چرا جمهوری اسلامی بر سناریوی ترور اسماعیل هنیه با موشک اصرار دارد؟

ایران اینترنشنال: با انتشار جزییات و اطلاعات جدید درباره نفوذ امنیتی در کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران، رسانه‌ها و کارشناسان وابسته به جمهوری اسلامی می‌کوشند با تبلیغ سناریوی ترور از طریق «حمله موشکی»، به توجیه اقدام انتقام‌جویانه موشکی و پهپادی خود بپردازند.

سعد‌الله زارعی، از نویسندگان روزنامه کیهان و کارشناسان صداوسیمای جمهوری اسلامی در برنامه‌ای زنده یک بار دیگر ادعا و تاکید کرد کشته شدن هنیه با حمله موشکی اسرائیل انجام شده است.


زارعی در موضعی مشابه با کانال‌های تبلیغاتی نهادهای امنیتی گفت که جمهوری اسلامی، مراقبت‌های امنیتی و حفاظتی لازم را انجام داده اما هنیه اقدامات لازم امنیتی را رعایت نکرده است.

خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران شامگاه پنج‌شنبه یازدهم مرداد، گزارش نیویورک تایمز درباره چگونگی کشته شدن هنیه با یک بمب در محل اقامتش را «دروغ‌پردازی» خواند و گفت رییس دفتر سیاسی حماس با اصابت یک پرتابه کشته شده و نقش اسرائیل در این حمله آن انکارناپذیر است.

نیویورک‌تایمز گزارش داد یک دستگاه انفجاری ماه‌ها پیش از سفر این رهبر ارشد حماس به تهران قاچاق و از حدود دو ماه پیش در محل اقامت اسماعیل هنیه کار گذاشته شده بود.

پنج تن از منابع مطلع که نامشان اعلام نشده، در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز تایید کردند این میهمان‌خانه امنیتی که تحت نظارت و حفاظت سپاه پاسداران در منطقه مرفه‌نشین شمال تهران (سعدآباد) قرار دارد، بخشی از مجموعه نشاط است.

ابن بمب در حالی‌که هنیه بعد از حضور در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به محل اقامت خود بازگشته بود از راه دور منفجر شد و محافظ او را نیز کشت.

تصویری که از این ساختمان منتشر شده نشان می‌دهد این انفجار که ساختمان را لرزاند و تعدادی از پنجره‌ها را شکست، باعث فروپاشی بخشی از دیوار خارجی ساختمان محل اقامت هنیه شد.

به گفته سه مقام جمهوری اسلامی، انجام چنین عملیاتی در تهران، یک شکست فاجعه‌آمیز از نظر اطلاعاتی و امنیتی برای تهران و رخدادی شرم‌آور برای سپاه پاسداران است که از این مجموعه برای میزبانی از مقام‌های برجسته و نیازمند به محافظت شدید بهره می‌برد.

چگونگی انتقال و تعبیه این دستگاه انفجاری در اتاق هنیه هنوز نامشخص است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان هم ساعتی بعد از گزارش نیویورک تایمز، به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد مرگ اسماعیل هنیه بر اثر انفجار بمبی بود که از هفته‌ها قبل در اتاق محل اقامت او در تهران جاسازی و در زمان حضور او در اتاق، از راه دور منفجر شد.

وب‌سایت خبری آکسیوس هم به نقل از دو منبع آگاه نوشت هنیه بر اثر انفجار بمبی در اتاق خواب محل اقامتش کشته شد که موساد آن را پیش‌تر کار گذاشته بود.

با این‌حال، رسانه‌های داخل ایران می‌گویند ممکن است یک پهپاد انتحاری یا یک موشک هدایت‌شونده دقیق که از فاصله‌ای نزدیک شلیک شده است، هنیه را هدف گرفته باشد.

در رسانه‌های ایران همچنین این نظریه هم مطرح شد که ممکن است نرم‌افزار جاسوسی روی گوشی تلفن همراه او نصب شده باشد که منجر به ردیابی مکان او و در نهایت کشتنش شده است.

تا به امروز، مقامات جمهوری اسلامی در مورد شرایط خاص پیرامون مرگ این چهره کلید حماس که از سال ۱۳۹۶ رابط اصلی بین تهران و حماس بود، اظهار نظری نکرده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
نظر ما که کیلومترها فاصله داریم نمیتواند درست باشد . این رژیم هم بجز دروغ و چخان مخان چیزی دیگری نمی گوید ، سناریو آمریکا یی برای فیلمهاش صحت داره ولی درست و واقعیت آنستکه هر که بود ، هر روشی که زده درست و عالی بود ، فقط جنتی و رهبر مفلوک زیادی درد میکشند یادتون باشه . دعای ما بدرقه راهشان
جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.