آیا بازدید اسماعیل هنیه از برج میلاد باعث لو رفتن محل اقامت او شد؟

عصر ایران/ یادداشت وارده: از چهارشنبه صبح که خبر ترور اسماعیل هنیه را شنیده‌ام به این موضوع فکر می‌کنم چرا او بلافاصله بعد از پایان مراسم تحلیف به قطر برنگشت؟ مگر قطر در همسایگی ما نیست؟ وقتی شهید، دیدارهای مهم خود با رهبری و رییس جمهوری جدید و رییس مجلس ما را انجام داده بود  اقامت شبانه در تهران آن هم در طبقه چهارم ساختمانی روی کوه و اصطلاحا تابلو چه ضرورتی داشت؟ تابلو یا لو رفته به این خاطر که آسایشگاه جانبازان که این همه ترتیبات امنیتی نمی‌خواهد.
 

   چرا نرفت و شب ماند و وقتی قرار بوده شب در تهران بماند چرا در جایی به صورت ناشناس نه؟! یا در کنار میهمانان خارجی دیگر نه تا اسراییل نتواند حمله کند. این سوالات ذهنم را مشغول کرده بود که با خبر شدم بعد از تحلیف و غروب از نمایشگاه سرزمین تمد‌ن‌ های شهرداری تهران (‌تم‌پارک) در برج میلاد بازدید کرده است.


    در واقع محوطه بزرگی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع را در برج میلاد دکور زده‌اند تا ویژگی‌های تمدنی کشورهای اصطلاحا عضو جبهه مقاومت را پیش چشم مردم قرار دهند.

    می‌دانیم که شهردار فعلی تهران در هر جا که مردم حضور دارند تا اوقات فراغت خود را سپری کنند می‌خواهد یک پیام مذهبی یا سیاسی هم به خورد خلق‌الله بدهد. مثلا در پارک قیطریه مسجد بسازد یا در برج میلاد نمایشگاه فلسطین دایر کرده و این یکی البته انصافا کاری هنری است و از جنس مسجد‌سازی در پارک نیست. اما آدمی مثل اسماعیل هنیه که با گوشت و پوست خود جنایات و رنج فلسطین را لمس کرده آخر چه نیاز به بازدید از دکورهای تمدنی در محوطه ۱۵ هزار متر مربعی دارد؟

     از مهر پارسال هر روز دارند مردم مظلوم غزه را قتل عام می‌کنند و تصاویر واقعی آن در جهان منتشر می‌شود و خود آقای هنیه هم عزیزان خود را از دست داده. (بر خلاف آن شایعه که می‌گفتند خانواده خودش را برده بیرون.)

    نکته این نوشته اما این هم نیست. این است که اولا چرا و با چه توجیهی و با چه هدفی کسی در این سطح از حساسیت را برده‌اند برج میلاد که از هر ارتفاعی می‌تواند هدف قرار بگیرد؟ مهم‌تر این که آیا این احتمال وجود ندارد که رد‌یابی به یکی از خودروهای او یا همراهان نصب شده باشد تا وقتی به مقصد رسید جای او لو رفته باشد؟ یا موتور سواری او را تعقیب کرده باشد؟ ( شاید گفته شود تعقیب از بهارستان هم ممکن بوده اما اولا آنجا خودروها متعدد بودند و مشخص نبود سوار کدام است و اینجا محدود به همین هیأت ثانیا افراد متفرقه در برج میلاد طبعا بیشتر بوده‌اند).
به بیان دیگر آیا می توان بین حضور او در برج میلاد و بازدید از نمایشگاه تم پارک سرزمین‌ تمدن‌ها و لو رفتن محل اقامت او رابطه ای وجود داشته باشد؟
به این معنی که چون احتمال بازدید رهبر فلسطینی از نمایشگاهی با موضوع فلسطین را جاسوس‌ها یا تروریست‌ها حدس می‌زدند یا از قبل اعلام شده بود یا از نوع محافظت و رفت و آمد قابل پیش بینی بود از قبل منتظر او بودند یعنی کمین کرده بودند تا بعد از اتمام برنامه تعقیب کنند و بدانند کجا اقامت می‌کند.

  این احتمال را شاید بتوان بررسی کرد و این را هم باید پی‌گیری کرد اصلا چه ضرورتی داشته ایشان بازدید کند؟! اگر از طرف ایرانی بی‌احتیاطی بوده چرا خودشان احتیاط نکردند؟!
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۴
varied - ریزه، ترکیه

این تروریست الدنگ بدرک شد اما طویله اسلامی تا 6 ماه بعدی بعنوان خوراک تبلیغاتی نشخوار میکنه
شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان

پس جاسوس همین زاکونی هست
شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.