روزنامه نگار مشهور و جنجالی اسرائیل: حالا فهمیدید چه کسی هلیکوپتر ابراهیم رئیسی را زد؟

ایندیپندنت فارسی: ایدی کوهن، روزنامه‌نگار جنجالی اسرائیلی در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران تلویحا کشته شدن ابراهیم رئیسی و همراهانش را هم عملیاتی مشابه ترور هنیه خواند.

او در پستی خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی نوشت: «آیا فهمیدید که چه کسی هلی‌کوپتر را هدف قرار داد؟ همین که بفهمید کفایت می‌کند.»


ساعاتی پس از انتشار این پست، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد دولت ابراهیم رئیسی هم تصویر رئیسی و حسین امیرعبداللهیان را در کنار تصویر قاسم سلیمانی، ابو مهدی المهندس و اسماعیل هنیه قرار داد و از انتقام سخن گفت.
وزیر ارشاد عکس ابراهیم رئیسی را کنار عکس سه چهره ترور شده منتشر کرد
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت قبلی با نقل آیه‌ای از قرآن که «از تبهکاران انتقام مى‌گیریم»، عکسی از ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان را در کنار اسماعیل هنیه، قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس در شبکه ایکس همرسان کرد.
 
قرار دادن عکس آقایان رئیسی و امیرعبداللهیان در کنار سه قربانی ترور (دو نفر از طرف آمریکا و دیگری منتسب به اسرائیل) این طور تفسیر شده است که وزیر ارشاد می‌گوید رئیس‌جمهور و وزیر خارجه پیشین هم قربانی توطئه یا سوءقصد شده‌اند.
 
برخی این اشاره تلویحی آقای اسماعیلی را تایید تردیدهای پیشین خود دانسته‌اند اما برخی دیگر هم توییت او را نامسئولانه خوانده‌اند.
 
حسابی با نام رشید داوودی، که خود را یک روحانی ساکن قم معرفی کرده خطاب به وزیر ارشاد نوشت: «یا درست حرف بزنید یا هزینه‌تراشی نابجا نکنید.»
 
شماری هم از محمدمهدی اسماعیلی ایراد گرفته‌اند که متن قرآن را اشتباه نقل قول کرده و به جای «مجرمین» نوشته است «مجرمون».
 
او ساعتی پس از توییت اولیه، در توییت دیگری این اشتباه را اصلاح کرد.
 
شبکه ایکس که وزیر ارشاد در آن دیدگاهش را منتشر کرد در ایران فیلتر است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خود یکی از اعضای کمیته فیلترینگ است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

کاری نداریم کی زد ، من فهمیدم پنج تن تکمیل شد
‌چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
۴۵
دوشنبه - تهران ، ایران

کتلت 😜
‌چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

من موافق گروه ٥+ ١ هستم!! 😉😉😉
‌چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷
۲۴
فاطی کماندو - قرچک، ایران

منم کاری ندارم کی زد فقط یاد آهنگ گوگوش افتادم که میگفت: بزن بزن که داری خوب می‌زنی 😂
‌چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

تبریک!
‌چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
با سلام ، تجدید نظر کن ۲+۵ میشه ۷ تن ، یک چیزی یاد بگیر ۱+۵ درکشور بهارات قدیم ، تجزیه هند و پاکستان و غیره میگن ۶ یا چکه یعنی خواجه
‌چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا
اره بابا همه فهمیدن که دارین موش و گربه عبید زاکانی رو اجرا میکنید والا دو کیلومتر پایین تر رو ۴۲ ساله که میتونید بزنید اما دستورشو ندارید، این میدونیم جناب ژورنالیست 🥳🎉 سربه سرمون نذار فعلا کیفوریم و نشعه این اخبار جالب و جذاب 🥳🎉😆😋
‌چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک

کسانی که در این ایام سخت، جانبداری از دشمن می‌کنند، نشانگر بی‌غیرتی می‌باشد همانند منافقین که در جنگ تحمیلی با صدام بیعت کردند.
‌چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
۴۴
Lovegod - لندن، انگلستان
تبریک به زندانیان سیاسی که در زندان های این رژیم بی‌کفایت در بند هستند،،،تبریک به خانوداه هایی که فرزندان شان در خیابان‌ها به دست گروهک تروریستی سپاه به شهادت رسیدند، ،،آبرو ریزی بیشتر از این که نفر اول یک کشور در قلب تهران ترور بشه،،،
‌چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.