
روسیه بیشترین نفع را از جنگ و آشوب در منطقه میبره.خبیث ترین،کثیف ترین و ضد ایران ترین و استعماری ترین سیاست را همین روسیه ملعون نسبت به ایران داشته و داره.بیشترین آسیب و ضربه را اینها به ایران زدند و بعد هنوز عده زیادی نادان و کم سواد نقد را ول کردن دنبال نسبه هستند،دنبال تئوریهای توطئه عامیانه تحت شستشوی مغذی و پروپاگانداهای مختلف به فکر دشمنی با اسرائیل آمریکا و غرب هستند.
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
۴۵
دوشنبه - تهران ، ایران
بزرگترشونو آوردن فکری واسه ماتهتشون بکنه😅
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.