سخنان نماینده قم خبرساز شد: بعد از مرگ «کاملا مشکوک» رئیسی، هنیه را کشتند

العین فارسی: اظهارات جدید محمد منان رئیسی، نماینده مردم قم در مجلس، درباره ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، به فاصله چندماه بعد از مرگ «کاملا مشکوک» ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور فقید ایران جنجال به پا کرده است.

او با انتشار یادداشتی در کانال خود در شبکه اجتماعی ایتا نوشت: «به فاصله چندماه بعد از شهادت کاملا مشکوک ابراهیم ملت، اسماعیل امت را هم شهید کردند. اما این بار کاملا آشکار و بدون هر نوع شک و شبهه و در حالی که ایشان مهمان عزیز ما بود.»


ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده و به همراه تمامی همراهان جان باخت.

آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بوده‌اند که همگی در این سانحه جان باختند.

آخرین تحقیقات رسمی درباره علت سقوط بالگرد رئیسی هرگونه «احتمال خرابکاری، اختلال، جنگ الکترونیکی، مشکلات فنی و ایمنی هلی‌کوپتر» را رد کرد.
نحوه پاسخ احتمالی ایران به اسرائیل
نماینده قم در بخشی از این یادداشت به پاسخ احتمالی ایران «به عنوان کشور میزبان» که «جوانان فلسطینی» انتظار آن دارند، اشاره کرد و گفت: «اگر صرفا به محکومیت بسنده کنیم علاوه بر آنکه معادله بازدارندگی برای ما به کلی از بین خواهد برد، لطمه‌ای اساسی به موازنه قدرت و اقتدار ایران اسلامی نیز وارد خواهد شد. لذا حتما و ضرورتا، پاسخ متوازن از سوی ایران اسلامی مورد انتظار همه ما است.»

وی همچنین افزود: «پاسخ متوازن لزوما به معنای پاسخ متقارن نیست. هلاکت فرمانده آنها در قبال شهادت فرمانده ما پاسخ متقارن است اما گاهی ممکن است پاسخ صادر شده، گرچه هم وزن و متوازن با جسارت دشمن است اما به دلیل اقتضائات میدان، نباید متقارن حرکت آنها نباشد.»

رئیسی به «وعده صادق» که به گفته خود «پاسخی متوازن و حتی فراتر از متوازن به جسارت چند ماه قبل» اسرائیل به ترور فرماندهان ایرانی بود، اشاره و تاکید کرد: «اکنون نیز اگر پاسخ متقارن به شهادت اسماعیل هنیه مصلحت نباشد، اما قطعا پاسخ متوازن به این جنایت بی‌سابقه، هم مصلحت است و هم ضرورت.»

اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد در محل اقامتش در تهران هدف حمله قرار گرفت و همراه یکی از محافظانش کشته شد.

هنیه که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران، مسعود پزشکیان، به تهران سفر کرده بود، در مهمانسرای پایگاه امام علی متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران در مجموعه سعدآباد اقامت داشت.

مقام‌های ایران، اسرائیل را به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران متهم کرده‌اند.

علی خامنه‌ای و فرماندهان سپاه پاسداران نیز حمله نظامی ایران به اسرائیل را حتمی اعلام کرده‌اند. این در حالی است که اسرائیل مسئولیت این ترور را نه پذیرفته و نه رد کرده است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • امپراطوری مالی مجتی خامنه‌ای از بانک آینده تا ایران‌مال؛ رویای بن سلمان شدن مجتبی
  • علیرضا نوری‌زاده: در آخرین لحظات محل اقامت هنیه در تهران را تغییر میدهند؛ اسراییل از آسمان ایران هنیه را هدف گرفت
  • اکبر گنجی : من به شدت می ترسم و امیدوارم که خامنه ای هم به اندازه من بترسد
  • فریبرز ندیمی: همه سازمانهای زیرمجموعه سپاه، تحت نفوذ سازمانهای اطلاعاتی دیگر کشورها قرار گرفته‌‌اند
  • جو بایدن ابراز امیدواری کرد که ایران از تهدیدات خود صرف نظر کند
  • عمل جراحی مرد هندی که یک مارماهی ۶۱ سانتی را برای لذت جنسی وارد مقعد خود کرده بود
  • علم الهدی: اگر اراده کنیم در کمتر از نصف روز ضربه هایی بر آمریکا می‌زنیم که صدها جنایت آمریکا رو ما جبران کنیم
  • هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران به اتهام دریافت رشوه بازداشت شد
  • زندگی‌های غم‌انگیز چاق‌ ترین افراد جهان
  • رسانه‌آلمانی: جمهوری اسلامی در پی تعطیلی مسجد آبی هامبورگ فعالیت خود را در همان قالب در «مهدیه طه» ادامه می‌دهد