وزیر خارجه اسرائیل: اردوغان راه صدام حسین را می‌رود و اسرائیل را تهدید به حمله می‌کند

در پی تهدید رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه، به ورود به اسرائیل مانند قره‌باغ و لیبی، وزیر خارجه اسرائیل او را به صدام حسین، دیکتاتور پیشین عراق، تشبیه کرد.

اردوغان که از منتقدان حمله اسرائیل به غزه بوده، در سخنرانی یکشنبه هفتم مرداد در تمجید از صنعت دفاعی ترکیه، به موضوع جنگ پرداخت.


رییس‌جمهور ترکیه با حمایت از فلسطین و تهدید اسرائیل گفت: «باید بسیار قوی باشیم تا اسرائیل نتواند این کارها را با فلسطین انجام دهد.

وی افزود: «همان‌طور که وارد قره‌باغ شدیم، همان‌طور که وارد لیبی شدیم، ممکن است با آنها (اسرائیل) نیز همین کار را انجام دهیم. کاری نیست که ما نتوانیم انجام دهیم.»
به گزارش رویترز، نمایندگان حزب عدالت و توسعه اردوغان به تماس‌ها برای ارائه جزئیات بیشتر درباره صحبت‌های اردوغان پاسخ ندادند.

صحبت‌های اردوغان واکنش اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل در رسانه اجتماعی ایکس در پی داشت، که او را به صدام حسین تشبیه کرد.

کاتز نوشت: «اردوغان راه صدام حسین را می‌رود و اسرائیل را تهدید به حمله می‌کند.»

صدام حسین پس از حمله نیروهای ائتلافی تحت رهبری ایالات متحده در سال ۲۰۰۳ به عراق سرنگون شد.

وزیر خارجه اسرائیل اضافه کرد اردوغان باید به یاد داشته باشد چه اتفاقی برای صدام حسین افتاد و ماجرای او چگونه او به پایان رسید.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل، هم در توییتی نوشت: «جهان و به‌ویژه اعضای ناتو باید تهدیدهای ظالمانه او علیه اسرائیل را به شدت محکوم کنند و او را مجبور کنند به حمایت خود از حماس پایان دهد.»

در سال ۲۰۲۰، ترکیه برای حمایت از دولت وفاق ملی لیبی، که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده، به این کشور نیرو فرستاد.

از سوی دیگر، آنکارا هرگونه نقش مستقیم در عملیات نظامی آذربایجان در قره‌باغ کوهستانی را رد کرده، گرچه سال گذشته اعلام کرد که «همه ابزارها» از جمله آموزش نظامی و نوسازی را برای حمایت از متحد نزدیک خود به‌کار می‌گیرد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۴
ایرانِ سکولار بدون آخوند - زارچ، ایران

آق رجب مال این حرفا نیست او فقط یک فاحشه سیاسیت
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۲
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا

برادران بزرگ در ترکیه ایران افغانستان پاکستان و عراق حکومت های در ظاهر مسلمان اما در باطن امرگذار خود انتخاب کرده اند و با اینکار از نظر استراتژیک و ژیوپولتیک هرچه دارند را غارت کرده، نرخ فرآورده های نفتی را تحت کنترل خود گرفتند. در ونزوئلا هم همین سیاست را پیش گرفتند اما با برنامه مسخره کمونیستی. چون اروپاییان و مردمان خود را ارجح و فهمیده تر و چون تجربه دو جنگ جهانی را با گوشت و خون خود حس کرده‌اند و میدانند که مردمان خودشان بدلیل شعور و اتحاد اجتماعی بالاتر قادر به تخریب آنها هستند. این است سیاست کثیف برادران بزرگ.
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲
۵۷
دلاور - استهکلم، سوئد

اردوغان دارد مثل سگ دروغ می‌گوید که اسرائیل را تهدید به حمله نظامی کرده بدلیل اینکه اسرائیل هنوز با حماس میجنگد . اردوغان اگر غیرت اسلامی داشت همان ماه اول که نیروهای نظامی اسرائیل داشتن انتقام از حماس میگرفتند بخاطر شبیه خونی که در اکتبر ۲۰۲۳ حماس به اسرائیل زده بود ، اردوغان نیروهای ترکیه را به فلسطین می فرستاد تا جلوی کشت و کشتار غزه ایها بدست نیروهای اسرائیل را بگیرند و از حماس و مردم غزه در برابر حمله های اسرائیل دفاع می‌کرد ! پس اردوغان همچون خامنه ای شده لات کوچه های خالی و عربده الکی می‌کشه!
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
۴۹
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
سوال این است با توجه به اینکا اسراییل در اکرایین نه تنها کارشناس و سلا ح برای زلنسکی می‌فرستند حتی میجنگند علیه روسیه مجنگند چرا پوتین جرات نطق کشیدن در مقابل اسراییل را ندارد. خیلی ادعا داره سلاحهای حدید نه موشک‌های از رده خارج شدا خود رد چرا به به اصطلاح متحدانش نمیده که تلنگری بخاطر جملات اسراییل در اکرایین علیه روسیه بزنه؟
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.