تلگراف: اسماعیل هنیه با کمک «عواملی از داخل سپاه»، به کار گرفته شده توسط موساد کشته شد

صدای آمریکا: روزنامه بریتانیایی تلگراف روز جمعه ۱۲ مرداد در گزارشی نوشت که سازمان اطلاعاتی اسرائیل، موساد، با استخدام نیروهایی از سپاه، در ساختمان محل اقامت اسماعیل هنیه در تهران بمبگذاری کرده و او را کشته است.

براساس این گزارش عوامل امنیتی جمهوری اسلامی از سپاه «انصارالمهدی» که مسئولیت حفاظت از اماکن و شخصیتها را برعهده دارد، با همکاری با موساد مواد منفجره را در سه اتاق جداگانه از ساختمانی که اسماعیل هنیه عمدتا در آن اقامت داشت، کارگذاری و بامداد چهارشنبه ۱۰ مردادماه آنرا از خارج از ایران منفجر کرده‌اند.


به گزارش روزنامه بریتانیایی تلگراف، عوامل اجرای این عملیات در تصاویر دوربین‌های مداربسته دیده شدند که به‌طور مخفیانه وارد اتاق‌ها شده و پس از چند دقیقه خارج می‌شوند.

گفته می‌شود این افراد پیش از انجام عملیات روز چهارشنبه از کشور خارج شده‌اند اما با یک رابط در داخل ایران مرتبط بودند.

روزنامه تلگراف همچنین نوشت اقدام به کشتن اسماعیل هنیه، رئیس سیاسی حماس، همزمان با مراسم تشییع جنازه ابراهیم رئیسی، برنامه‌ریزی شده بود اما به دلیل ازدحام جمعیت در داخل ساختمان و احتمال ناکامی، این عملیات انجام نشد.

یک مقام سپاه پاسداران هم به تلگراف گفت اکنون مطمئن هستند که موساد عوامل سپاه حفاظت انصار المهدی را استخدام کرده است.

او همچنین افزود: «پس از تحقیقات بیشتر، بمبهای اضافی در دو اتاق دیگر کشف شد.»

یک مقام دیگر سپاه پاسداران هم به تلگراف گفت که این عملیات یک تحقیر بزرگ برای جمهوری اسلامی و یک نقص بزرگ امنیتی است.

این مقام افزود در حال حاضر، گروههای درون سپاه در بخش‌های مختلف یکدیگر را به شکست متهم می‌کنند و اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، دستور داده تا شماری از سپاهیان مشکوک و مظنون اخراج، دستگیر و احتمالاً اعدام شوند.

گفته می‌شود علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی هم در دو روز گذشته چندین بار تمامی فرماندهان ارشد نظامی را فراخوانده و خواستار پاسخگویی شده است.

کشتن اسماعیل هنیه در پایتخت ایران نگرانی‌ها را درباره نفوذ و توانایی اسرائیل برای عملیات در داخل ایران تشدید کرده است.

علی یونسی، وزیر اسبق اطلاعات جمهوری اسلامی، در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۲۰ گفته بود: «همه مقامات جمهوری اسلامی باید نگران جان خود باشند و اگر اسرائیل تاکنون مقامات سیاسی جمهوری اسلامی را هدف قرار نداده به این دلیل است که هنوز تصمیم به انجام این کار نگرفته است.»

همزمان یکی از دستیاران مسعود پزشکیان به تلگراف گفت که «این نقص امنیتی» ممکن است به‌صورت عمدی توسط سپاه ایجاد شده باید تا به چهره «رئیس‌جمهور جدید» آسیب بزند چرا که سپاه با دیدگاه‌های او در مورد دیپلماسی بین‌المللی و دیگر جنبه‌های سیاست‌های اصلاح‌طلبانه او موافق نیست.

این در حالی است که یک مقام حماس که در شب کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران در ساختمان محل اقامت او بوده، روز جمعه ۱۲ مردادماه ادعای کشته شدن هنیه «بر اثر بمبی که در اتاقش در تهران کار گذاشته شده بود» را رد و هدف گرفتن او توسط یک پرتابه را تایید کرد.

خالد قدومی که ایالات متحده او را «رابط بین حماس و حکومت ایران» می‌داند در گفتگو با پایگاه خبری العربی الجدید مستقر در لندن گفت: «از ظاهر محل پس از حمله و آنچه بر آن گذشت و از جسد اسماعیل هنیه مشخص است که هدف‌گیری با یک پرتابه هوابرد مثل موشک، انجام شده است.»

او ادعا و گزارش روز پنجشنبه روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر کشته شدن اسماعیل هنیه توسط بمبی که حدود دو ماه پیش در محل اقامتش در تهران کار گذاشته شده بود را رد کرد و در روایت شب حادثه گفت:«دقیقاً در ساعت ۱:۳۷ بامداد، ساختمان محل استقرار ما لرزید، شدت لرزش به قدری بود که فکر کردم رعد و برق یا زلزله است. پنجره را باز کردم و باران یا رعد و برق ندیدم، بعد به طبقه چهارم که هنیه در آنجا بود رفتیم و متوجه شدیم که دیوار و سقف مکانی که او در آنجا بود، ریخته و او کشته شده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

پس بدانید ما تا کجا رخنه کرده ایم. به رهبر مفعول جمهوری عثلامی، هر شب، همه چیز آنجایی را که میخوابی را، نه دو بار و‌سه بار، بلکه صد بار چک کن، چون از هیچ چیز و هیچ جایی درون اطاقت بعید نیست که اتفاقی را برایت رقم بزند. این را بعنوان هدیه از ما داشته باش. همین. حتی از مجتبی پسرت و بقیه پسرانت، زنت و‌هر کس دیگری بترس و از این ترس بمیر چون ما سناریو مرگی‌را که برای تو درست کرده ایم، از هر مرگی بدتر و سخت تر است.
شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۸
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

مهم اینه که کشته شد و چند میلیون آدم خوشحال شدند. دست همه دست اندرکاران درد نکنه . ببینیم نفر بعد کیه
شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.