ده‌ها کشته از مردم عادی بر اثر حمله انتحاری گروه اسلام‌گرای «الشباب» به یک ساحل تفریحی

 بستگان یک زن، جسد او را که در حمله گروه الشباب کشته شد، حمل می‌کنندرادیو فردا: بمب‌گذاری گروه اسلام‌گرای «الشباب» و حمله افراد مسلح به یک ساحل شلوغ در موگادیشو، پایتخت سومالی، دست‌کم ۳۲ کشته و ده‌ها زخمی بر جا گذاشت.

پلیس و شاهدان به خبرگزاری فرانسه گفتند که در ساعات پایانی روز جمعه، ۱۲ مرداد، در منطقه معروف ساحل لیدو، یک بمب‌گذار انتحاری دستگاهی را منفجر کرد و سپس افراد مسلح به منطقه حمله کردند.


گروه الشباب مسئولیت این حمله را در پستی در یک وب‌سایت حامی گروه حشد‌الشعبی برعهده گرفته است.

نیروهای پلیس با کشتن پنج نفر از مهاجمان مسلح، موفق به پایان این حمله شدند، اما در همان زمان، مهاجم ششم خود را منفجر کرد.

سخنگوی پلیس طی یک کنفرانس مطبوعاتی پس از این انفجار که مرگبارترین حملات از این نوع طی ماه‌های اخیر بوده، شمار مجروحان را ۶۳ نفر اعلام کرده که حال برخی از آنها وخیم گزارش می‌شود.

پلیس اعلام کرده که هدف قرار دادن افراد غیرنظامی از سوی شبه‌نظامیان اسلام‌گرا در سومالی نشان می دهد که اهداف آنها تنها مقامات حکومتی، نیروهای پلیس و اماکن دولتی نیست.

ویدئوهای تاییدنشده‌ای از فرار مردم وحشت‌زده در ساحل لیدو که شماری از مجروحان و کشته‌شدگان را نشان می‌دهد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

گروه الشباب که از سال ۲۰۱۲ بخشی از شبکه القاعده شده، پیش از این بخش‌هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت اما در سال ۲۰۱۵ شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در تصرف خود دارد.

این گروه در فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا و امارات قرار دارد.

الشباب بارها به نیروهای دولتی حمله کرده‌ و عملیات مرگباری را در سایر نقاط آفریقا انجام داده ‌است
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۴
arian1 - ابادان، ایران

دینی که خدای خونخواری مانند الله دارد که در کتابش مدام دستور به کشتن دیگران می دهد نتیجه اش می شود این که اخبار اعمال وحشیانه پیروان الله را روزانه بشنویم
شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

ویروس ذهنی اسلام بدون شک بزرگترین شر و مصیبت تاریخ بشریت است.
شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
۳۴
کماندوی سبز - تهران، ایران
مرده شوره دینه کثیفشون رو ببرن و همه مدافعان و حامیانه مفعول و تن فروشش،باید اینا رو سوزاند ،به رودی
شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.