تعقیب خودروی سوخت‌بر توسط نیروی انتظامی در هرمزگان سبب تصادف و کشته شدن ۵ نفر شد

 تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی صحنه حادثه و آتش‌سوزی پس از آن را نشان می‌دهدرادیو فردا: منابع حقوق بشری از کشته‌ شدن پنج نفر از جمله دو سوختبر در پی تعقیب یک خودروی سوخت توسط نیروی انتظامی در میناب استان هرمزگان خبر می‌دهند.

کمپین فعالین بلوچ شنبه ۱۳ مردادماه با انتشار تصاویری از این حادثه در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت: «نیروهای انتظامی با خودروی شخصی هایلوکس اقدام به تعقیب خودروی سوخت کردند که منجر به تصادف آن با یک خودروی سمند حامل یک خانواده شد که آتش گرفتند.»


این رسانه اعلام کرده که دو نفر از کشته‌شدگان سوخت‌بر و سه نفر دیگر سرنشینان خودروی سمند و از اعضای یک خانواده بودند.
 اعتراض مردم به کشته شدن دست‌کم پنج شهروند در تعقیب سوخت‌بران از سوی ماموران این رسانه اشاره کرده که پس از این حادثه «مردم محلی» با مسدود کردن مسیر به این حادثه اعتراض کردند و «پس از ساعت‌ها نیروی ضد شورش وارد عمل شد و مردم معترض را متفرق کرد».

مقامات نیروی انتظامی تاکنون در این زمینه اظهار نظری نکرده و هویت شهروندان کشته‌شده به شکل رسمی منتشر نشده است.

در تصاویر منتشرشده از این حادثه برخورد دو خودرو و آتش گرفتن آن‌ها دیده می‌شود. فرار یک خودروی هایلوکس سفید از محل حادثه نیز مشهود است.

به دلیل تفاوت قیمت فرآورده‌های نفتی همچون گازوئیل، بنزین و نفت سفید در ایران نسبت به کشورهای هم‌مرز در برخی از مناطق ایران از جمله بلوچستان کسب و کاری به نام «سوخت‌فروشی» یا «سوخت‌بری» شکل گرفته است.

به دلیل فقر و نبودن کار در این منطقه از ایران، بسیاری از جوانان به این کار روی می‌آورند؛ کاری با مخاطرات فراوان، از جمله مرگ ناشی از انفجار خودروی سوخت‌بر.

حکومت، خرید و فروش سوخت خارج از سیستم دولتی را قاچاق می‌داند و با آن برخورد می‌کند. این در حالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها بیشترین قاچاق سوخت در مناطق مرزی ایران توسط شرکت‌های نفتی و نهادهای نظامی صورت می‌گیرد
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.